Gabapentin
Fra : Margit

Dato : 07-04-05 16:08

Jeg har fået ordineret Gabapentin for trigeminusneuralgi - får i øjeblikket
2x1200 mg daglig - men det hjælper ikke særlig godt mod smerterne. Nogen der
har erfaring med hvormeget man skal op på? De skal jo optrappes og jeg synes
det er en frygtelig masse piller, jeg åbenbart skal have, hvis de
overhovedet hjælper.
Mvh. Margit

Fra : Steen

Dato : 12-04-05 21:43

"Margit" <sv@tesenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> optrappes og jeg synes det er en frygtelig masse piller, jeg åbenbart skal

hmm... Læser man i Lægemiddelkataloget http://www.lmk.dk under Gabapentin,
står der vedr. indikationer:
<citat>
Supplerende behandling af partielle epileptiske anfald, som ikke er
tilfredsstillende kontrolleret med andre antiepileptika. Smertefuld
diabetisk og postherpetisk neuropati. Se endvidere antiepileptika.
</citat>

Umiddelbart kan jeg ikke se, hvordan det skulle kunne hjælpe på din sygdom:
http://www.trigeminus.dk/om%20trid/god_beskrivelse_om_trigeminusneu.htm

Mon lægen håber på en placebovirkning ved at udskrive Gabapentin, og
ligesågodt kunne udskrive et eller andet andet?

/Steen

Fra : Margit

Dato : 12-04-05 22:54

"Steen" <steen@XXXcutie.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mon lægen håber på en placebovirkning ved at udskrive Gabapentin, og
> ligesågodt kunne udskrive et eller andet andet?

Jeg har læst om mange, der er blevet hjulpet af dette præparat og er nu selv
i den heldige situation, at jeg efter at være kommet op på 2x1500 mg daglig
er nogenlunde smertefri. De har bare den bivirkning, at jeg bliver søvnig.
I øvrigt tak for din link til behandling af sygdommen,
Margit

Fra : Boel

Dato : 13-04-05 10:34

Gabapentin er meget almindelig at bruge til neuralgi-patienter, hvor andet
ikke har effekt.
Som margit skriver, er det også begyndt at hjælpe på hendes smerter, så
lægen ved skam hvad han gør.

Mvh.
Anders Boel
Stud.odont.