Nickel-allergi
Fra : Jacob Jensen

Dato : 23-02-05 07:51

Kan man få et testmiddel til at teste smykker og andet for nickel-indhold?

Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-05 09:51

Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Kan man få et testmiddel til at teste smykker og andet for nickel-indhold?

Ja, det ville være rart, hvis man kunne teste smykker inden køb.
Købte for nyligt et ur, som sælgeren garanterede var nikkelfrit, men mit
håndled slog ud, i løbet af et par dage, så det ur er jo ikke meget værd og
noget nikkel har der altså været i det.
Er det forøvrigt ikke blevet ulovligt, at sælge smykker, der indeholder
nikkel ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Nana Sørensen

Dato : 23-02-05 11:49

"Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man få et testmiddel til at teste smykker og andet for nickel-indhold?
>
> Jacob

Ja, apotekets nikkeltest. Koster ca 60 kr, men der er også til tusind tests.
Sættet ødelægger ikke de testede smykker, heller ikke selvom de indeholder
nikkel.
Der er to væsker og en vatpind til. Et dryp af hver væske på en vatpind,
gnub på smykket. blivet det pink, så er der nikkel i.

Og nej, det er ikke forbudtat sælge ting med nikkel i. Der må bare ikke stå
nikkelfrit på det.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-05 12:06

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> gnub på smykket. blivet det pink, så er der nikkel i.
>
> Og nej, det er ikke forbudtat sælge ting med nikkel i. Der må bare ikke

Ok, sådan et sæt må jeg have fat i på et tidspunkt.

Jeg blev lidt knotten med uret, netop pga., at der var et stort skilt, der
sagde nikkelfri. Derudover spurgte jeg alligevel sælgeren om der var nikkel
i, hvilket der naturligvis ikke var, men mit håndled sagde altså noget
andet...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Nana Sørensen

Dato : 24-02-05 00:19

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nikkel
> i, hvilket der naturligvis ikke var, men mit håndled sagde altså noget

Byt det. Vis ham at det er umuligt. køb evt sådan et sæt først, og tag det
med ned til ur-manden.

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 15:59

Hej
Ang. nikkel allergi. Det kan jo være at det har været et titanium ur du har
købt. Og hvis man har meget nikkel allergi så kan man også slå ud af det.
Selv om de siger at det ikke kan lade sig gøre. Jeg lider selv meget at det
og har selv prøvet det. Jeg kan slet ikke tåle at gå med ur.
Det eneste ur jeg har kunne tåle at gå med var et swatch ur. Det er af
plastik.......... Men det fås hvis ikke mere. Jeg har sågar et Jacob Jensen
ur med 24 karat gul , det kan jeg heller ikke tåle......... Lær at leve med
det andet er der ikke at sige

Hilsen lone