kan ikke installere .rpm'er
Fra : SoulMate

Dato : 27-11-00 17:31

Hejsa!

Når jeg prøver at installere en .rpm fil får jeg beskeden "cannot read
file"
- hvad går der galt?

--
SoulMate

Fra : N/A

Dato : 28-11-00 16:22

Fra : SoulMate

Dato : 28-11-00 16:22

"Tonny Sejr Kromann" <tkromann@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan være du ikke er rod så rpm-databasen ikke kan læses, eller
din rpm
> er for gammel.

jeg er root, og hvor gammel skal den være for ikke at virke?

--
SoulMate

Fra : N/A

Dato : 28-11-00 19:59

Fra : SoulMate

Dato : 28-11-00 19:59

> rpm-3.0.5 er krævet med mange af de nye rpm'er.
> Hvis du har 3.0.4 så kan det være det.
> "rpm -q rpm" burde vise hvilken der er installeret.

output: rpm-3.0-6.0

> Er der andre fejlmeddelelser?

[root@www mysql]# rpm -i MySQL-3.23.27-1.i386.rpm
error: MySQL-3.23.27-1.i386.rpm cannont be installed

- ikke andet end det...

> Hvilken distribution har du installeret?

hvad RH? - 6.0

--
SoulMate

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 28-11-00 20:41

SoulMate wrote:

> "Tonny Sejr Kromann" <tkromann@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> output: rpm-3.0-6.0

> [root@www mysql]# rpm -i MySQL-3.23.27-1.i386.rpm
> error: MySQL-3.23.27-1.i386.rpm cannont be installed

Er det kun den du ikke kan installere? Eller gælder det alle andre
rpm'er?

Hvis du kan installere andre:
Evt. kan du med Midnight Commander "vandre" ind i rpm'en og se om den
ser fornuftig ud indeni.
Nu kender jeg ikke lige mysql rpm'er ret godt, men det er som regel ret
ukompliceret at kompilere selv. 11 kommandoer så er den kørende.
Det kan også være du skulle prøve at finde nogle rpm'er andetsteds. Er
den du har fra mysql.com?

--
Tonny

Fra : SoulMate

Dato : 28-11-00 21:54

> Er det kun den du ikke kan installere? Eller gælder det alle andre
> rpm'er?

det er flere... - alle downloadet samme dag! (men fra forskellige
servere)

> Hvis du kan installere andre:
> Evt. kan du med Midnight Commander "vandre" ind i rpm'en og se om
den
> ser fornuftig ud indeni.

det kender jeg ikke rpm godt nok til!

> [...]
> ukompliceret at kompilere selv. 11 kommandoer så er den kørende.
> Det kan også være du skulle prøve at finde nogle rpm'er andetsteds.

den er fra Mysql.com
- hvor kan jeg lære at kompilere den selv?

--
SoulMate