235W psu er det nok til bp6?
Fra : Jackster

Dato : 28-05-01 09:13

Hej NG

Jeg har lige købt et brugt Abit bp6 motherboard.

Nu kan jeg ikke få noget til at virke.

Jeg har sat mobo, ram, grafikkort, cpu og hd til.

Når jeg trykker på min power on, sker der ikke noget.

Har checket om psu virker og det gør den.

Er der nogen som kan hjælpe mig med noget fejl søgning???

PSU er en 235W er det ikke nok?

Jeg har prøvet at mange ting.... men jeg ka' sq' ik' finde u' a' det!

/Jackster

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-05-01 10:51

"Jackster" <!nygade33!@mail.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg har lige købt et brugt Abit bp6 motherboard.
> Nu kan jeg ikke få noget til at virke.
> Jeg har sat mobo, ram, grafikkort, cpu og hd til.

Hvilken CPU? og i hvilken CPU sokkel?

> Når jeg trykker på min power on, sker der ikke noget.

Er der slet ingen blæsere der starter?

> Har checket om psu virker og det gør den.
> Er der nogen som kan hjælpe mig med noget fejl søgning???

Undersøg (igen) om alle stik, ramblokke og diverse kort er monteret korrekt.

> PSU er en 235W er det ikke nok?

Jo det er fint nok.

- Lars

Fra : Jackster

Dato : 28-05-01 11:39

> Hvilken CPU? og i hvilken CPU sokkel?

Celeron 333 socket 370

> Er der slet ingen blæsere der starter?

Nej ingen. Heller ikke i psu

> Undersøg (igen) om alle stik, ramblokke og diverse kort er monteret
korrekt.

Er prøvet igen og igen

> Jo det er fint nok.
Gammelt AGP grafikkort.

Er der en som også har BP6?

Fra : Jan Vennike

Dato : 28-05-01 19:19

"Jackster" <!nygade33!@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Celeron 333 socket 370

> Nej ingen. Heller ikke i psu

> korrekt.
>
> Er prøvet igen og igen

> Gammelt AGP grafikkort.
>
> Er der en som også har BP6?

Har haft indtil for 4 måneder siden.

Kørte med en 235 Watt PSU i 1 år UDEN problemer med en Celeron 500@624.

Så det er ikke størrelsen det kommer an på

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Thomas W.

Dato : 28-05-01 11:11

> [...]
>
> Jeg har sat mobo, ram, grafikkort, cpu og hd til.
>
> Når jeg trykker på min power on, sker der ikke noget.
>
> Har checket om psu virker og det gør den.

Hvilket grafikkort ?
Jeg kører med et bp6 og et geforce2, og fik at vide, at 235 W var i
underkanten, 250W ville det trække nogenlunde stabilt, men jeg kører med
300W uden problemer.
Geforce2 skal vist også have en pæn sjat strøm under opstart.

/Thomas

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 28-05-01 23:01

<snip>

> Når jeg trykker på min power on, sker der ikke noget.

<snip>

Uden virke alt for overlegen.... har du sluttet kontakten til de rigtige ben
på bundkortet?
Og ATX strømstikket er trykket ordentligt fast?

Hvis der ikke sker noget som helst kunne det tyde på at kontakten ikke ikke
er sluttet til.

Prøv evt. at se om du kan starte den ved at kortslutte de to ben med en
metal ting.
Teoretisk kunne kontakten være i uorden eller ledningen brækket (dog ikke
særligt sandsynligt).

Ellers kunne du prøve med 1 processor og kun grafikkort - evt. først kun med
processor.
Sådan bare for at se om der kan lokkes noget liv i den.

JÅH

Fra : Jackster

Dato : 29-05-01 13:35

> Uden virke alt for overlegen.... har du sluttet kontakten til de rigtige
ben
> på bundkortet?
> Og ATX strømstikket er trykket ordentligt fast?

Jo det skulle de være :) Og stikket kan jeg ikke trykke længere ned!

> Hvis der ikke sker noget som helst kunne det tyde på at kontakten ikke
ikke
> er sluttet til.

Også min tanke.....

> Prøv evt. at se om du kan starte den ved at kortslutte de to ben med en
> metal ting.
> Teoretisk kunne kontakten være i uorden eller ledningen brækket (dog ikke
> særligt sandsynligt).

Hvordan gør jeg det???? lidt dum, men heller usikker end bare prøve...

> Ellers kunne du prøve med 1 processor og kun grafikkort - evt. først kun
med
> processor.
> Sådan bare for at se om der kan lokkes noget liv i den.

Dette er prøvet...

Er der ikke nogen som har dette MOBO??

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 29-05-01 22:20

<snip>
> Hvordan gør jeg det???? lidt dum, men heller usikker end bare prøve...
<snip>

De 2 små ben som stikket normalt sidder på skal kortsluttes for at tænde
computeren. Det er det samme som kontakten gør. Brug en lille skruetrækker
eller lign.
Det er formodentlig ikke rigtigt godt at pille alt for meget ved de andre
ben, men skaden vil sikkert ikke nævneværdig

<snip>
> Er der ikke nogen som har dette MOBO??

Jeg har selv et BP6 med 2x Cel 366 @ 550 - men jeg har ikke haft problemer
med at det ikke ville starte.

JÅH

Fra : Jackster

Dato : 30-05-01 08:38

Hej igen!

> [...]
> Det er formodentlig ikke rigtigt godt at pille alt for meget ved de andre
> ben, men skaden vil sikkert ikke nævneværdig

Jeg vil gerne lige høre hvor du tilslutter din power on på mobo! Der er to
rækker hvor disse tilslutninger skal ske.

Er det række 1(yderst) eller 2? Længest til højre eller venster?

/Jackster