Cybercity Cisco Router og AIM
Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 28-05-01 09:43

Hej,

Jeg sidder og bikser med en kammerat, og skriver sådan set på hans vegne.

Jeg har NE1 og har ingen problemer med begrænsning af trafik.

Da han fik sin CC forbindelse, prøvede vi at udveksle filer og lign.
på AIM, men det kunne vi ikke. Vi fandt så hurtigt ud af at det var
routerens skyld. Han ringede ind og fik forklaret hvordan han fik åbnet
alle portene, og det hele gik sådan set let nok. Andre netspil virkede
så hos ham.

Vi kan stadig ikke overføre filer via AIM (Instant messenger).

Er der nogle der har erfaringer med det program, og routere.

Fra : tan

Dato : 28-05-01 16:26

"Palle Hans Jensen" <diesel@lazy.dk> wrote in message news:9et2up$4sm$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
>
> Vi kan stadig ikke overføre filer via AIM (Instant messenger).
>
> Er der nogle der har erfaringer med det program, og routere.

Ja! Jeg har en Cisco 677 og jeg har brugt programmet i mere end 2 år nu.
Det eneste jeg kan sige om "File Transfers" er, at det virker nogle gange, andre gange ikke!
Jeg har aldrig fundet ud af hvorfor.
Mine erfaringer er flg:
Nogle gange hjælper det, at bruge samme version i begge ender.
Jeg har aldrig Nat'et portene til AIM. Stadig kan jeg sende/modtage filer. Enkelte gange virker det
ikke.
Man kan prøve at Nat'te port 5190, men det virker ikke altid, og skulle ikke være nødvendigt.
Man kan også specificere hvilken port du vil sende/modtage filer på i Preferences (+ evt. Nat).
Bruger man AOL, så skal man vælge en 2nd adapter.
Flg. facts har jeg oplevet. 3 brugere A, B og C sender filer til hinanden.
A kan sende/modtage til B
A kan sende/modtage til C
B kan kun sende til C, men ikke modtage.
Alle 3 brugere A, B og C bruger dialup, og samme version. Hvad kan man sige om det???
Det bedste råd jeg kan give, er at lave en direct connection først.
Når den er oprettet, så kan man i 99% af tilfældene sende og modtage lige så tosset man vil.
Men som sagt, det virker ikke altid, og jeg ved ikke hvorfor.
Nogle gange virker det også efter en uninstall og install igen.
Hvis man ikke kan få det til at virke i AIM, så start mIRC. Log på en vilkårlig server og send
gennem DCC.
Det virker til gengæld altid, så længe man ikke er bag en firewall, og man skal ikke engang Nat'te.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 30-05-01 20:06

> Ja! Jeg har en Cisco 677 og jeg har brugt programmet i mere end 2 år nu.

<Snip>

Tak for det. Lyder godt nok besværligt. Jeg har netop valgt at beholde
min NE1 da jeg ikke har alle disse underlige problemer som router ejerne
åbenbart har.

Jeg tror jeg vil overtale min ven til at skifte til ICQ, men der er der
vel også bunkevis af problemer?!??

--
Palle