Monitor/Log af brugte porte hvordan
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-04-05 10:58

Hej

Jeg har et problem med noget udstyr jeg skal have fundet ud af hvilke porte
det gør brug af, da producenten åbenbart ikke kan atge sig sammen og oplyse
det.

Så er nogle der kan anbefale et godt evt nemt program jeg kan bruge der til.
Det drejer sig om en IP telefon jeg have fundet ud af hvilke porte den gør
brug af for at kunne komme i kontakt med en Telefon Central på.
Og er ikke helt de standart SIP porte da den over føre flere faciliteter.

Så jeg kan åbne de porte den har brug for i ens firewall så telefonen kan
bruges externe fra via internettet.

Men er det så nødvendigt at have en maskine med 2 netkort og lade trafikken
gå igennem den for at kunne se hvilke porte den gør brug af eller hvordan
gør jeg det nemmest ?

Håber der er nogen der kan hjælpe der.

Fra : Hans

Dato : 28-04-05 12:14

> Hej
>
> Jeg har et problem med noget udstyr jeg skal have fundet ud af hvilke
> porte det gør brug af, da producenten åbenbart ikke kan atge sig
> sammen og oplyse det.

http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/tcpview.shtml

Hans

Fra : Carsten Keller

Dato : 28-04-05 14:20

"Kim Jørgensen @teledi.dk>" <kim<-Remove-> wrote in message
> Men er det så nødvendigt at have en maskine med 2 netkort og lade
> trafikken gå igennem den for at kunne se hvilke porte den gør brug af
> eller hvordan gør jeg det nemmest ?

Sæt telefonen i en hub og få fat i en sniffer. Ethereal er et godt bud,
fortrinlig under linux, findes vist også til windows.

http://www.ethereal.com/

Keller