Hvor skal man putte xhost +hostname ?
Fra : Martin A

Dato : 28-11-00 00:29

Hej.
jeg vil gerne undgå at skrive xhost +remote_host
hver gang jeg har startet X-serveren.
Men i hvilken fil skal kommandoen ligge i ?
Den skal jo indlæses efter X-serveren, og jeg kan ikke
finde en .xsession fil på RedHat 6.2.

thanks.

Martin

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 28-11-00 00:56

On Mon, 27 Nov 2000 23:28:30 GMT, Martin A wrote:
>jeg vil gerne undgå at skrive xhost +remote_host
>hver gang jeg har startet X-serveren.

Har du evt. overvejet ssh?

>Men i hvilken fil skal kommandoen ligge i ?

~/.Xclients (AFAIR)

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Fra : N/A

Dato : 28-11-00 15:30

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 28-11-00 15:30

On Tue, 28 Nov 2000 08:28:35 GMT, Martin A wrote:
>Jeg bruger ssh, men man skal alligevel
>give tilladelse til at fjern maskinen
>kan bruge displayet.

Nææ, er det sat rigtigt op er det blot '$ ssh min-box'

> Umiddelbart virkede det ikke at skrive
>kommandoen i .Xclients. (jeg genstartede

Jeg kan ikke huske hvorledes RH's xinit-flaf fungerer. Men det lader til
du har fået løst dit problem.

http://www.mvps.org/word/FindHelp/Jargon.htm

Tag også et kig på http://usenet.dk/netikette/quote.html

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 28-11-00 15:39

Michael> On Tue, 28 Nov 2000 08:28:35 GMT, Martin A wrote:
> [...]

Michael> Nææ, er det sat rigtigt op er det blot '$ ssh min-box'

Næsten korrekt... jeg har problemer med et par hosts hvor jeg får flg:

channel 0: istate 4 != open
channel 0: ostate 64 != open
X connection to bart:10.0 broken (explicit kill or server shutdown).

Kan bare ikke finde ud af hvad der er galt... de køre den nøjagtig
samme server og klient, og det er kun "udvalgte" maskiner der ikke
virker... (OpenSSH 2.1.0 server og klient)

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson

Fra : Allan Jensen

Dato : 28-11-00 08:15

Den Sun, 27 Nov 3900 23:28:30 skrev Martin A <maa.150@rsk.dk>:

> [...]
> hver gang jeg har startet X-serveren.
> Men i hvilken fil skal kommandoen ligge i ?
> Den skal jo indlæses efter X-serveren, og jeg kan ikke

--- snip fra "man Xserver"
The X server also uses a host-based access control list
for deciding whether or not to accept connections from
clients on a particular machine. If no other authoriza-
tion mechanism is being used, this list initially consists
of the host on which the server is running as well as any
machines listed in the file /etc/Xn.hosts, where n is the
display number of the server. Each line of the file
should contain either an Internet hostname (e.g.
expo.lcs.mit.edu) or a DECnet hostname in double colon
format (e.g. hydra::). There should be no leading or
trailing spaces on any lines. For example:

joesworkstation
corporate.company.com
star::
bigcpu::

Users can add or remove hosts from this list and enable or
disable access control using the xhost command from the
same machine as the server.
--- snip

Mvh
Allan

Fra : Martin A

Dato : 28-11-00 08:59

Jo, jeg har læst det, men det sier mig
ikke noget. /etc/*.hosts findes ikke på
mit system.

Hilsen Martin

Fra : Allan Jensen

Dato : 28-11-00 10:40

Den Sun, 28 Nov 3900 07:58:32 skrev Martin A <maa.150@rsk.dk>:

> Jo, jeg har læst det, men det sier mig
> ikke noget. /etc/*.hosts findes ikke på
> mit system.

Hvilket er grunden til, at ingen andre hosts
må oprette en forbindelse til din server.

Brug din favorit-editor til at oprette filen.

Mvh
Allan