Hvad børn dog siger!
Fra : Bess

Dato : 28-05-01 09:10

Af og til har der i denne gruppe været små guldkorn - altså hvad børn
siger. Nu vil jeg så gerne lige give mit besyv med: på en tur ud i
landet her i Kr. Himmelfarts"ferien" kommer jeg gående forbi en ung mand
med et imponerende "punker"hår, en hanekam vel nok 20 cm "høj" og
glatraget i siderne. Et par børn på omkring 8-10 år kiggede noget efter
ham og da jeg kom forbi dem udbrød den ene: "jeg troede slet ikke de
levede".

mvh
Bess

Fra : Anne

Dato : 28-05-01 12:44

Hvor sjovt!!! jeg vil lige fortælle dig en historie fra mit liv så... En dag
hvor jeg var i praktik på et skolehjem spurgte en dreng på 8 år mig om der
også var biler, da jeg var barn... Øh lidt befippet svarede jeg ja. Det
kunne han ikke helt forstår, og undrende spurgte han mig om der også var tv.
Flad af grin kunne jeg jo kun fortælle ham, at det var der og at bamse og
levede, da jeg var barn. Det skal lige siges jeg på det tidspunkt var 21 år

Anne

Fra : Bro

Dato : 28-05-01 22:27

Bess <bess@nielsen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9et11l$sj0$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> glatraget i siderne. Et par børn på omkring 8-10 år kiggede noget efter
> ham og da jeg kom forbi dem udbrød den ene: "jeg troede slet ikke de

Ja, en skøn bemærkning.

Da min dreng var et par år gammel gik vi en tur i haven. Han havde sin lille
vandkande i hånden og vandede alle blomster, græs og urter, og jeg fortalte
ham at de elskede vand.
Vi kom til en lille sten som vi kiggede på, og jeg sagde "Sikke en pæn lille
sten"...
-stenen fik en sjat vand...."så kan den vokse sig stor" sagde det
begavede barn.
Selvfølgelig! Hvordan kan man vide at sten ikke vokser, når blomster
nu gør!?

V.H.Bro

Fra : Karin Hansen

Dato : 29-05-01 09:59

Vi var en tur hos mormor og morfar med vores 3 årige søn. Efter midddagen
fik vi en is. Et stykke tid efter kom sønnen gående med endnu en is, som han
selv havde taget i fryseren.
Vi sagde, at vi jo allerede havde fået en, og at han ikke selv måtte tage
uden at spørge først.
Hvorefter knægten svarer: "jamen så havde i jo bare sagt nej".

Fra : Ken Madsen

Dato : 06-06-01 07:18

Ja tilgivelse er nemmere at få end tilladelse....

Ken

Fra : Ken Madsen

Dato : 06-06-01 07:21

En dag min datter Amalie på 4 og jeg køre på motorvejen ved ballerup tidligt
om morgenen, og vi køre forbi den store skorsten ved vestforbrændingen
sidder hun og kigger ud af vinduet og vi snakker lidt sammen, pludseligt får
hun øje på den hvide røg der stiger op fra skorstenen og siger, Nårh far,
det er DER de laver skyerne.

Ken