Taxa i Kbh med barnestol?
Fra : Thomas Bendiksen

Dato : 10-05-05 08:19

Er det nogen der kender til et selskab der har vogne med barnestol i
bilen.
Jeg er kun kommet over et par stykker der har på centralen, og som
selvfølgelig først skal hentes, installeres etc. etc. med taxameteret
kørende...

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : karsten & Pia

Dato : 10-05-05 08:38

"Thomas Bendiksen" <thomas@bendiksen.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er kun kommet over et par stykker der har på centralen, og som
> selvfølgelig først skal hentes, installeres etc. etc. med taxameteret

nej, men hvorfor ikke have din egen barnestol klar ved afhentning?

MVH Pia

Fra : Holst

Dato : 10-05-05 10:11

karsten & Pia wrote:

> nej, men hvorfor ikke have din egen barnestol klar ved afhentning?

Det kunne måske være lidt ufedt at stå med en barnestol i hånden ude i
lufthavnen ...

Fra : Cat

Dato : 10-05-05 17:56

Holst skrev:

> Det kunne måske være lidt ufedt at stå med en barnestol i hånden ude i
> lufthavnen ...

Vi har ved flere lejligheder taget barnestol med til Frankrig - i fly.

Det er ikke så slemt, som det virker.

Tine

Fra : Nette

Dato : 11-05-05 08:28

"Holst" skrev

> Det kunne måske være lidt ufedt at stå med en barnestol i hånden ude i
> lufthavnen ...

Når man flyver, ved man vel også i forvejen, hvornår man skal hjem fra
lufthavnen.
Skulle flyet være forsinket, er det vel ikke så ofte igen, man får brug for
at betale lidt ekstra?

I England havde de engang aflåste kunderum, som let kunne rumme en autostol
imens man var på rejse. Hvordan det er i Danmark, skal jeg ikke kunne sige.

Nette

Fra : Holst

Dato : 10-05-05 08:45

Thomas Bendiksen wrote:

> [...]
> Jeg er kun kommet over et par stykker der har på centralen, og som
> selvfølgelig først skal hentes, installeres etc. etc. med taxameteret

Jeg har kørt i taxi, hvor der lå en barnestol i bagagerummet. Men om den
lå der permanent, eller om han blot har haft den hentet på centralen,
fordi han havde behov for den på den forrige tur, ved jeg ikke.

Men ellers er det vel blot at kontakte selskaberne og spørge dem.

Fra : Thomas Bendiksen

Dato : 10-05-05 10:27

Jeg har kontaktet de store selskaber jeg kender i København, men håbet
måske
på der var et lille firma der faktisk leveret service... I Norge, hvor jeg
kommer fra, møder vi aldrig problemet, bare man bestille i god tid. Der er
altid et par biler ude på vejen med et barnestol bagi. Jeg har også flere
gange i andre storbyer i Euuropa, f.eks. kørt med Mecedes bile, der har
muligheden for at hæve bagsædet, så man også kan bruge den almindelig sele
til børn der selv kan sidde.

Vi har selv en barnestol, men som Holst skriver, - det er ikke fedt at
tage
barnestolen under armen ved endt rejse.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Nette

Dato : 10-05-05 09:03

"Thomas Bendiksen" skrev
> [...]
> Jeg er kun kommet over et par stykker der har på centralen, og som
> selvfølgelig først skal hentes, installeres etc. etc. med taxameteret

Som udgangspunkt har taxaselskaberne ingen barnestole. - At de vil køre
forbi centralen og sætte sæde i, er luksus!
Vi tog konsekvensen af det og købte en stol selv, som vi har klar, når
vognen kommer. - En barnestol koster ikke særlig meget og er hurtigt tjent
hjem i taxameterpenge.

Nette

Fra : Holst

Dato : 10-05-05 10:12

Nette wrote:

> Som udgangspunkt har taxaselskaberne ingen barnestole. - At de vil køre
> forbi centralen og sætte sæde i, er luksus!

Tjah ... det er vel lovpligtigt. Børn skal spændes fast, og mindre børn
er for små til at bruge bilen seler, som de er.

Fra : Nette

Dato : 11-05-05 08:29

"Holst" skrev

> Tjah ... det er vel lovpligtigt. Børn skal spændes fast, og mindre børn
> er for små til at bruge bilen seler, som de er.

Nej, det er ikke lovpligtigt, at centralen har autostole liggende.

Nette

Fra : Holst

Dato : 11-05-05 09:12

Nette wrote:

> Nej, det er ikke lovpligtigt, at centralen har autostole liggende.

Det er lovpligtigt, at barnet er spændt fast. Jeg taler intet om
centralens pligt til at have barnestole liggende.

Fra : Nette

Dato : 11-05-05 11:37

"Holst" skrev

> Det er lovpligtigt, at barnet er spændt fast. Jeg taler intet om
> centralens pligt til at have barnestole liggende.

Jo, det var det, du svarede på.

> [...]

Tjah ... det er vel lovpligtigt. Børn skal spændes fast, og mindre børn
er for små til at bruge bilen seler, som de er."

Det er lovpligtlig at børn er spændt fast, ja,- men taxien kan nemt sige nej
tak til at tage turen, hvis man ikke selv har sæde med. - Tilbyder taxien at
køre forbi centralen for at sætte et sæde i, så ER det luksus, for det er
bestemt ikke en selvfølge og heller ikke almindeligt.

Nette

Fra : Holst

Dato : 11-05-05 12:32

Nette wrote:

> Jo, det var det, du svarede på.

Ja, vil du misforstå det, så gør bare det. Det er jo normalt i denne gruppe.

Fra : Søren G.

Dato : 11-05-05 12:18

"Holst" <newsmay05@shelter.dk> wrote in message
> Tjah ... det er vel lovpligtigt. Børn skal spændes fast, og mindre børn
> er for små til at bruge bilen seler, som de er.
Der er ingen lov om at an taxachauffør skal stille barnesæde til rådighed
for dit barn (eller mit for den sags skyld). Men han må ikke køre med barnet
uden det er så rigtigt. Men gæt hvem der kommer til at stå tilbage i regnen
(et hint: Det er ikke chaufføren).

--
Søren

Fra : Holst

Dato : 11-05-05 12:33

Søren G. wrote:

> [...]
> uden det er så rigtigt. Men gæt hvem der kommer til at stå tilbage i regnen

Som jeg skrev tre timer tidligere end dit indlæg, så gik min bemærkning
ikke på, om det var lovpligtigt for taxicentralen at have en autostol.
Den gik udelukkende på, at det er lovpligtigt at barnet er spændt fast.

Fra : Søren G.

Dato : 11-05-05 13:25

> Som jeg skrev tre timer tidligere end dit indlæg, så gik min bemærkning
> ikke på, om det var lovpligtigt for taxicentralen at have en autostol.
> Den gik udelukkende på, at det er lovpligtigt at barnet er spændt fast.

Så skal du lære at skrive under det du kommenterer, for det du skrev under,
gik på at taxachauffører hentede stolen som en service, og ikke fordi de
skulle.

--
Søren

Fra : Holst

Dato : 11-05-05 13:33

Søren G. wrote:

> Så skal du lære at skrive under det du kommenterer, for det du skrev under,
> gik på at taxachauffører hentede stolen som en service, og ikke fordi de
> skulle.

Jeg skrever skam altid under det, jeg kommenterer. Det har jeg gjort i
snart 15 år. At det så ikke altid er formuleret tilstrækkeligt godt, er
en anden sag. Og at du besvarer et indlæg tre timer efter at jeg har
rettet op på misforståelsen, kunne du jo bare lade være med.

Fra : Søren G.

Dato : 11-05-05 14:42

"Holst" <newsmay05@shelter.dk> wrote in message
> Jeg skrever skam altid under det, jeg kommenterer. Det har jeg gjort i
> snart 15 år.
Hvor er det egentlig en fløjtende ligegyldig oplysning hvor lang tid du har
gjort en bestemt ting., for det gør det ikke mere korrekt. Den sætning du
besvarede under omhandlede ikke det du mente du svarede på.

> At det så ikke altid er formuleret tilstrækkeligt godt, er
> en anden sag.
Selv med 15 års erfaring. Det kan da ikke være rigtigt.

> Og at du besvarer et indlæg tre timer efter at jeg har
> rettet op på misforståelsen, kunne du jo bare lade være med.
Du rettede først op på misfoståelsen klokken 13:31. I din post klokken 10:12
(som jeg vil tro er den du mener), retter du ikke op på noget. Der svømmer
du bare rygcrawl. Så det var først 14 minutter efter at jeg skrev min post
at du fik skrevet at der var tale om en misforståelse.

--
Søren

Fra : Holst

Dato : 11-05-05 14:49

Søren G. wrote:

> Selv med 15 års erfaring. Det kan da ikke være rigtigt.

Det har noget at gøre med dne tid, som jeg har til rådighed til at bruge
på usenet. Så bliver der ikke altid tid til at tænke alt for meget over,
om man nu har skrevet en sætning, som alle forstår.

> [...]
> du bare rygcrawl. Så det var først 14 minutter efter at jeg skrev min post
> at du fik skrevet at der var tale om en misforståelse.

Jaja, hvis du får ret, så får jeg fred. Nå, det er egentlig også
ligegyldigt. Jeg gider ikke bruge med tid på dig.