Næseblod
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 05-03-05 10:00

Min kone har af og til næseblod, ikke slemt, men jeg tænkte om
der var et middel, a la alun, som man brugte hvis man snittede
sig under barbering. findes det ?
mvh Ebbe

Fra : Helle

Dato : 05-03-05 14:07

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> Min kone har af og til næseblod, ikke slemt, men jeg tænkte om
> der var et middel, a la alun, som man brugte hvis man snittede
> sig under barbering. findes det ?
> mvh Ebbe

Jeg lider selv meget af næseblod og har flere gange måtte på skadestuen pga
det ikke ville stoppe. Jeg gik et god råd: knus nogle isterninger og kom så
nogle stykker i munden mens du presser dem mod ganen med tungen. Det stopper
næseblodet meget hurtigt. I øvrigt bør hun nok overveje at gå til en
næse-øre-hals læge og få brændt det sted i næsen hvor det kommer fra.Det har
jeg prøvet MANGE gange og det er IKKE slemt.

Mvh Helle

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 05-03-05 16:34

On Sat, 5 Mar 2005 14:07:24 +0100, "Helle" <mail@hellenielsen.dk>
wrote:

klip

> [...]
>næse-øre-hals læge og få brændt det sted i næsen hvor det kommer fra.Det har
>jeg prøvet MANGE gange og det er IKKE slemt.

Mange tak for rådet, det vil jeg forelægge fruen.
mvh Ebbe

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-03-05 02:12

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev

> [...]

har
> jeg prøvet MANGE gange og det er IKKE slemt.

Husk i øvrigt ved hyppigt næseblod at få tjecket blodtrykket.

--
Mvh. Uffe Ravn
DUSK Party 2005 - Out of Sync

Fra : Helle

Dato : 06-03-05 12:19

> [...]
> Mvh. Uffe Ravn
> DUSK Party 2005 - Out of Sync
> Lanparty på Vestsjælland 22-24 Marts. Div. konkurencer. Premiesum 10.000

Ja det er korrekt at man bør gøre det. Det fik jeg også gjort hver gang jeg
var på skadestuen med næseblod. Jeg har haft det MEGET voldsomt mht næseblod
og der kunne gå timer inden det ville stoppe - derfor på skadestuen. Men så
fik jeg jo det gode fif med is i ganen - super!

Mvh Helle

Fra : peet_dk

Dato : 05-03-05 16:51

> [...]
> Min kone har af og til næseblod, ikke slemt, men jeg tænkte om
> der var et middel, a la alun, som man brugte hvis man snittede

Jeg har selv haft problemer med næseblod, og får det stadig et par gange om
året. Det der hjælper - noget lign. det Helle skriver - er at lade den kolde
hane løbe lidt så vandet er rigtigt koldt. Også ellers suge vandet ind med
næsen. Det stopper med det samme og begynder ikke igen efter kort tid som
man ellers kunne forstille sig.

Fra : Helle

Dato : 05-03-05 21:33

"peet_dk" <peetdk@rrk.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ind med næsen. Det stopper med det samme og begynder ikke igen efter kort

Jeg hader at få vand ind igennem næsen så jeg foretrækker at presse
is/isterninger op i ganen.

Mvh Helle

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-03-05 23:56

peet_dk skrev den 05-03-2005 16:50:
> [...]
> næsen. Det stopper med det samme og begynder ikke igen efter kort tid som

Tja, jeg sætter bare næsen ned til vandet og lader vandet løbe hen over
det næsebor, hvor problemet er.
På den måde får man også gjort rent med det samme.

Og når vi er igang med næser, så er der altså et eller andet galt med
det danske sprog:

Næsen løber, men fødderne lugter.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Lyrik

Dato : 11-03-05 13:12

> [...]
> Min kone har af og til næseblod, ikke slemt, men jeg tænkte om
> der var et middel, a la alun, som man brugte hvis man snittede
Ofte er det forårsaget af "for en sikerheds skyld" indtaget blodfortyndende
"hjertemagnyl".
Så er løsningen at man ophører med dette middel.
Det giver øget blødningstendens og er ofte indikeret på alt for løst
grundlag.

Hilsen
jens