Line is Looped Back ....?
Fra : KA

Dato : 28-11-00 19:56

Når jeg skal connecte til internettet med mit ISDN modem får jeg fejl
meddelelsen "Serial Line is Looped Back". ?
Hvad betyder dette, og hvordan rettes det.?

NB. Jeg bruger Mandrake 7.2, KDE og dialeren er kppp.

--
Mvh. Kenneth

Fra : frank damgaard

Dato : 28-11-00 21:21

KA <kenneth_andersen@vip.cybercity.dk> wrote:
> Når jeg skal connecte til internettet med mit ISDN modem får jeg fejl
> meddelelsen "Serial Line is Looped Back". ?
> Hvad betyder dette, og hvordan rettes det.?

Det der sendes på seriellinien kommer også tilbage.
Ofte når ISDN TA/modem er i command/AT-mode, dvs. chatscriptet
har nok ikke virket.....
--
Frank Damgaard

Fra : KA

Dato : 28-11-00 21:28

> Det der sendes på seriellinien kommer også tilbage.
> Ofte når ISDN TA/modem er i command/AT-mode, dvs. chatscriptet
> har nok ikke virket.....

Chatscript..??
Hvordan løser jeg problemet.?

Mvh. Kenneth

Fra : frank damgaard

Dato : 30-11-00 07:40

> Chatscript..??
> Hvordan løser jeg problemet.?

Vel, hvis du beskrev hvordan du opsatte ppp mv. så vil det
måske hjælpe.
Da du anvender Gnome så antager jeg at det ikke var kppp , men
der er jo flere ppp-værktøjer.
Selv foretrækker jeg at lave mine egne scripts og opsætningsfiler,
så det er også en mulighed.

Du kan også checke log filer i /var/log/

chatscriptet er det script der initialiserer dit modem med passende
AT kommandoer og ringer op med ATDnnnnnnnn og får en CONNECT retur.
Måske det er initialiseringen af modemet der kniber med.

--
Frank Damgaard

Fra : N/A

Dato : 30-11-00 21:53

Fra : N/A

Dato : 30-11-00 21:53

Fra : KA

Dato : 30-11-00 21:53

> Er det slet ikke noget log sat til på chatscript ?
> Der skal jo sendes nogle AT kommandoer til ISDN TA/modem
> for at initialisere og ATDnnnnnnn for at ringe op.
> Det springes helt over ?
>
> I kppp kan man sætte den til at vise netop log ved chat så man
> kan følge med i hvad der sker.

Yeps. Og dette jeg har skrevet til dig er taget ud derfra. Modemet er fundet
og jeg har kigget inde under modem-command /strings..eller hvad det hedder.
Og der står ATZ, ATD m.m.
Men der sker stadig ikke mere end det jeg lige har postet..???

Mvh. Kenneth