Solarium - hjælper det hvis man vil mindsk~
Fra : peet_dk

Dato : 20-03-05 21:57

Jeg har været ude for et cykelstyrt, det var i december, men det er stadig
tydeligt i ansigtet.. Har været hos lægen og han vil gøre noget ved det hvis
det ikke er blevet bedre til efteråret. (det blev syet med fire sting, if.
ham lægen er det ikke syet så flot som det kunne. )

Tænkte på om det ville hjælpe hvis jeg begyndte at tage lidt sol nu, ind til
det bliver sommer?

Fra : Johan

Dato : 20-03-05 23:14

"peet_dk" <peetdk@rrk.kollegienet.dk> wrote in message
> [...]
> hvis det ikke er blevet bedre til efteråret. (det blev syet med fire
> sting, if. ham lægen er det ikke syet så flot som det kunne. )

Når ellers det er vokset ordenligt sammen, så er det en god idé at
strække/trykke/gnubbe arret (men ikke alt for hårdhændet). Dette vil få
arret til at vokse pænere sammen. Dog har alder en del at sige: Jo yngre du
er, jo større chancer er der for, at arret bliver pænt.

> Tænkte på om det ville hjælpe hvis jeg begyndte at tage lidt sol nu, ind
> til det bliver sommer?

Ved ikke noget om det, men gætter, at arret netop vil være mere følsomt
overfor skadelig stråling når det ikke er færdighelet.

Mvh Johan

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-03-05 09:08

peet_dk wrote:
> [...]
> kunne. )
>
> Tænkte på om det ville hjælpe hvis jeg begyndte at tage lidt sol nu,

helt ærligt, jeg tvivler.... så vidt jeg ved er et ar der tidligt bliver
udsat for solen mere tilbøjeligt til at blive mørkt... det vil give
problemer sidenhen fordi det vil forblive mørkt, også når huden er bleg.....

prøv om du kan få fat i en fed genopbyggende creme, eller jeg mener det er
mandelolie der også skulle være godt, eller de E-vitamin kapsler man kan
købe.... du kan tage indholdet af kapslen og massere ind i arret, det vil
hjælpe med helingen, og gøre arret mere smedigt....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Lyrik

Dato : 21-03-05 16:34

"peet_dk" <peetdk@rrk.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sting, if. ham lægen er det ikke syet så flot som det kunne. )
>

> Tænkte på om det ville hjælpe hvis jeg begyndte at tage lidt sol nu, ind
+++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg ved det ikke, men lyt efter dit legemes signaler. Hvis sol gør godt, så
er det godt. Hvis du får smerte, så er det skidt.

Iøvrigt fik jeg fortalt af en nattevagt som af og til blev slået ned så
ansigtet skrabede asfalten, at man endelig ikke måtte røre ved det. "Så
kommer der ar sagde han"!
Han gik rundt med sår i hele ansigtet. Han forbandt det ikke, selv om det så
dramatisk ud. Han gjorde absolut ingenting ved det.
Da det var helet op var der intet spor efter skrammerne.

Hilsen
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 17:09

peet_dk" <peetdk@rrk.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse news:d1knmn$6d5

> Tænkte på om det ville hjælpe hvis jeg begyndte at tage lidt sol nu, ind
til
> det bliver sommer?

Jeg tror at sol vil gøre arret mere tydeligt.

Vores søn havde også et grimt styrt på sin cykel for 6 år siden. Det skulle
ikke sys, men der var store hudafskrabninger i ansigtet på ham. Efter at de
helede op kunne man stadig se en smule, men det blev meget tydeligere, når
han fik sol i ansigtet.

I dag kan man dog ikke se mere, men de første somre efter styrtet, gjorde
solen altså arrene mere tydelige, så solarium er nok en dårlig ide.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : bj

Dato : 21-03-05 19:58

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tilmeld din hund på:
> http://tjekmig.dk/hotornot/
>
>TIL ALLE, der har kommenteret dette indlæg vil jeg blot sige:

Om der kommer arene bliver tydeligere eller ej kommer helt og holdent an på
personens egen evne til at hele op og hvordan ar hele i det hele taget på
personen.

Mange kan have fordel af sollys ved ar, andre ikke. I bund og grund er man
nådt til at tage chancen og forsøge sig frem.

Mit råd er man blevet syet i ansigtet vil det være en fordel at massere
området (og aret, hvis ikke det er smertelig
for at øge bloscirkulationen omkring det ramte område. Blodtilførelsen skal
forblive optimal for at heling kan finde sted og det kan afhjælpes med
massage i det ramte område.

Ja ja er der så nok nogen der siger. Joo, det kunne jeg også selv have
fundet på at sige, MEN fakta er at jeg taler af erfaring og IKKE grundet
fire eller fem sting i ansigtet, MEN i 1989 fik jeg godt og vel 23 sting i
panderegionen på venstre side og jeg brugte dengang metoden med at massere
og det har da klart hjulpet, vil jeg mene. JEg kan jo ikke sige, at det ikke
har da jeg jo ikke ved hvordan det ellers ville have set ud idag. men giv
det et forsøg....og jeg ved godt at det kan lyde hårdt når jeg siger at 4
sting på mig virker ubetydeligt, set ud fra hvad andre har sagt til mig. JEG
SELV synes ikke det er ubetydeligt. Og hertil vil jeg blot sige, at når vi
taler ar i ansigtet vil det nok være en god idé at lytte NETOP TIL MIG eller
en anden med mange ar i ansigtet. Hmm, ja 23 sting, hmmm?

Det slutter ikke hér og hold så fast:

I 2002 styrtede jeg på mon racercykel, fik flænset ansigtet i stykker,
tungen ligeså, brækkede næsen, mistede 8 tænder, smadrede 6 andre, brækkede
kæben flere steder og meget andet.

Når je gser tilbage på de sidste par år har jeg stadig mange ar. Det sidder
alle lige foran på ansigtet. Det vil sige tværs henover næsen, nede på
hagen, og omkring mundvigene. Jeg brugte igen tricket med at massere, da jeg
efter meget langt tid måtte berøre området. Jeg har stadig meget tydelige ar
idag, men jeg tør ikke tænke på hvor tydelige de vill have været hvis ikke
jeg havde masseret arene.

Bare sådan kort, så synes jeg faktisk, at mit liv virkeligt har været noget
L*** i meget langt tid efter, operationer på operationer (som ikke er
færdige), kunstige tænder, dårlige luftveje, ikke følelse i ansigtet, kæbe
der går af led, en gane med overlap af benstruktur inde i munden, tygger mad
dårligt og meget mere som jeg ikke akn ridse op her for jeg tror ikke der er
plads, hehe.

Nej, rent ud sagt så fortsæt livet og forsøg at følge ens egne drømme
fortsast i det omfang det er muligt. Det gør jeg. JEg er igen tilbage på
raceren og er begyndt at snuse til løb på landevejen igen og håber på, at
det vil komme til at gå godt fremover. Jeg vil ikke give op. dewt hårdeste
er faktisk, at gå og vente på forsikringens afgørelse, hvor jeg (og mange
andre) bliver trukket rundt i manegen.

At skulle stå model til operationer er efterhånden ved a t være vand ved
siden af ventetiden fra forsikringen og andre instanser.¨Nå, okey så fik jeg
lige afløb for det også...

Kort sagt: det vigtigste er man gør hvad man føler er rigtigt for en selv og
så føle på sig selv og kroppen om det er det rigtige. Hvad der er rigtigt
for mig er ikke ensbetydende med er det rigtige for dig. At gå i solorium
gjorde mine ar tydeligere, såvel som sollys fra skiferien og sommeren, men
hvis jeg skulle undgå disse ting (skiferie og sommer) så ville min
livskvalitet dale til langt under minus. Det vil jeg ikke byde mig selv. Jeg
øsnker at fortage det jeg brænder for og har det godt med. Mine ar ER meget
tydelige, men i sidste ende handler det om dig som person og om du har det
godt med dig selv OG ikke hvad andre mener....SELVOM det uden tvivl altid
vil betyde noget hvad andre mener, det ved jeg godt. Det betyder også noget
for mig.

Held og lykke

bj

Fra : peet_dk

Dato : 21-03-05 22:11

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

-klip-

> [...]
> uden tvivl altid vil betyde noget hvad andre mener, det ved jeg godt. Det

Faktisk er jeg selv ligeglad, men er blevet halv træt af ALLE (ingen
undtagelser!) som jeg møder der ikke kender mig i forvejen siger "Har du
været i slåskamp?" Derfor må jeg ligne en slagsbror.. Hvilket ikke er det
optimale når man er 24 og SLET ikke den type, ja.. næsten den modsatte type.
Så hvis det ville hjælpe at få lidt sol ville jeg da glædeligt gøre det for
at arret ikke tager hele fokuset.. Men som jeg kan læse det så massere jeg
arret, der er stadig en lille blodansamling kan jeg mærke, men det gør ikke
ondt eller noget.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 21-03-05 20:46

> [...]
> ham lægen er det ikke syet så flot som det kunne. )
>

> Tænkte på om det ville hjælpe hvis jeg begyndte at tage lidt sol nu, ind

Jeg tror ikke på, at sol vil hjælpe dig. Den første tid, er ar som regel
røde, når det er aftaget, bliver de lysere end resten af huden, hvorefter
farven stille og roligt tilpasser sig. Så jeg tror, du må væbne dig med
tålmodighed.

M.V.H.....Benny..

Fra : Nana Sørensen

Dato : 22-03-05 13:23

> [...]
> sting, if. ham lægen er det ikke syet så flot som det kunne. )
>

> Tænkte på om det ville hjælpe hvis jeg begyndte at tage lidt sol nu, ind

Hejsa....

alle de gange jeg har fet sår eller rifter, der skulle behandles, har jeg
fået at vide at arrene ikke må få sol i et længere tidsrum. Det gælder både
de gange jeg har fået tatoveringer, og de gange jeg har fået fjernet
skønhedspletter. Jeg fik fjernet nogle modermærker i ansigtet for et par år
siden, og der måtte de ikke få sol, og da slet ikke solarum, i et halvt år.
Det fik de desværre alligevel, fordi jeg glemte det. Og de blev lidt
grimmere. I samme omgang fik jeg fjernet et på brystet, som var dækket af
tøj hele tiden. Og det er MEGET pænere end dem i ansigtet. Hvis dine ar er
blevet grimme, fortykkede osv, så er E-vitamin olie din ven. Kan købes i
flaskeform i en helsekost, eller i pillleform i matas. Tag lidt af oilien,
og masser den ind i arrene. Der øger både blodcirkulationen og nedbryder
ulækkert arvæv.

Mvh. Nana