Astma kronisk
Fra : HG

Dato : 02-03-05 19:01

Hvor når er astma kronisk. Min læge siger at mit astma ikke er kronisk, på
trods at jeg har haft astma i flere år og tager medicin fast morgen og
aften med to forskellige spray. Jeg har været indlagt et par gange og været
på prednisolon.

Hilsen
Anne-Lise

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-03-05 22:32

> [...]
> trods at jeg har haft astma i flere år og tager medicin fast morgen og
> aften med to forskellige spray. Jeg har været indlagt et par gange og

Min astma er medført eller i hvert fald tæt på, og jeg har i perioder været
symtomfri uden medicin - de sidste 25 år har det dog siddet fast, og regnes
for kronisk, da det ikke længere kan helbredes, kun holdes nede.
Hvis din astma kræver indlæggelse, så tager du din medicin forkert. Sørg for
at lægen giver dig en ordentlig instruktion, så du forstår hvordan og
hvorfor. Det kan være livsvigtigt. Hvis du herefter stadig får anfald, så
skal lægen kigge på om dosis er korrekt.

Mvh Maria

Fra : Timo Jensen

Dato : 03-03-05 21:58

"HG" <no@mail.dk> wrote in message
> [...]
> aften med to forskellige spray. Jeg har været indlagt et par gange og været
Jeg fik astma i 2002 efter en lungebetændelse. Jeg har aldrig fået at vide om
den er kronisk. Lægerne håber vi kan få mig medicinfri, men foreløbig tager jeg
forebyggende medicin samt kosttilskud.

Kronisk er vel når der ikke er udsigt til bedring??

--
Timo Jensen.

Fra : Thomas Kragh

Dato : 07-03-05 08:24

Hej Anne-Lise

Hvis du har problemer med astma så kig forbi denne side:

www.wetling.dk eller ring på 50903800

Her tilbydes en behandling, der måske kan fjerne dit behov til medicin...??
og det virker...

Jeg kender et par som har en pige der HAVDE astma indtil hun blev behandlet
på Wetling's klinik. Det er noget med at der behandles på mastcellerne, der
så gør at man ikke har behov for medicin efter 3-5 behandlinger... Derudover
så skulle det styrke immunforsvaret..hele familien har lige været syge - men
ikke pigen..?? ret vildt ik.

Min kones frisør er også i behandling på klinikken for astma - hendes er
kronisk - d.v.s. hun får fuldt tilskud til hendes medicin, da den er livs
nødvendig. Efter 4 behandlinger brugte hun ikke medicin i 5 uger - har været
der een gang efter behovet kom tilbage men er igen uden brug af medicin. Det
mest vilde er at hun overhovedet ikke kunne tåle hunde eller hundehår - nu
kommer hun hos svigerforældrene og kan klappe deres hund uden problemer...!!

Men det forklares på siden hvordan en behandling foregår. Så der er måske
hjælp forude for dig.

God bedring.

TK

Fra : Brahmamurti

Dato : 07-03-05 16:48

Jeg kurerede min astma ret nemt. Det krævede lidt overvindelse, men ikke
desto mindre er jeg idag symptom og medicinfri.

Astmaen dukkede op da jeg var omkring de 24-25 år. Og lidt efter lidt,
navnlig ved min mosters postulat, så affandt jeg mig med det. Det er
lidt dyrt og meget irriterende, men når det ikke kunne være anderledes,
tænkte jeg.

Dog interesserede jeg mig også for psykoterapi og fandt på nettet noget,
der hedder UCP. Universal Conscious Practise. Nuvel, forfatteren
anbefalede også, at hvis man havde en eller anden sygdom, så skulle man
begynde at drikke sit eget tis. Ifølge ham er det blevet praktiseret de
sidste 5000 år... det er bare her på det sidste, at det er blevet tabu.

Nuvel. Jeg havde naturligvis også mine fordomme. Og jeg tænkte, manden
er gal! Men jeg var alligevel nysgerrig og søgte på nettet. Efter at
have læst utroligt meget om det, så valgte jeg at tage springet. Jeg var
ret ked af den astma. Jeg kunne ikke dyrke sport og måtte tage mig i agt
ved fx bare at løbe 20-30 meter efter bussen.

Jeg tog noget vand og blandede lidt tis i og drak. Det skal være frisk,
hvis nogen skulle være i tvivl. Som dagene gik blandede jeg mere i, da
jeg opdagede at jeg ikke fik det dårligt eller noget i den stil.

Jeg lod mærke til, at tisset blev mere klart i det, jo mere jeg tog det,
altså det der kom ud næste gang. Og når det var mest klart, kunne jeg
drikke det rent uden at det smagte dårligt, og på den måde kunne man
også drikke større mængder.

Så efter 4-5 måneder opdagede jeg, at det ikke længere gjorde nogen
forskel om jeg tog medicin eller ikke. Så tænkte jeg, at det skulle
testes. Så jeg "nøjedes" med at tage min spray med overalt, sådan for en
sikkerhedsskyld. Men jeg fik ingen anfald, som jeg plejede. Og min krop
var normalt ikke sen til at kræve medicinen, skulle jeg hilse og sige.

Efter 3-4 dage turde jeg ikke længere og tog noget medicin. Men igen
kunne jeg ikke mærke nogen forbedre af nogen art.

De næste 2 måneder beholdt jeg sprayene, men følte mig tilsidst så
sikker,at jeg smed dem ud.

Det var 2½ år siden. Og jeg har ikke taget astma-medicin siden, af nogen
art. Det undrer mig egentlig lidt, at lægen ikke har ringet eller sådan
noget, men måske er systemet sådan, at man ikke lægger mærke til det,
hvis man bliver rask

Søg selv på nettet efter mere info. Jeg er glad for internettet, ellers
så sad jeg nok og hæv efter vejret, som jeg plejede.

Med venlig hilsen
en med-følelende eks-astmatiker

ps. der er mange fordomme i samfundet. Ville det ikke være utroligt,
hvis en af kilderne til et sundere liv var lige for? Det er gratis og
nemt. Efter de hjemmesider jeg har læst, så er der mange sygdomme, der,
efter sigende, skulle være blevet helbredt af denne behandling.

Der findes mange instruktioner på nettet, som jeg vil anbefale at læse
igennem, dersom man skulle være interesseret i at gennemføre en behandling.