Våd under armene
Fra : Helle

Dato : 18-03-05 13:56

Hejsa.

Jeg har i mange år lidt af at være våd under armene det meste af dagen. det
er vildt irriterende for jeg kommer til at lugte grimt af sved. Jeg har
prøvet alverdens antiperspirant deodoranter. Jeg har forsøgt med roll on,
creme og spray men intet virker sådan rigtig godt. Svedlugten er svær at få
af tøjet og det er meget svært for mig at leve med.
Selvom jeg sidder stille det meste af dagen bliver jeg alligevel våd under
armene.

Har netop talt med lægen i dag som siger at det eneste jeg kan gøre er købe
en aluminiumsklorid deo på apoteket men den har jeg prøvet før og synes det
svier af H til selvom det er den mildeste.

Jeg har prøvet med udrensningskure af forskellige slags også og også med deo
der ikke er antiperspirant.

Nogen der har prøvet det samme og hvad hjalp?

Mvh Helle

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-03-05 14:45

On Fri, 18 Mar 2005 13:55:50 +0100, "Helle"
<mail@hellenielsen.dk> wrote:
klip

>Nogen der har prøvet det samme og hvad hjalp?
>
>Mvh Helle

20 % aluminiumclorid, - væske, ikke deo- fra Matas.
Jeg bruger den en gang om ugen, og mærker intet,
kom ganske lidt på en vatrondel.
Hvis din hud er blevet meget sart, så vær ikke
pivet de første par gange.
mvh Ebbe

Fra : Helle

Dato : 18-03-05 18:09

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg bruger den en gang om ugen, og mærker intet,
> kom ganske lidt på en vatrondel.
> Hvis din hud er blevet meget sart, så vær ikke

Er det ikke det samme som deodoranterne man kan købe? de der roll on?
Ja min hud er ret sart under armene fordi jeg barberer mig der.

Jeg har fået sådan nogle små sår under armene fordi min hud hele tiden er
våd...var netop til lægen i dag som så foreslog aluminium klorid.

Mvh Helle

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-03-05 19:40

On Fri, 18 Mar 2005 18:08:54 +0100, "Helle"
<mail@hellenielsen.dk> wrote:
klip

>Er det ikke det samme som deodoranterne man kan købe? de der roll on?
>Ja min hud er ret sart under armene fordi jeg barberer mig der.

Jeg ved det ikke, har kun brugt denne, i 3 år,
1 gang om ugen, og ingen problemer.
mvh Ebbe

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-03-05 20:08

> Er det ikke det samme som deodoranterne man kan købe? de der roll on?
> Ja min hud er ret sart under armene fordi jeg barberer mig der.

Så er det da klart, at du hele tiden er våd. Hårene er jo med til at holde
området tørt - det er faktisk derfor at de er der. Prøv at lade være med at
barbere dig, så forsvinder problemet.

Mvh Maria

Fra : Helle

Dato : 18-03-05 23:54

> [...]
> området tørt - det er faktisk derfor at de er der. Prøv at lade være med
> at barbere dig, så forsvinder problemet.

Jeg har forsøgt men så er svedlugten endnu værre hvis jeg ikke fjerner de
hår på trods af at jeg går i bad hver dag.

Mvh Helle

Fra : GB

Dato : 19-03-05 01:18

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har forsøgt men så er svedlugten endnu værre hvis jeg ikke fjerner
> de hår på trods af at jeg går i bad hver dag.

Hvad spiser du? Lugten kommer jo et eller andet sted fra, og hvad der
kommer ind, skal også ud igen?

Har du fået meldinger om lugt fra din omgangskreds? Ellers er det måske
bare din egen næse, som er overfølsom? Ja, jeg spørger for at hjælpe, hvis
jeg kan?

Universalmidlet mod kraftig sved i phytoterapien er jo at drikke et par
kopper stærk salvie-the, en om morgenen, en om aftenen. Det kunne du jo
prøve?

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Helle

Dato : 19-03-05 11:41

> [...]
>
> Universalmidlet mod kraftig sved i phytoterapien er jo at drikke et par
> kopper stærk salvie-the, en om morgenen, en om aftenen. Det kunne du jo

Jeg har prøvet med alle mulige udrensningskure. Ja jeg lever måske ikke
altid helt sundt men alligevel. Ja kæresten kan godt lugte sveden. Og den
kommer kun få timer efter jeg har været i bad og taget en ren t-shirt og deo
på. Det er vildt irriterende. Det lugter naturligvis ikke som gammel sved
men det er meget generende for mig.
Jeg drikker gennemsnitligt 3 liter vand om dagen.

Mvh Helle

Fra : GB

Dato : 19-03-05 13:38

> Jeg har prøvet med alle mulige udrensningskure. Ja jeg lever måske

Salvie-te er ikke beregnet til udrensningskur. Den hæmmer simpelt hen
svedudskillelsen.

Fra : Helle

Dato : 19-03-05 18:43

> Salvie-te er ikke beregnet til udrensningskur. Den hæmmer simpelt hen
> svedudskillelsen.

Jo men så er det jeg tænker, er det særlig sundt? man skal jo gerne kunne
komme af med sine affaldsstoffer. Har hørt det samme mht aluminiumklorid og
at det kunne give brystkræft og alt muligt...

Mvh Helle

Fra : Astrid Lund

Dato : 19-03-05 19:19

On Sat, 19 Mar 2005 18:43:05 +0100, "Helle" <mail@hellenielsen.dk>
wrote:

>Jo men så er det jeg tænker, er det særlig sundt? man skal jo gerne kunne
>komme af med sine affaldsstoffer. Har hørt det samme mht aluminiumklorid og
>at det kunne give brystkræft og alt muligt...

Jeg var plaget i tenårene. I Norge har vi noe som heter "Stop 24" og
"Yerka". Vet ikke om det finnes i Danmark? Nå er jeg over 40, jeg vet
ikke hvor gammel du er? Det _kan_ gå over av seg selv.

Ellers har jeg sett på nett at noen har fått hjelp av faktisk å kjøpe
seg en skrubbekrem og skrubbe litt under armene - det skader ikke å
prøve? Kanskje ikke hver dag, men... og det ble anbefalt å bruke et
merke som er litt dyrere enn det du får på H&M.

Ellers skal vel aluminiumklorid ikke brukes hver dag, og så vidt jeg
har fått med meg, brukes det rett før man legger seg.

Om du er ordentlig plaget, kan en operasjon hjelpe - men det er jo
ganske drastisk og koster en del (ihvertfall i Norge).

Lykke til!

Astrid

Fra : GB

Dato : 19-03-05 22:54

Astrid Lund <Astrid@hjemme.net> skrev i meddelelsen

> Om du er ordentlig plaget, kan en operasjon hjelpe - men det er jo
> ganske drastisk og koster en del (ihvertfall i Norge).

Skyd gråspurve med artilleri...

Fra : Helle

Dato : 20-03-05 10:40

"Astrid Lund" <Astrid@hjemme.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Om du er ordentlig plaget, kan en operasjon hjelpe - men det er jo
> ganske drastisk og koster en del (ihvertfall i Norge).

Hej Astrid.

Jeg har også forsøgt mig med en skrubbecreme men uden held. Jeg er i øvrigt
22 år.

Mvh Helle

Fra : GB

Dato : 19-03-05 22:54

> Jo men så er det jeg tænker, er det særlig sundt? man skal jo gerne
> kunne komme af med sine affaldsstoffer.

Tisser du? Har du normal afføring?

OK, så kommer du også af med dine affaldsstoffer.

Fra : Helle

Dato : 20-03-05 10:41

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i meddelelsen

> Tisser du? Har du normal afføring?
>
> OK, så kommer du også af med dine affaldsstoffer.

Ja jeg tisser og har normal afføring, dog vil jeg sige at de seneste mdr har
min urin lugtet meget kraftigt. Har ikke blærebetændelse og drikker masser
af vand igennem dagen.
Mvh Helle

Fra : Lyrik

Dato : 25-03-05 01:42

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg drikker gennemsnitligt 3 liter vand om dagen.
>
> Mvh Helle
++++++++++++++++++++++++++
Det var godt nok en megaportion! Måske er det grunden til du sveder? Måske
kæmper legemet for at komme af med de enorme vandmængder.

Drop væskereklamerne og vand dig selv som en potteplante. En sjat engang
imellem.

Hilsen
Jens

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-03-05 08:55

Lyrik skrev:

> Det var godt nok en megaportion!

Så "mega" er det nu altså ikke! En sund og rask person drikker cirka
1,5 - 2,5 liter væske i døgnet, mens den mere faste føde indeholder
cirka 7 dL. En halv liter oven i de 2,5 liter er ikke noget at tale
om.

> Måske er det grunden til du sveder? Måske kæmper legemet for at
> komme af med de enorme vandmængder.

Næppe.

Man udskiller cirka 1,5 liter urin i døgnet og ca. 1,5 dL væske med
afføringen. Herudover afgives cirka 1 liter væske gennem udåndingen
og ikke-synlig sved.

> Drop væskereklamerne og vand dig selv som en potteplante. En sjat
> engang imellem.

Efter min mening et rigtigt dårligt og uunderbygget råd.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 28-03-05 17:18

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det var godt nok en megaportion! Måske er det grunden til du sveder? Måske
> kæmper legemet for at komme af med de enorme vandmængder.

Det er sådan ca hvad man anbefaler, at en almindelig sund og rask folke
pensionist skal drikke, hvoraf halvdelen, helst skal være almindeligt
postevand. Så mega... Det er nok overdrevet... Tænk på dem, som påstår, at
de har drukket 30 bajere på en nat... 9 liter øl... Der skal et godt søk
til... Og stakkels mig, der bliver småfuld af 3 øl ..

M.V.H.....Benny..

Fra : AEK

Dato : 18-03-05 20:23

> Har netop talt med lægen i dag som siger at det eneste jeg kan gøre er
> købe en aluminiumsklorid deo på apoteket men den har jeg prøvet før og
> synes det svier af H til selvom det er den mildeste.

Øøøh, det siger vel sig selv, at påføre huden dette, når du også skraber den
for hår..... - det tror da f*****, at det svier

Hvad med at se Aluminiumsklorid for en periode i dit liv, hvor du samtidigt
IKKE skraber dig under amene....måske for en måned..

Held & lykke.

/ Knudsen.

Fra : Helle

Dato : 18-03-05 23:55

> [...]
>
> Hvad med at se Aluminiumsklorid for en periode i dit liv, hvor du
> samtidigt IKKE skraber dig under amene....måske for en måned..

Hmm ja det kunne jeg selvfølgelig også prøve.

Mvh Helle

Fra : preben nielsen

Dato : 19-03-05 11:12

> [...]
> grimt af sved. Jeg har prøvet alverdens antiperspirant
> deodoranter. Jeg har forsøgt med roll on,

Har du prøvet en deo-stick ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Helle

Dato : 19-03-05 11:41

> Har du prøvet en deo-stick ?
>

> --
> /\ preben nielsen
> \/\ prel@post.tele.dk

Ja det har jeg og også uden held selvom den er mere tør i det.

Mvh Helle

Fra : Anne Grethe Jensen

Dato : 20-03-05 14:35

Hej Helle
Jeg har også prøvet det med at "være våd under armene" for mange år siden.
Talte med læge om at få fjernet svedkirtler under armene. Lægen sagde det er
dumt , sveden skal jo ud et sted, du får måske et "klamt håndtryk". Jeg er
overvægtig, mere nu ind før, har også problemer med løs hud under maven,og
sved der også.
Jeg vasker mig hver dag godt under armene og under maven, tørre det godt .
Bruger antiperspirant i rulle, uden perfumed, rent tøj på hver dag. Bomuld
er bedst, aldrig uld da det ikke kan tåle at blive vasket ved så høje
grader. Den mode i tøj der er i dag er ikke godt for mig , jeg kan ikke
"ånde" i det stof, derfor går jeg uden om det . Hvis jeg køber det, har jeg
problemet med det samme, kan stinke som jeg aldrig bliver vasket. Håber du
kan bruge dette. PS. Jeg er også barberet under armene.AGJ.