Min søn på 5 har for højt levertal...
Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-03-05 13:08

.... hvor nervøs skal jeg være?

Lægen henviste til sygehuset, hvorfra vi ikke har hørt endnu.

Idag siger lægen så vi skal komme derud imorgen og så vil hun undersøge ham
og muligvis indlægge ham.

det er svært ikke at være nervøs, men hvor nervøs skal jeg være... jeg er jo
allerede begyndt at tænke leukæmi og jeg ved ikke hvad... jeg håber
inderligt jeg overdriver overfor mig selv.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Lene Hansen

Dato : 02-03-05 21:20

Kan da godt forstå du gør dig bekymringer - ville vi ikke alle sammen gøre
det, når ens børn bliver syge.

Min søn (da han var lille) havde også for højt levertal i meget lang tid. De
fandt aldrig ud af årsagen, men mente at han havde haft kyssesyge.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad der er med din søn, men jeg håber da ikke det
er noget alvorligt. Hvordan har de fundet ud af han har forhøjede levertal?
Er han syg på anden måde eller....?

M.v.h.
Lene Hansen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-03-05 23:29

> [...]
> det er noget alvorligt. Hvordan har de fundet ud af han har forhøjede
> levertal? Er han syg på anden måde eller....?

vi har hele familien haft influenza og det er jo meget normalt

den lille og jeg havde feber og hvad der ellers hører til sådan en omgang -
hans storebror og mor var almindeligt "snottede"

vi rendte alle og hostede og han og jeg fik pincillin - jeg var rask efter
en uge og på det tidspunkt var vi alle sådan rimeligt ovenpå, men han blev
ved - han kan have det helt fint den ene dag og så har han pludselig lidt
feber den næste - efter børnehave er han helt færdig og bruger resten af
dagen på at slappe af til han omkring ved 20-tiden falder i søvn på
sofaen... da vi så alle var raske og han stadig var på vippen var vi ved
lægen igen hvor de tog en blodprøve og konstaterede for højt levertal...
tidligere idag ringede lægen så og imorgen skal vi på sygehuset med ham.. og
mere ved vi så ikke.

Jeg gjorde den fejl at læse om det på egen hånd og det er dødens pølse -
information på nettet er fint, men det kan osse gøre en total paranoid.

Jeg havde en blottet tandhals den anden dag og læste om det på nettet og jeg
var sikker på jeg havde begyndende paradentose... men jeg børstede for hårdt
sagde tandlægen og mine tænder og tandkød fejler intet... samtidig læste jeg
om forhøjet levertal og straks maler man fanden på væggen... så jeg ved ikke
rigtigt hvad jeg skal regne med endnu.

Fra : Lene Hansen

Dato : 03-03-05 05:50

Ja, begynder man først at læse om det, så fejler man alt!
Men det er da muligt at det med din søn er p.g.a. infektion - som det var
hos min søn - men det kan kun prøver vise. Så selvom du er bange og det ikke
er rart, så er det vigtigt at han bliver undersøgt, om ikke andet så for at
udelukke noget alvorligt. Fortæl om hvordan det går.
Da min søn gik med det, var han også meget træt, hvilket er en følge af
kyssesyge. Vi vidste heller ikke det var den sygdom han havde, vi troede
også at det bare var en almindelig influenza.

Lene

Fra : Nicolai Lang

Dato : 03-03-05 19:18

On Wed, 2 Mar 2005 23:29:27 +0100, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

>vi har hele familien haft influenza og det er jo meget normalt

In infektion som influenza kan vel godt forandre levertal? Det var
hvad jeg forstod for et par uger siden da jeg fik det konstateret, og
med samme blev taget af det cystatika (cellegift) jeg ellers får. For
det kan nemlig give samme symptom.

Efter en uges tid var mine levertal pæne igen, så nu starter jeg snart
på det igen.

Bare for at fortælle at det behøves ikke være noget alvorligt. Vi
håber det bedste!

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-03-05 13:32

Nicolai og Lene:

I har heldigvis fuldstændigt ret!

Vi sad fra 9.45 til 17.00 på sygehuset igår.

vi startede med temperatur og blødprøver og derefter ventede vi - læænge

Modsat hvad vores egen læge sagde, fortalte børnelægen at et for højt
levertal hos et lille barn sagtens kan lade sig gøre uden at det behøver
være unormalt.

Da prøveresultaterne kom viste det sig ovenikøbet at levertallet allerede
var halveret i forhold til den blodprøve han fik taget hos lægen. (hurra)

Konklusion:

Han har muligvis lidt vrøvl med tarmen - vi skal tage lidt afføringsprøver
som skal sendes til seruminstituttet og udover det er det simpelthen noget
virus der er lidt længe om at forlade ham - de vil undersøge hvorfor feberen
kommer og går, MEN noget livsfarligt eller yderligere voldsomt er UDELUKKET

Tak for jeres svar, det gjorde det trods alt lidt mindre dramatisk...
fandens til netdoktor

Venlig hilsen
--
Kenneth (sniper_Nolight)

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Lene Hansen

Dato : 04-03-05 17:15

Nå, det er da godt at det gik godt trods alt. Jeg kan også godt huske
skrækken da vi fik at vide at levertallene var forhøjet. Man forestiller sig
jo straks det værste.
Min søn er i øvrigt 25 nu og der har aldrig været noget med levertallene
siden.

M.v.h,

Lene