extreme programming
Fra : aslak

Dato : 27-05-01 22:47

Jeg læste første gang om dette "fænomen" i Alt Om Data, og vil gerne vide
mere om det! Alle eksempler, tutorials, artikler jeg har kunne finde med
kode i bruger SmallTalk til implementering. Er der ikke nogle der kender
nogle eksempler hvor der bruges C++ ??

Rasmus Aslak

Fra : Mogens Hansen

Dato : 28-05-01 05:09

Hej Rasmus,
"aslak" <familienkjaer@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> mere om det! Alle eksempler, tutorials, artikler jeg har kunne finde med
> kode i bruger SmallTalk til implementering. Er der ikke nogle der kender

Prøv at kigge på
http://www.objectmentor.com/

der kan du sikkert finde noget om extreme programming og C++ (bl.a.
http://objectmentor.com/xp/xpwithc.html)

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Carsten

Dato : 28-05-01 10:10

> [...]
> mere om det! Alle eksempler, tutorials, artikler jeg har kunne finde med
> kode i bruger SmallTalk til implementering. Er der ikke nogle der kender

XP har egentlig ikke noget at gøre med det valgte programmeringssprog.
Tanken i XP er den samme uanset programmeringssprog.

Se også: http://www.extremeprogramming.org/

/Carsten

Fra : aslak

Dato : 28-05-01 18:50

> XP har egentlig ikke noget at gøre med det valgte programmeringssprog.
> Tanken i XP er den samme uanset programmeringssprog.
> /Carsten

Det er sandt. Men hvis man gerne vil studere det igennem et eksempel, så er
sproget da nødt til at være et man kender! Derfor søger jeg disse c++
eksempler, og Mogens Hansen har givet nogle gode links.

Rasmus

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 28-05-01 11:10

"aslak" <familienkjaer@mail1.stofanet.dk> skrev den 27-May-01:

> [...]
> finde med kode i bruger SmallTalk til implementering. Er der ikke
> nogle der kender nogle eksempler hvor der bruges C++ ??

Jeg ved ikke noget om det, men jeg har set, at det er blevet omtalt på
http://slashdot.org (brug søgefunktionen) et par gange. Der kan du
sikkert finde nogle gode links, hvis du kan skille skidt fra kanel.

--
Regards, Anders

....if a Microsoft product fails, who do you sue?

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 28-05-01 22:02

"aslak" <familienkjaer@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> mere om det! Alle eksempler, tutorials, artikler jeg har kunne finde med
> kode i bruger SmallTalk til implementering. Er der ikke nogle der kender

Du har allerede fået de links jeg havde :)

Men Addison-Wesley har udgivet en serie af XP bøger, som er skrevet af
de folk der startede det hele.

Man starter med

Kent Beck : "Extreme Programming Explained"

og så er der desuden

Jeffries/Anderson/Hendrickson "Extreme Programming Installed"
Beck/Fowler "Planning Extreme Programming"
Fowler "Refactoring"

Martin Fowler kommer forresten til Århus til September og taler i
forbindelse med JAOO konferencen.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 02-06-01 07:54

"Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> wrote in message

> Martin Fowler kommer forresten til Århus til September og taler i
> forbindelse med JAOO konferencen.

Og en del andre som ligeledes er _meget_ interessante.
Se http://www.jaoo.dk/bigwig/jaoo/Speakers.html

F.eks. Ward Cunningham og Rob Martin, som er _meget_ involveret i XP og
arbejder sammen med Kent Beck.
Desuden Doug Schmidt, Steve Vinoski og Frank Bushmann som har er absolut
verdensklasse inden for distribuerede systemer, design patterns etc.

Det er fantastisk flot til en konference i Danmark.
Vi ses.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Bent Wagner

Dato : 29-05-01 03:00

On Sun, 27 May 2001 23:47:01 +0200, aslak wrote:
> [...]
>mere om det! Alle eksempler, tutorials, artikler jeg har kunne finde med
>kode i bruger SmallTalk til implementering. Er der ikke nogle der kender

Extreme Programming Explained Kent Beck (Addison-Wesley 2000)

www.xprogramming.com

Er det eneste jeg har fundet om det.

Bent Wagner