Kabel eller trådløst?
Fra : Jasper Norman

Dato : 28-04-05 22:32

Hej.

Jeg har i længere tid haft Tele2 ADSL 2 Mbit. Gennem mit arbejde har jeg nu
fået en TDC 512 Kbit gratis forbindelse. Jeg er naturligvis ked af nedgangen
i hastigheden, men på den anden side er det gratis så...

Nå, men problemet er, at mit kontor er på 1. sal, hvor TDC install. også er
sat op. Min egen maskine står i stuen, og mangler inden for kort tid, en
forbindelse.

Min plan var, at anskaffe noget trådløst netværk, men er blevet fortalt at
hastigheden muligvis bliver værre af dette? Det er slemt nok at gå ned på
512, så der er ingen grund til at gøre det endnu værre hvis det kan undgåes
med et kabel, selv om der er en del mere arbejde i at trække dette mm.

Noget andet er: Den router min arbejdsplads leverede.... kan man forestille
sig, at den er sat op til at spærre for visse steder på nettet? På min
laptop, er det sådan, at hvis jeg forsøger at downloade en .exe fil, får jeg
besked på, at det ikke er tilladt. Jeg går ud fra at det er lokalt på den
bærbare, eller er det muligt at selve routeren er sat op til dette?

Hvis det er ok med en trådløs forbindelse, er der da nogen, der kan anbefale
noget godt, billigt grej? Eller er det bare at tage det første og bedste?

Krydspostet i dk.edb.netværk.trådloest

Mvh

Jasper

Fra : Jasper Norman

Dato : 28-04-05 22:44

UPS... det hører måske med til historien at routeren er en Efficient Network
se5880. Så jeg skal vel have koblet en "sender" til denne før det fungerer?

/Jasper

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 29-04-05 13:01

> [...]
undgåes
> med et kabel, selv om der er en del mere arbejde i at trække dette mm.

Hastigheden vil stort set ikke blive påvirket af at du går gennem et
trådløst netværk.

> [...]
> besked på, at det ikke er tilladt. Jeg går ud fra at det er lokalt på den
> bærbare, eller er det muligt at selve routeren er sat op til dette?

Hvis du får en messagebox, så er det laptoppen der laver begrænsningen. En
begrænsning i routeren ville højest kunne give en webside med en fejlmelding
på.

Niels Dybdahl