akarin
Fra : Birgit

Dato : 12-03-05 18:17

Jeg spiser Akarin. Nu har jeg en sovende fornemmelse i min hænder.

Kan det mon være bivirkninger.

Fra : Dorthe

Dato : 12-03-05 20:55

"Birgit" <flynderborg@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg spiser Akarin. Nu har jeg en sovende fornemmelse i min hænder.
>
> Kan det mon være bivirkninger.

Ja, det kan det sagtens være. Antidepressiva har desværre mange bivirkninger

/Dorthe.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-05 01:26

> Ja, det kan det sagtens være. Antidepressiva har desværre mange
> bivirkninger
>
> /Dorthe.
Der er mange bivirkninger ved Akarin - du kan se dem her:

Fra : Birgit

Dato : 14-03-05 11:34

Uff det lyder bestemt ikke godt med alle de bivirkninger..

Hvordan kan man stoppe med dem. Jeg har kun taget dem i 14 dage... Kan der
ske noget ved helt at lade være med at tage dem, når man ikke har taget dem
længere.....

Birgit

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-03-05 22:23

> [...]

> ske noget ved helt at lade være med at tage dem, når man ikke har taget

Lige det spørgsmål, ville det være godt at stille den læge der har ordineret
dig de piller.

Mange lægemidler, naturlægemidler og kosttilskud for den sags skyld, kan
have mange bivirkninger.

Nogle mennesker får mange bivirkninger, andre ingen.
Med andre ord, der er ingen der ved hvilke bivirkninger du får af et givent
præparat.
Det vil kun erfaringen afgøre.

Nogle bivirkninger er størst i starten og forsvinder med tiden, med andre er
det lige omvendt.

Men lad nu ikke listen over MULIGE bivirkninger skræmme dig fra at tage et
stof du måske kan have mere glæde af end besvær.

Når det er sagt, er det selvfølgelig en sag for dig og din læge at finde det
præparat der giver dig mest virkning, færreste bivikninger, til en fornuftig
pris.
Hmm. der blev jeg vist lige inspireret af Lars Lykke Rasmussen*G*

--
Mvh. Uffe Ravn
DUSK Party 2005 - Out of Sync

Fra : Anders Ravn

Dato : 11-04-05 17:26

Jeg synes du skal fortsætte. Bivirkningerne fortager sig efter 14-21
dages tid. Jeg har ikke personligt haft nogen bivirkninger udover de
første 14 dage.

Jeg har nu taget dem i 9-10 måneder uden problemer.

Jeg tror ikk der sker noget ved at stoppe nu, men snak da med din læge
om det. Vedkommende vil nok sige du bare skal stoppe eller tage ½ dosis
i en uge og så stoppe.

Men der er vel en grund til at du er begyndt med Akarin?

- Anders

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-05 01:27

> Ja, det kan det sagtens være. Antidepressiva har desværre mange
> bivirkninger
>
> /Dorthe.
Undskyld - kom lige til at trykke på send - bivirkningerne kan du se her:

Bivirkninger
Meget hyppigt (> 10%) kvalme, mundtørhed, obstipation, diarré, forøget
svedtendens,, hovedpine, tremor, svimmelhed, agitation, nervøsitet,
palpitationer, søvnforstyrrelser og akkomodationsforstyrrelser.
Hyppigt (1-10%) nedsat koncentrationsevne, abnorme drømme, amnesi, apati,
angst, øget appetit, anoreksi, selvmordsforsøg, konfusion, seksuelle
forstyrrelser, migræne, paræstesier, takykardi, ortostatisk hypotension,
hypo- eller hypertension, dyspepsi, opkastninger, mavesmerter, flatulens,
øget spytsekretion, vandladningsbesvær, polyuri, vægtændringer, rhinitis,
sinuitis, synsforstyrrelser, smagsforstyrrelser, træthed, udslæt og
pruritus.
Mindre hyppigt (0,1-1%) eufori, ekstrapyramidale lidelser, kramper,
bradykardi og synkope.
Sjældent (0,01-0,1%) serotoninsyndrom og blødninger i hud eller slimhinder.
Meget sjældent (< 0,01%) hallucinationer, supraventrikulære og ventrikulære
arytmier, angioødem og anafylaktoide reaktioner.