Internet kører langsomt gennem router
Fra : Jakob

Dato : 22-04-05 19:25

Hej i gruppen!

Efter en lille tråd i dk.edb.internet.udbydere har jeg fundet frem til, at
min Tiscali Highway-forbindelse kører fint.
Det troede jeg ikke den gjorde, for når jeg testede min hastighed på
http://test.info.dk/ , så landede jeg kun på ca. 83 Kb/s i stedet for de 217
Kb/s, som en 2 Mbit-forbindelse skulle ligge på.

Men når jeg ikke går gennem min router (Trust 340 Speedshare Web Station),
så kører forbindelsen som den skal.
Jeg kører gennem routeren med kun een maskine (ihvertfald indtil videre)
efter en anbefaling om øget sikkerhed (hardware-firewall), men hvorfor kører
den så så langsomt?
Jeg er ikke så bevandret udi konfigurationen af sådan en, så hvor skal jeg
evt. kigge parametrene nærmere efter i sømmene?
Da jeg fik den sammen med mit ADSL sluttede jeg den bare til og det
fungerede fint - troede jeg.

Hvad kan jeg gøre? Eller: Hvor skal jeg lede?

--
Hilsen Jakob

Fra : Hans

Dato : 22-04-05 19:32

Jakob wrote:
> Hej i gruppen!
>
> Hvad kan jeg gøre? Eller: Hvor skal jeg lede?

Prøv og slå firewallen fra i routeren. Hvis du så oplever øget hastighed er
routeren simpelthen for ringe. Man får som bekendt hvad man betaler for, og
prisforskellen på netop det marked er ikke ret stor imellem en ubrugelig
kasse og noget som virker.

Hans

Fra : Jakob

Dato : 22-04-05 20:00

> Prøv og slå firewallen fra i routeren.

- Det ændrede ikke noget.

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 20:15

Jakob wrote:
> [...]
> fungerede fint - troede jeg.
>
> Hvad kan jeg gøre? Eller: Hvor skal jeg lede?

det kan være kablet som er ikke er for godt.
Men som tidligere foreslået, prøv at slå alt fra som takserer (NAT, FW
og hvad der ellers måtet være af muligheder) på din router, det kan være
den ikke er for god (Trust er et discount produkt svjh?)

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Jakob

Dato : 22-04-05 20:37

> Men som tidligere foreslået, prøv at slå alt fra som takserer (NAT, FW og
> hvad der ellers måtet være af muligheder)

Jeg er ikke så meget inde i det... Hvad er NAT?

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-05 09:24

Jakob wrote:

> Jeg er ikke så meget inde i det... Hvad er NAT?
>
> --
> Hilsen Jakob

Network Address Translation (bla. den funktion der gør at man kan have
flere maskiner på en IP adresse)
Hvis du ikkh ved hvad det er, så har du sikkert heller ikke gjort videre
brug af det.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : StoneWare

Dato : 23-04-05 07:49

"Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fungerede fint - troede jeg.
>
> Hvad kan jeg gøre? Eller: Hvor skal jeg lede?

Da jeg fik 4mbit fra TDC var jeg nødt til at skifte min
Speedstream2600.....den er kendt for ikke at køre meget over 1mbit
stabilt...
Jeg købte en sprit-ny D-link 604 som en kammerat anbefalede, men den fik
ikke system til at køre 4Mbit, kun ca 3.2Mbit..........jeg gik så på D-link
hjemme, side og så at præcis den Firmware der var i min spritnye router var
kendt for ikke at give fuld båndbrædde...........ny firmware i "dyret" og
vupti....fuld knald på min 4mbit forbindelse..............måske du skulle
overveje en firmware update ??

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-05 08:45

"StoneWare" <HejMedDig@NoSpam.Net> skrev i en meddelelse
> [...]
> "dyret" og vupti....fuld knald på min 4mbit forbindelse..............måske
> du skulle overveje en firmware update ??

At update firmware på en router har jeg aldrig prøvet før. Hvordan gør man
helt præcis?

Firmwaren i min D-Link er version V3.06. Er der nogen problemer med den?
Har jeg grund til at opdatere den til 3.09?

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-05 09:00

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Firmwaren i min D-Link er version V3.06. Er der nogen problemer med den?
> Har jeg grund til at opdatere den til 3.09?

Jeg trækker spørgsmålet tilbage da jeg selv fandt ud af det. Det var en
RTFM-fejl (Read That F*cking Manual).

Fra : Calle.

Dato : 23-04-05 09:43

Kim Larsen wrote:
> "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg trækker spørgsmålet tilbage da jeg selv fandt ud af det. Det var
> en RTFM-fejl (Read That F*cking Manual).

Hvad havde du gjort galt?
--
Calle.

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-05 11:24

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Hvad havde du gjort galt?

Glemt at kigge på installations-CD´en. Jeg har nu opdateret firmware til
3.09, så der er ikke nogen problemer. Jeg vidste bare ikke lige hvordan man
gjorde det men det fandt jeg altså ud af og hermed undskylder jeg at jag var
lidt for hurtig på aftrækkeren med at stille spørgsmålet.

Fra : Calle.

Dato : 23-04-05 09:42

Jakob wrote:
> [...]
> fungerede fint - troede jeg.
>
> Hvad kan jeg gøre? Eller: Hvor skal jeg lede?
havde samme problem. Jeg havde sat routeren til fast (static) IP fra udbyder
(hvilket jeg har) men den SKAL stå til Løs (dynamisk), da det er noget de
styrer på centralen. Har kørt fint siden jeg ændrede det
--
Calle.