Windows 98 og trådløst netværk
Fra : Susanne

Dato : 07-05-05 06:28

Jeg sendte dette spørgsmål til "edb.andre-emner". og blev henvist her til.

Mine børn har en gammel computer som kører med Windows 98. Min mand og jeg
har hver en som kører på XP. (de stakkels børn arver efter forældrene).
Nu har vi så fået trådløst netværk i forbindelse med vores nye bredbånd. Det
virker fint på de to XP computere MEN nu er 98 computeren begyndt at kører
meget langsomt, både på nettet og i det hele taget.
På æsken til vores Belkin router står der at den kan kører i Windows 98SE.
Det samme står på de trådløse USB adaptere fra Philips.
Jeg har forsøgt at deaktivere måde modem og netkort, og det har hjulpet lidt
men ikke meget. Det lille ikon i systembakken siger at der et fin modtagelse
og ca. 30 Mbps. Men maskinen kører langsommere end da den brugte et k56
modem.

Er der en eller anden som kan hjælpe mig og mine børn?

med venlig hilsen
Susanne

Fra : Anders Pedersen

Dato : 08-05-05 09:40

On Sat, 7 May 2005 07:27:34 +0200, Susanne wrote:

> [...]
> modem.
>
> Er der en eller anden som kan hjælpe mig og mine børn?
Hvilken version af windows 98 kører pcen den almindelige eller se.
Kører den almindelig 98 så prøv at lægge se ind i stedet for.

Gruppen til trådløst netværk er
dk.edb.netvaerk.traadloest

--
Med Venlig Hilsen