PGP - hvilken type
Fra : Søren Bo Rødgaard He~

Dato : 28-05-01 06:29

Hvad er forskellen på de to PGP-program-typer, stand alone og
integreret?

Da jeg var inde på PGP's hjemmeside var der anført en lang række af
versioner. Er der væsentlig forskel på hvilken man vælger?

Med venlig hilsen
Søren Bo Rødgaard Henriksen

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-05-01 11:23

On Mon, 28 May 2001 05:29:17 GMT, direction@e-box.dk (Søren Bo
Rødgaard Henriksen) wrote:
>Da jeg var inde på PGP's hjemmeside var der anført en lang række af
>versioner. Er der væsentlig forskel på hvilken man vælger?
Version 7.x er den nyeste. Der har de ikke frigivet source koden. Den
er også tungere på systemet end de tidligere versioner. Det er pga.
denne version Phil Zimmerman(Skaberen af PGP) forlod Network
Asociates.

Version 6.5.8 er den nyeste version hvor de har frigivet source koden.

Version 2.6.2 er DOS versionen uden grafisk bruger flade. Men stadig
lige så sikker som de andre.

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-05-01 19:09

"Martin Schultz" <doctorm@_REMOVE_THIS_nether.net> wrote in message
[Version 7.x]
> Det er pga.
> denne version Phil Zimmerman(Skaberen af PGP) forlod Network
> Asociates.

Jeg tror du prøver på at sige noget meget interessant, men der mangler vist
et eller andet for at det giver mening... :)
Eller også er det bare mig...

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 30-05-01 17:03

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message

[...]

> Eller også er det bare mig...

Det tror jeg. Jeg læser det som om at Zimmerman forlod NA fordi de ikke
ville frigive kildekoden til ver. 7.0.

--
` Med Venlig Hilsen | Regards ´
` H e n r i k B ø g h ´

Fra : jsmogens

Dato : 28-05-01 23:06

Fra : jsmogens

Dato : 29-05-01 21:34

I øvrigt findes der en rigtig god vejledning på følgende link,
m.h.t. generel brug af PGP:

http://www.animalliberation.net/sweden/info/data.html

godt nok på svensk..

Jeg glemte tillige at anføre, at 'ckt' versionerne af PGP
indeholder en lang række lækre konfigurationsdetaljer, flere- og
stærkere algoritmer, o.m.a., som ikke ses i NAI-versionerne,
herunder PGP-disk, som ikke har fandtes i freewareversionen fra
NAI siden 6.02. Den er lavet på baggrund af PGP-disk fra version
6.02 freeware og det hele kan køre under w98 såvel som under w2k.
En særlig funktion i PGP (fleste versioner) er freespacewipe. PGP
7 indeholder tillige en lille firewall og 'intruder alert', men
den er efter min opfattelse ikke særligt effektiv og kan
undværes. PGP 7 har bedre understøttelse af lagring af 'keys' på
en krypteret PGP-disk, end de øvrige versioner. Pas på med en
PGP-disk udført med ver. 7.xx, den er ikke kompatibel med
PGP-disks udført med tidligere versioner.

--

Venlig hilsen
Best Regards

jsmogens®dk