Cisco 677, wan0 vil ikke op
Fra : Dennis Jørgensen

Dato : 05-05-05 20:36

Hej gruppe

Jeg kan ikke få liv i min cybercityforbindelse. Jeg følger instrukserne
her:

<URL:http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/cisco_677/manuel_installation/>

Jeg har kun sat strøm og et serielkabel til.

Efter at have nuket opsætningen, og begynder påny får jeg:

cbos#set ppp wan0-0 ipcp 0.0.0.0
PPP wan0-0 IPCP Address set to 0.0.0.0

cbos#set in wan0 down
WAN port disabled

cbos#set in wan0-0 close
Closing connection wan0-0

cbos#set in wan0-0 vpi 0
Change completed.

cbos#set in wan0-0 vci 35
Change completed.

cbos#set in wan0-0 open
Opening connection wan0-0

cbos#set in wan0 up
WAN port not idle

(har jeg ret i at det ikke er det forventede svar? Ellers er det noget
andet galt med min forbindelse).

Alle de andre kommandoer, også de efterfølgende ser (med mit ret
begrænsede kendskab til sådan en router) ud til at gå godt, men jeg har
ikke fundet en måde at få hul igennem.

Mine googleevner har ikke rakt til at finde noget om hvad "WAN port not
idle" skulle skyldes.

Er der nogen der har et bud på hvad jeg kan gøre? Ringe til support
....igen? Bede om en ny router?

Versionsinfo:

cbos#sh ver

Cisco Broadband Operating System
CBOS (tm) 677 Software (C677-I-M), Version v2.4.6 - Release Software
Copyright (c) 1986-2001 by cisco Systems, Inc.
Compiled Jun 10 2002 16:34:24
DMT FULL firmware version 0x2019be2d
NVRAM image at 0x102f1c80

Kan den evt. have en anden firmware?

Mvh.

Dennis Jørgensen

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-05-05 12:36

Dennis Jørgensen <dnj@x.dtu.dk> skrev 2005-05-05:
> [...]
>
> Jeg har kun sat strøm og et serielkabel til.
>
> Efter at have nuket opsætningen, og begynder påny får jeg:

Tag WAN stikket ud og reboot routeren uden stikket i, det plejer
at hjælpe. Gennerelt er det ligegyldigt. Du burde bare kunne
fortsætte med resten af konfigurationen.

Virkede det inden du nulstillede?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Dennis Jørgensen

Dato : 06-05-05 20:40

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> writes:

> Tag WAN stikket ud og reboot routeren uden stikket i, det plejer
> at hjælpe. Gennerelt er det ligegyldigt. Du burde bare kunne
> fortsætte med resten af konfigurationen.

Resten af konfigurationen er smidt ind, uden fejl, der er stadig ikke
hul igennem :(

Jeg får samme resultat efter en genstart, jeg har smidt outputtet til sidst.

> Virkede det inden du nulstillede?

Nej, der har på intet tidspunkt været hul igennem. (lansiden virker,
dhcp uddeler fint ip'er).

Og for at svare på spørgsmålene i dit andet indlæg: Kun power lyser
konstant, wan lnk blinker, fem blink, og så en lille pause, og så fem
blink, og sådan fortsætter den (kan det være grunden til at wanporten
påstås at være "not idle"?)

Hvis jeg sætter telefonkablet i tænder wan lnk efter et stykke tid, men
act har jeg ikke set gøre noget.

lan virker som forventet: hvis jeg sætter netstik i, så tænder lnk, og
act blinker når der sker noget på det interne netværk.

outputtet fra sh er og sh in wan0 er vedlagt til sidst.

Mvh.

Dennis Jørgensen

cbos>reboot
Hello!
Checking CBOS Flash CRC...
MIX header/trailer CRC verified: 0xdaf0a5be
Flash CRC verified: 0xe1520a89
Checking Monitor Flash CRC...
MIX header/trailer CRC verified: 0x92a2c0f7
Flash CRC verified: 0xee0b1538
Checking User Config Flash CRC...
MIX header/trailer CRC verified: 0xe4151189
Flash CRC verified: 0xa841f034
Checking Custom Config Flash CRC...
MIX header/trailer not found
Expanding CBOS image...
** Running Mode: INIT_STATE_MINIMAL_BOOT_UP
** Running Mode: INIT_STATE_MINIMAL
** Auto Provisioning Skipped.
** Running Mode: INIT_STATE_FULL_BOOT_UP
** Running Mode: INIT_STATE_FULL
CBOS v2.4.6 - Release Software
Press Enter to continue.

User Access Verification
Password:

cbos>enable
Password:

cbos#set in wan0 down
WAN port disabled

cbos#set in wan0-0 close
Closing connection wan0-0

cbos#set in wan0-0 open
Opening connection wan0-0

cbos#set in wan0 up
WAN port not idle

cbos#sh er
- Current Error Messages -
## Ticks Module Level Message
0 000:00:00:00 PPP Info IPCP Open Event on wan0-0
1 000:00:03:08 CBOS Info User requested disconnect on wan0
2 000:00:03:16 CBOS Info User requested disconnect on wan0-0
Total Number of Error Messages: 3

cbos#cbos#sh in wan0
wan0 ADSL Physical Port
Line Searching
-searching
Modem Microcode: 0x2019be2d
Configured:
Operational Standard: T1.413
Trellis Coding: Enabled
Echo Cancellation: Disabled
FDQ Adaptation: Enabled
Rate Adaptation: Normal
Overhead Framing: Mode-3
Bit-Swapping: Disabled
ATM Payload Scrambling: Enabled
PGA-Cutback: 2 dB
Last Line Fault: Unknown
ATM Statistics:
Interleaved-Path Counters:
HEC errors: 0
LOCD events: 0
Fast-Path Counters:
HEC errors: 0
LOCD events: 0
DSL Statistics:
Superframes: 0
Corrected Superframes: 0
Uncorrected Superframes: 0
LOCD Retrains: 0
LOS Retrains: 0
LOF/RFI Retrains: 0
ES Events: 0
Time Trained (h:m:s) 0:00:00

cbos#

Fra : Martin Schultz

Dato : 07-05-05 08:56

Dennis Jørgensen <dnj@x.dtu.dk> skrev 2005-05-06:

> [...]
> act blinker når der sker noget på det interne netværk.
>
> outputtet fra sh er og sh in wan0 er vedlagt til sidst.

Er outputtet fra sh in wan0 mens den var forbundet til stikket
på vægen? Hvis ja så ringe til CC så ser det ikke ud til at
det er noget som helst hos dig.

Martin

Fra : Dennis Jørgensen

Dato : 07-05-05 14:16

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> writes:

> Er outputtet fra sh in wan0 mens den var forbundet til stikket
> på vægen? Hvis ja så ringe til CC så ser det ikke ud til at
> det er noget som helst hos dig.

Nej, når vægstikket er i ser det sådan her ud:

cbos>sh in wan0
wan0 ADSL Physical Port
Line Trained
Data rate 256 Kbps down; 192 Kbps up
Line capacity 10528 Kbps down; 832 Kbps up
SNR Margin 42 dB; previous 42 dB
Attenuation 12.5 dB; previous 12.5 dB
[...]
Actual:
FEC Redundancy Bytes:
Interl. Path: downstream: 0, upstream 0
Fast Path: downstream: 0, upstream 0
Interleave Depth: downstream: 1, upstream 1
Trellis Coding: Not-Used
Echo Cancellation: Not-Used
FDQ Adaptation: In-Use
Overhead Framing: Mode-3
Bit-Swapping: Not-Used
Last Line Fault: Init - OPTION_SELECTION_ERROR
ATM Statistics:
Interleaved-Path Counters:
HEC errors: 0
LOCD events: 0
Fast-Path Counters:
HEC errors: 3
LOCD events: 0
DSL Statistics:
Superframes: 3698139
Corrected Superframes: 0
Uncorrected Superframes: 0
LOCD Retrains: 0
LOS Retrains: 0
LOF/RFI Retrains: 0
ES Events: 0
Time Trained (h:m:s) 17:43:12

cbos>

Hvis jeg sætter en computer på indersiden kan jeg pinge den fra
routeren:

cbos>ping 10.0.0.4
Sending 1 8 byte ping(s) to 10.0.0.4 every 2 second(s)
Received ping reply: size 8 from 10.0.0.4

Men jeg kan fx. ikke pinge den primære dnsserver:

cbos>ping 212.242.40.3
Sending 1 8 byte ping(s) to 212.242.40.3 every 2 second(s)
Request timed out

Mvh.

Dennis Jørgensen

Fra : Martin Schultz

Dato : 07-05-05 14:46

Dennis Jørgensen <dnj@x.dtu.dk> skrev 2005-05-07:

> [...]
> Line Trained
> Data rate 256 Kbps down; 192 Kbps up
> Line capacity 10528 Kbps down; 832 Kbps up

Det ser super fint ud. Prøv at paste et udskrift af sh nat eller ring
til cybercity.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Dennis Jørgensen

Dato : 07-05-05 14:43

dnj@x.dtu.dk (Dennis Jørgensen) writes:

> [...]

Woohoo, nu fik jeg endelig fat i en supporter der fandt ud af at
centralen (eller noget) var sat op til at forvente noget andet udstyr
end en cisco 677, så nu er jeg på.

Jeg siger tak for hjælpen.

Mvh.

Dennis Jørgensen

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-05-05 12:38

I øvrigt. Hvordan lyser link lamperne? Hvad siger
sh er og sh in wan0

med mindre andet er angivet.