Firewall i router
Fra : Rasmus

Dato : 27-05-01 22:08

Hej

Jeg har en Router Cisco 677.

når jeg bruger programmer som Newtella, BearShare, eDonkey osv. og setter
den til at søge efter et eller andet, den søger og søger, men der sker ikke
nået.

jeg har har fået at vide at det skyldes firewallen i min router

Er der noget der har tjek på hvrdan man kvæler sådan en firewall??

Mvh. Rasmus

Fra : Jesper G, Jensen

Dato : 28-05-01 01:02

Hejsa

Nu er det godt nok ikke lige et svar jeg kommer med her... bare et lille fif
om at du måske skulle ha' en ny router eller snakke med din ISP om en
sikkerhedsfejl som der er i den.
http://www.securiteam.com/securitynews/5WP0Q1540I.html
Prøv at gå ind på denne side og læs hvad der står der.

mvh
Jesper G. Jensen

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 28-05-01 09:50

Hejsa

"Jesper G, Jensen" <zorcerer@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sikkerhedsfejl som der er i den.
> http://www.securiteam.com/securitynews/5WP0Q1540I.html
> Prøv at gå ind på denne side og læs hvad der står der.

Godt at Cisco's Cbos er oppe på 2.4.2 nu så.

> mvh
> Jesper G. Jensen

Mvh Simon Pedersen

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 28-05-01 09:56

"Rasmus" <razer@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg har har fået at vide at det skyldes firewallen i min router
>
> Er der noget der har tjek på hvrdan man kvæler sådan en firewall??

Jepper, log ind på den og skriv

set nat entry add [din client's LAN IP] 23 [routeren's WAN IP] 23023 tcp
set nat entry add [din client's LAN IP] 1-65535 [routeren's WAN IP] 1-65535
tcp
set nat entry add [din client's LAN IP] 1-65535 [routeren's WAN IP] 1-65535
udp
set nat entry add [din client's LAN IP] 1-65535 [routeren's WAN IP] 1-65535
icmp

[din client's LAN IP] kan være i stil med 10.0.0.2
[din router's WAN IP] kan være i stil med 212.242.x.x hvis du er
Cybercity-kunde som din header antyder.

Kig her for tip til login på routeren:

http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/login/home.phtml?link=4

> Mvh. Rasmus

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-05-01 17:26

"Simon H. Pedersen" <simon@NOSPAMemail.dk> wrote in message

> "Rasmus" <razer@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> ikke

> Jepper, log ind på den og skriv

Eeeeh
Det er vist lidt nemmere bare med
SET NAT ENTRY ADD <lan ip> <wan ip>
write

Så smider den alt trafik videre til den ip du angiver først.

/Dennis

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 28-05-01 19:14

"Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> skrev i en meddelelse

> Eeeeh
> Det er vist lidt nemmere bare med
> SET NAT ENTRY ADD <lan ip> <wan ip>
> write

Jo, men mig bekendt vil Cisco'en have lidt problemer med DNS-opslag hvis man
gør det på den måde. Desuden behøvs <wan-ip> ikke hvis man vil gøre det
sådan.

> Så smider den alt trafik videre til den ip du angiver først.
>
> /Dennis

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-05-01 21:44

> "Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, men mig bekendt vil Cisco'en have lidt problemer med DNS-opslag hvis
man
> gør det på den måde.

Det er kun hvis man hoster egen dns ikke? , fordi jeg oplever ingen
problemer med min ..

Desuden behøvs <wan-ip> ikke hvis man vil gøre det
> sådan.

Tæt på og så alligevel ikke ;)

/Dennis

Fra : Rasmus

Dato : 28-05-01 21:56

Tak for hjælpen alle sammen!!

nu kan jeg bare ikke finde ug af hvad mit ''client LAN IP'' nummer er,
hvordan finder man ud af det?

Mvh. Rasmus

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 28-05-01 22:01

> Tak for hjælpen alle sammen!!

No problem dude!

> nu kan jeg bare ikke finde ug af hvad mit ''client LAN IP'' nummer er,
> hvordan finder man ud af det?

Kører win9x/ME (bør du iøvrigt skifte til Win2K eller bedre): "Start" >>
"Kør" >> skriv "winipcfg" >> vælg dit netkort i dropdown-menuen >> voila.
(Desuden gætter jeg på 10.0.0.2).

Kører du Win2K: "Start" >> "kør" >> skriv "cmd" >> skriv "ipconfig" >>
voila.

> Mvh. Rasmus

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Rasmus

Dato : 28-05-01 22:09

> "Rasmus" <razer@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
> No problem dude!

> Kører win9x/ME (bør du iøvrigt skifte til Win2K eller bedre):

Ja men kun til spil

> (Desuden gætter jeg på 10.0.0.2).

Det havde du ret i

> Kører du Win2K: "Start" >> "kør" >> skriv "cmd" >> skriv "ipconfig" >>
> voila.

Jep
Det var jo nemt nok når man lige fik lidt hjælp fra experterne.

enu en gang tak for hjælpen
i er sgu hurtige på aftrækkeren

Mvh Rasmus

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 28-05-01 22:14

> Jep
> Det var jo nemt nok når man lige fik lidt hjælp fra experterne.
>
> enu en gang tak for hjælpen

Ingen problemer dér!

> i er sgu hurtige på aftrækkeren

Det er når vi keder "os"

> Mvh Rasmus

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Rasmus

Dato : 28-05-01 22:38

Da jag skulle skrive denne smøre, gik det fint nok med første linie.
men ved den anden sagte den "Error: you entered an invalid port number"

hvad har jeg nu fucket op :-?

set nat entry add 10.0.0.2 23 212.242.249.85 23023 tcp
set nat entry add 10.0.0.2 1-65535 212.242.249.85 1-65535

Mvh Ramsus

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-05-01 22:48

> Da jag skulle skrive denne smøre, gik det fint nok med første linie.
> men ved den anden sagte den "Error: you entered an invalid port number"
>
> hvad har jeg nu fucket op :-?

Du har ikke fucked noget , C677'eren den kan bare ikke forstå at du vil
definere hele den portrange.
Så du er nød til at sende det hele videre til din ip som beskrevet tidligere
i tråden...

/Dennis

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 29-05-01 00:00

Hej Ramsus

> [...]
> udp
> set nat entry add 10.0.0.2 1-65535 212.242.249.85 1-65535

Problemet er at du sikkert kører med en ældre version af Cbos der ikke
understøtter NAT'ing af port-ranges. Det kan heldigvis nemt rettes op på ved
at du surfer forbi adsl.cybercity.dk/cbos og henter den nyeste. Så skulle
den være i vinkel.

> Mvh Ramsus

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Rasmus

Dato : 31-05-01 17:42

> [...]

ved
> at du surfer forbi adsl.cybercity.dk/cbos og henter den nyeste. Så skulle

Ja det hjalp, nu tog den fint imod dem

men det hjalp ikke på problemet med at den hænger nå jeg bruger newtella..
hmm?

Men mange tak for hjælpen alligevel