Smerter, hvad kan det skyldes ?
Fra : EnjoyNews

Dato : 12-03-05 00:48

Jeg har for nogle dage siden om natten haft meget ondt i maven.. det føltes
som om at smerterne sad øverst i maven, lige under ribbenene.. smerterne sad
også tilsvarende på ryggen.. Jeg kunne hverken ligge ned, eller sidde, eller
noget uden at det gjorde forbandet ondt. Prøvede at gå frem og tilbage
hvilket tog det, men kun meget lidt.

Vi ringede til vagtlægen som spurgte omkring halsbrand og sure opstød..
havde haft halsbrand dagen før, men ellers intet.
De sagde jeg skulle drikke et glas lunkent vand langsomt.. jeg havde
forinden taget 2 panodiler + 1 kodein. Derefter forsvandt det stille og
roligt og næste dag var der ingenting.

Jeg havde oplevet de samme smerter en uge før, men slet ikke i samme
omfang..

Er der nogen der ved hvad det kan være..?

Heidi

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 12-03-05 00:57

EnjoyNews <mh-nyheder@mail.dk> skrev:
> [...]
>smerterne sad
>også tilsvarende på ryggen.. Jeg
>kunne hverken ligge ned, eller sidde, eller

Jeg har oplevet noget lignende - det var spiserørskatar. Så får
man Nexium i en periode (nedsætter dannelsen af mavesyre).

Snak med din læge om det. Maven sidder i øvrigt lige under
ribbenene, så det er ikke "øverst" i maven.

Vh. JIB

Fra : Bjarne Krog

Dato : 12-03-05 13:09

On 11 Mar 2005 23:57:21 GMT, Jørn Ibsen <j-ibsen@5E4U0get2net.dk>
(slet 5E4U0) wrote:

> Maven sidder i øvrigt lige under
>ribbenene, så det er ikke "øverst" i maven.
>
>Vh. JIB

Ja jeg spørger bare, hvad sker der her??
Det er lige før den er til dk.vittighedder

---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk

Fra : EnjoyNews

Dato : 12-03-05 18:39

"Bjarne Krog" <nospam@blivrask.dk> skrev i en meddelelse

> Ja jeg spørger bare, hvad sker der her??
> Det er lige før den er til dk.vittighedder

Hvad skal det betyde ?

mvh
Heidi

Fra : GB

Dato : 13-03-05 08:54

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i meddelelsen news:423329b0$0$642
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Hvad skal det betyde ?

At maven er placeret over mellemgulvsmusklen, som iøvrigt følger ribbenenes
nedre kurvatur.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : EnjoyNews

Dato : 12-03-05 23:43

Fra : EnjoyNews

Dato : 12-03-05 18:42

"Jørn Ibsen (slet 5E4U0)" <j-ibsen@5E4U0get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Snak med din læge om det. Maven sidder i øvrigt lige under
> ribbenene, så det er ikke "øverst" i maven.

Tak for svaret.
Jeg har fået en recept på noget lign der hedder Lanzo.

Iøvrigt har jeg altid hørt at man betegner maven som øvre del og nedre del,
når man skal lokalisere smerterne..
men nu var det også bare for at kunne give et rigtig billede af hvor
smerterne sad

Mvh
Heidi

Fra : Helle Hansen

Dato : 13-03-05 17:39

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> omfang..
>

> Er der nogen der ved hvad det kan være..?

Det lyder lidt som da jeg havde galdestensanfald. De kom også i perioder, og
når det var værst gav det også ømhed i ryggen.
Specielt fornemmelsen af at man ikke kan finde ro i nogen stilling, lyder
meget bekendt.
Da jeg havde mit værste anfald, hvor jeg blev indlagt, der havde jeg meget
ondt i ryggen og var iflg. lægerne svagt gul. Når man har et anfald betyder
det oftest at en sten sidder "fast" eller er ved at passere i galdegangene.
Og det er særdeles smertefuldt, skal jeg bare lige hilse og sige.

På netdoktor kan du læse lidt om det:
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/galdesten.htm

Min erfaring under min sygdom var at jeg ikke rigtig blev taget seriøst af
både min egen læge og vagtlægerne. Jeg fik adskellige diagnoser, bla.
maveinfluenza, mavekatar, mavesår og flere gange følte jeg at de mente jeg
var en hypokonder.
Så hvis du ikke får det bedre af Lanzo, så prøv at tage en snak med din
læge.

Venligst,
Helle

Fra : EnjoyNews

Dato : 13-03-05 21:05

"Helle Hansen" <hellesadrtilnyheder@XXhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> var en hypokonder.
> Så hvis du ikke får det bedre af Lanzo, så prøv at tage en snak med din

Hej Helle

Tak for svaret.. jeg har tænkt på om det kunne være galdesten eller
mavesår.. men skal det være noget så håber jeg blot at det er mavesyren..
har egentlig ikke mærket noget til maven siden jeg tog medicinen i går...
har en "sult" fornemmelse engang imellem og føler mig oppustet.. men ellers
intet.
Natten til Lørdag var det så slemt at jeg måtte på skadestuen og
undersøges.. smerterne var der i 3 timer med 15 min mellemrum.. første gang
jeg prøvede dette og det var virkelig en forfærdelig oplevelse !!
Lægen trykkede mig forskellige steder på maven, men det gjorde ikke ondt ?..
han kunne så derfor ikke sige noget konkret desværre.. anbefalede mig at
tage den medicin jeg havde fået og så ellers lægge godt mærke til smerterne,
hvor de kommer fra og hvor de evt stråler hen. Jeg har så tænkt mig at
kontakte min egen læge i morgen.

Kh Heidi