Deling af internet
Fra : Claus Skaarup

Dato : 05-05-05 13:31

Hej. Jeg har brug for, at min kammerats pc skal kunne gå på internettet
gennem min pc og jeg skal lige have nogle fif til hvordan man gør.

Altså: jeg har en pc, der er koblet på nettet med et ethernetkabel. Jeg har
et netværkskort mere i pc'en, som jeg påtænker at forbinde med min kammerats
mac med et crossover kabel. Det skulle kunne køre, men hvordan får han rent
praktisk adgang til internettet på den måde?

mvh Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-05-05 13:53

Claus Skaarup skrev:

> med min kammerats mac med et crossover kabel. Det skulle kunne køre,
> men hvordan får han rent praktisk adgang til internettet på den måde?

Med Windows 2000/XP er der ICS (Internet Connection Sharing).

- En bedre løsning ville dog være, hvis du satte en NAT-router op på
din forbindelse. Den kan du også selv drage nytte af i det daglige. Jeg
har sådan én og jeg har feks ingen firewall på min Windows-maskine
(eller på nogle af de andre maskine, for den sags skyld)...

Fra : JJ

Dato : 05-05-05 15:21

"Claus Skaarup" <skaarup75(xx)@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> rent
> praktisk adgang til internettet på den måde?

På denne side er der en god vejledning i at sette det op.
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm

Hilsen JJ

Fra : Claus Skaarup

Dato : 07-05-05 18:23

> På denne side er der en god vejledning i at sette det op.
> http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm
>
> Hilsen JJ

Tak for svar. Desværre kan jeg ikke få det til at virke. Jeg har slet ikke
de muligheder, der er skitseret på den side. Jeg kører WinXP iøvrigt

Fra : JJ

Dato : 07-05-05 20:51

> Tak for svar. Desværre kan jeg ikke få det til at virke. Jeg har slet ikke
> de muligheder, der er skitseret på den side. Jeg kører WinXP iøvrigt

vejledningen er lige netop til WinXP

JJ

Fra : Grunt

Dato : 08-05-05 10:46

On Sat, 7 May 2005 21:51:20 +0200, "JJ" <jj@get.kd> wrote in dk.edb.netvaerk:

>"Claus Skaarup" <skaarup75(xx)@yahoo.dk> wrote in message

>vejledningen er lige netop til WinXP

Du glemmer blot denne lille "hage".:
"Som ved de andre ICS guider, forudsættes det at man i forvejen har installeret
TCP/IP på alle PC, at man har en fungerende netværksforbindelse imellem dem og
at man i forvejen har en fungerende Internetforbindelse på den PC der skal være
ICS Host. Dvs. to netværksforbindelser, én til lokalnettet (Netkort) og én til
Internet (Netkort, Kabelmodem, Modem el. lign.). "

Den største forhindring er nok de 2 netkort som forudsætning for guiden. Desuden
handler mange indlæg, også mine, om at der ikke er forbindelse mellem
computerne. Guiden forudsætter samtidig at der ikke tildeles DHCP ipadresser i
lokalnetværket.

Fra : JJ

Dato : 08-05-05 19:15

> Du glemmer blot denne lille "hage".:

Og du glemmer hvis at læse hele tråden inden du svaer, Claus spurte ikke om
hvordan man lavede netvært imellem to PC-er, men hvordan man deler en
internet forbindelse igemmen en PC til en anden.

> Den største forhindring er nok de 2 netkort som forudsætning for guiden. >

Hivlket Claus oplyser i sit første indlæg at han har.

JJ

Fra : Grunt

Dato : 08-05-05 20:33

On Sun, 8 May 2005 20:15:26 +0200, "JJ" <jj@get.kd> wrote in dk.edb.netvaerk:

>Og du glemmer hvis at læse hele tråden inden du svaer, Claus spurte ikke om
>hvordan man lavede netvært imellem to PC-er, men hvordan man deler en
>internet forbindelse igemmen en PC til en anden.

Niks, mellem en pc og en mac. Så medmindre en mac kan køre winXP så er en guide
om pc netværk ligegyldig.

>Hivlket Claus oplyser i sit første indlæg at han har.

Hvis svar i gruppen kun er til een person, så send det i email.