SOS..oversættelse ønskes
Fra : bj

Dato : 27-03-05 11:54

Hej

jeg er en mand som pt. overvejer en operation for *stofskifteøjne* medicin
m.m. har ikke haft den ønskede effekt, så operation kan være det næste, dog
er jeg noget usikker og føler ikke helt lægerne tilfredsstiller mig mht.
mine mange spørgsmål.

Har derfor søgt og læst en del (mest nordisk) om denne operation, fald så
over nedenstående MEN da jeg ikke er ferm til engelsk, kunne jeg virkelig
behøbe hjælp til oversættelse af flg. tekst..
(skulle der være nogle som kender til andre sider vedr.emnet modtages de med
tak)

"Surgical Management

If the eye condition does not improve or deteriorates despite treatment,
surgery may be required. Retracted and puffy eyelids can alter a person's
appearance and increase the risk of cornea drying. Corrective eyelid surgery
can alleviate the problem through adjustable loosening of the eyelid
muscles, as well as removal of scar tissue, excessive fatty tissue and skin
to place the eyelids into a more normal position. Surgery may also be
necessary to correct diplopia when this problem has not resolved either
spontaneously or with prism lenses. This surgery entails detaching and
repositioning the eye movement muscles on the eyeball to improve ocular
alignment and minimize double-vision.

The enlargement of tissue behind the eye may sometimes cause significant
forward protrusion of the eye (exophthalmos), which produces the
disfigurement, worsens the symptoms, and causes ocular exposure. Swelling in
the orbit may actually contribute to vision loss as pressure increases on
the optic nerve. Surgical procedures to relieve pressure on the optic nerve
improve vision and allow the eye to settle back to a more normal position.
Orbital decompression is indicated in patients with significant
exophthalmos, visual loss, or severe exposure of the corneas. Sometimes
careful resection of fat behind the eyeball is performed in conjunction
with, or in place of bone decompression. For most patients, surgery is
performed under general anesthesia and usually requires an overnight
hospital stay"

Skulle dette være helt ud ud i skoven mht. denne gruppe, beklager jeg på
forhånd..er ikke vant til denne med nyhedsgrupper.

Venlig hilsen bj.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 30-03-05 12:20

"bj" <none@dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skulle dette være helt ud ud i skoven mht. denne gruppe, beklager jeg på
> forhånd..er ikke vant til denne med nyhedsgrupper.

Det ved jeg ikke om det er.... Der er godt nok mange underlige ord deri, som
min stakkels gamle ordbog ikke kender, eller jeg ikke kunne finde.
Det er nok ikke helt korrekt oversat, men mon ikke, når du selv kender
symptomerne, du får lidt mening ud af det.

Hvis øjentilstanden ikke forbedres eller forværres, trods behandling, kan
operation blive nødvendig. Tilbagetrukne og ??? ( Ømme / Stramme ?? )
øjenlåg, kan ændre en persons fremtoning, og øge risikoen for udtørring af
øjenkrogene. Korrigerende øjenlågs operation kan mildne dette problem, ved
at justere ( løsne ) øjenlågets muskulatur, og fjerne fedt, hud og arvæv, og
derved få øjenlåget i en mere normal position. Operation kan også være
nødvendig, for at regulere ??? Diplopia, ( Går ud fra, at det er pupillens
evne til at trække sig sammen ), hvis dette problem ikke har løst sig selv,
eller er blevet korrigeret med briller. Det vil sige, løsning og
genfæstning af muskulaturen som bruges til at bevæge øjenæblet, og der er
altså tale om muskulaturen på selve øjenæblet, for at forbedre øjets evne
til at stille skarpt, og formindske risikoen for dobbeltsyn.

Forstørrelsen af væv bag øjet, kan forårsage, at øjet trykkes frem, hvilket
igen ikke ligefrem forbedrer ens udseende, og forværrer symptomerne.
Hævelserne i øjehulen kan forårsage synstab på grund af øget tryk på den
optiske nerve. Trykket kan så udlignes, ved enten at fjerne væv, eller
måske endda noget knogle bag øjet. trykudligning og sådan, bag øjet,
foretages på personer, med kraftigt fremskudte øjne, eller meget stramme
øjenlåg, eller direkte synstab. Operationen foregår under fuld bedøvelse,
hvorfor overnatning på hospital er nødvendig.

Jeg går ud fra, det sidste er med, fordi de ikke har helt samme hospitals
politik, som vi har her i Danmark. For det lyder til at kunne blive en dyr
affære i mange andre lande.

Håber det kunne bruges.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 12:05

Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> Tilbagetrukne og ??? ( Ømme / Stramme ?? )
> øjenlåg...

Tror at der skal stå tilbagetrukne og ( puffy = ) opsvulmede / hævede
øjenlåg....

Er dog ikke 100 % sikker. Har ingen ordbog, men det lyder da meget logisk.
Mener at huske, at ordene Puffy eyes også bruges, når man f.eks. har grædt
en masse.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 01-04-05 11:30

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mener at huske, at ordene Puffy eyes også bruges, når man f.eks. har grædt

Ja din mulighed er lige så god som min ..

M.V.H....Benny..