Microsoft vpn timer ud på XPpro sp2
Fra : simon

Dato : 28-04-05 07:30

Hej

Jeg har et problem, som jeg har ledt efter en løsning på:
Jeg sidder med en flok klientmaskiner, der skal tilgå et netværk via MS vpn
(jeg tror, det er en gammel nt-server, som står på indgangen til netværket).
Alt fungerer på maskiner med Win2k og maskiner med WinXPpro sp1, MEN på
masknier med XPpro sp2 kommer der time out på VPN'en efter temmelig nøjagtig
2 minutter, testet hvis jeg eksempelvis laver en ping med /t. Herefter går
der yderligere måske 15-20 sek., hvorefter VPN klienten bliver inaktiv. Jeg
har haft FW slået fra og kan ikke lige finde et sted, hvor der kan sættes en
time out.
Problemet er der også ved reel trafik - det er ikke kun ved ping og
inaktivitet, den falder ud.

vh Peder Simonsen

Fra : RpR

Dato : 28-04-05 22:50

> Problemet er der også ved reel trafik - det er ikke kun ved ping og
> inaktivitet, den falder ud.

Du har slået FW'en fra siger du. Prøvet at disable dens service så den slet
ikke starter op og ligger i hukommelsen? Det har jeg oplevet som et problem
tidligere.

Personligt har jeg skrottet SP2 til XP, der er alt for meget bøvl med den.
Så hellere SP1 og patches.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~