Lus kontra sauna?
Fra : Rikke & Per

Dato : 14-03-05 15:02

Vi kæmper i ny og næ mod lus i børnenes hår. Jeg synes nu, at have erfaret,
at en sauna-tur har en gunstig effekt på lusebehandlingen. Kan det have
noget på sig?

m.v.h.
PER

--
Den, som ophøjer sig selv, skal ydmyges,
og den, som ydmyger sig selv, skal ophøjes.

Fra : GB

Dato : 14-03-05 15:27

"Rikke & Per" <>>prikke@newmail.dk<<> skrev i meddelelsen

> Vi kæmper i ny og næ mod lus i børnenes hår. Jeg synes nu, at have
> erfaret, at en sauna-tur har en gunstig effekt på lusebehandlingen.
> Kan det have noget på sig?

Det kan højst have effekt på en del af de levende lus.

GB

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-03-05 00:36

Rikke & Per <>>prikke@newmail.dk< skrev den 14-03-2005 15:02:
> Vi kæmper i ny og næ mod lus i børnenes hår. Jeg synes nu, at have erfaret,
> at en sauna-tur har en gunstig effekt på lusebehandlingen. Kan det have
> noget på sig?

Kender kun ét effektivt middel mod lus og luseæg: Tættekam, tættekam
og tættekam.

Ja, det er besværlig, men desværre virker alle de der kvikke ting ikke.

Du skal lige tænke på, at lusene evt. falder af i saunaen og smitter andre.

Og de kemiske midler, tja det bliver de små sataner (altså lusene)
altså bare modstandsdygtige overfor.

Har jeg nævnt, at du bør bruge en tættekam.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : GB

Dato : 15-03-05 01:40

Carsten Riis <.@.> skrev i meddelelsen

> Har jeg nævnt, at du bør bruge en tættekam.

En trimmer sat på 2 mm er osse ret effektiv - indtil håret vokser ud igen.

Godt at "holdnings-frisure" er moderne, hva?

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-03-05 22:20

GB skrev den 15-03-2005 01:39:
> Carsten Riis <.@.> skrev i meddelelsen

> En trimmer sat på 2 mm er osse ret effektiv - indtil håret vokser ud igen.
>
> Godt at "holdnings-frisure" er moderne, hva?

Ja, den kan naturligvis også bruges, men det er nok de færreste piger
som syntes det er sjovt at lege GI Jane.

Fra : GB

Dato : 17-03-05 02:25

> Ja, den kan naturligvis også bruges, men det er nok de færreste piger
> som syntes det er sjovt at lege GI Jane.

Nej, selvfølgelig - så er det jo meget sjovere at have blodsugende
parasitter i hårbunden...

Fra : Dk

Dato : 17-03-05 08:31

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Carsten Riis <.@.> skrev i meddelelsen

> Nej, selvfølgelig - så er det jo meget sjovere at have blodsugende
> parasitter i hårbunden...

Nej men man burde helt ærligt holde en storeklippe dag som man laver kigge
efter lus dag osv. der er ingen der siger det var tvang, men mon ikke man
kunne lave mode med korthårsfrisure til piger, det gør det altså trods alt
nemmere også at kigge efter lus, hurtigere og nemmere og ikke alt det
flagrende hår som trods alt nemmere får fat på lusene fra andres hår, bare