Arme/ben sover
Fra : Helle

Dato : 05-04-05 09:34

Jeg er en pige på 22 år som i snart en mdr har haft problemer med at min
højre arm og ben sover. Hver eneste nat vågner jeg ved at min højre arm
sover og det gør ondt i overarmen og sover så helt ned i armen og ud i
fingrerne. Det sker uanset hvordan jeg ligger så jeg lukker ikke for blodet.
Det kan sagtens komme selvom jeg bare ligger på ryggen med armene ned langs
siden.
Om dagen har mine ben tendens til at sove. Jeg skal ikke ikke sidde ned ret
længe før de sover helt ud i tæerne - det er kun et ben af gangen. Kan det
være dårligt blodomløb eller hvad kan det være? det er ikke særlig rart.

Udover det oplever jeg også ofte smerte i brystet under venstre bryst, men
lægen siger det nok bare er muskelinfiltrationer.

Mine fingrer snurrer også ofte.

Nogen gode ideer/råd?

Mvh Helle

Ps. jeg er overvægtig og får antidepressiv medicin

Fra : Lene Hansen

Dato : 05-04-05 10:34

Jeg døjer selv med myoser og det kan give de symptomer du nævner. Jeg har
bla ikke sovet på min ene skulder i snart 2 år. Og der er ikke fundet noget
andet galt end en stor myoser ved skulderen.

Men alligevel så syntes jeg da du bør få en ordentlig snak med din læge og
evt en henvisning til nogen der kan give et bedre bud og finde "fejlen" på
dig, så du kan få det bedre.

M.v.h.

Lene Hansen

Fra : Helle

Dato : 05-04-05 11:26

"Lene Hansen" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> evt en henvisning til nogen der kan give et bedre bud og finde "fejlen" på

Myoser? dvs muskelinfiltrationer? for det har jeg faktisk en del af i nakken
lige pt.

Mvh Helle

Fra : Lene Hansen

Dato : 05-04-05 13:29

Ja, myoser er det samme som muskelinfiltrationer. Og når du selv skriver du
har en del af dem, så er jeg næsten sikker på det er det der er skylden. Du
har jo så sikkert også infiltrationer andre steder i ryg/lænd og balder, som
gør at du også har gener i benene. En fysioterapeut kan hjælpe dig en del.
Selv har jeg haft glæde af akupunktur. Det har fjernet en del af min
hovedpine.

M.v.h.

Lene