Access-point efter router
Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 12:38

En ven har bedt mig hjælpe med dette problem:

Han har et kabelmodem og en U.S.Robotics-router som en pc er tilsluttet;
den har fire porte + printertilslutning. Nu har han fået en bærbar med
trådløs (Dell med Intel).

Kan et access-point som dette:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98852

(3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router)

sættes efter U.S.Robotics-routeren (den kører nu dynamisk allokering af
IP-adresser, men den kan stilles om til faste)?

Han ønsker den løsning fordi det er praktisk at en af pc'erne kører med
fast opkobling, dvs. den bliver stående med et kabel ind i
U.S.Robotics-routeren.

P.f.t. for jeres svar!

/Hindsholm
9400 Nørresundby

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-04-05 12:56

Søren Hindsholm <hindsholm@mail1.stofanetREMOVEXXX.dk> wrote:

> [...]
>
>sættes efter U.S.Robotics-routeren (den kører nu dynamisk allokering af
>IP-adresser, men den kan stilles om til faste)?

Det kan godt lade sig gøre....

Jeg ville nok vælge at bruge 3Com'en som simpel switch / accesspoint.
Dvs deaktivere 3Com'ens DHCP-server, give dens LAN-side en fast
ip-adresse i samme segment som US Robotics uddeler ip-adresser og så
forbinde de to routeres LAN-sider....

Man kan også bruge 3Com'en som regulær router, dvs kable den på
WAN-siden. Men så skal den principielt uddele ip-adresse i et andet
segment end US-Robotics, hvis den bærbare skal kunne 'se' de øvrige
maskiner på lokalnettet. Og den bærbare bliver isoleret i sit egen lille
lokalnet, dvs de andre kan ikke 'se' den...

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 17:33

Michael Rasmussen wrote:
> [...]
> Dvs deaktivere 3Com'ens DHCP-server, give dens LAN-side en fast
> ip-adresse i samme segment som US Robotics uddeler ip-adresser og så

1000 tak for hjælpen, det lyder som om det enkleste er at købe et
access-punkt med både router og mulighed for at tilslutte en printer og
en pc med et kabel. Er der nogen der kender en sådant produkt? Det er
altså ikke altid nemt at gennemskue specifikationerne i fx edbpriser.dk

V.h.

Hindsholm

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-04-05 18:47

> [...]

>en pc med et kabel. Er der nogen der kender en sådant produkt? Det er
>altså ikke altid nemt at gennemskue specifikationerne i fx edbpriser.dk

Der er mange muligheder - både til usb- og parallelprintere.

F.eks ASUS WL-500g eller DLink DI-714P+

<mlr>

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-04-05 18:55

Michael Rasmussen <mic@No_Spamdou.dk> writes:

> F.eks ASUS WL-500g eller DLink DI-714P+

Jeg har en sådan ASUS WL500g, og den har jeg været rimeligt tilfreds
med.

Den smider forbindelsen en gang imellem, og har lidt svært ved at
acceptere maskiner der har været på besøg ude i byen. Det klares med
en "Reparer forbindelse".
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/