Vedr.: TDC NTab ISDN
Fra : Finn 3200

Dato : 21-04-05 20:58

Hej
Håber I måske kan hjælpe.
Etablering af internetforbindelse via ovennævnte -
Skal der spec. drivere til ?
Er en NTAB et modem, et filter eller måske en Router ?
mvh
Finn

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-04-05 21:09

"Finn 3200" <mdf lis@posttele> wrote:

>Etablering af internetforbindelse via ovennævnte -

>Er en NTAB et modem, et filter eller måske en Router ?

NTAB'en er den boks som TDC sætter op på en ISDN linie - Den giver dig 2
ISDN SBUS'er (digitale telefon linier) og 2 analoge linier.

Internet på så'n en fyr kræver et modem, enten ISDN (anbefales !!) eller
analogt.

Alternativt må du købe en ADSL forbindelse oveni ISDN linien. I så fald
får du yderligere et par kasser at hænge op på væggen

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Finn 3200

Dato : 21-04-05 21:46

Takker Michael
Naboen, som heller ik' ved noget om denne boks, og hvor etableringen skal
ske, siger han kun har denne boks og han hele tiden har kørt sådan.
(ny PC skal sættes op)
Jeg mener dog jeg mangler "en opringning" fra et modem til udbyderen.
WinXp kan imidlertid ikke finde hverken hardware eller udgang til nettet.
Jeg må ind og søge efter et modem (der nok er slukket).
mvh
Finn

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-04-05 21:58

"Finn 3200" <mdf lis@posttele> wrote:

>Naboen, som heller ik' ved noget om denne boks, og hvor etableringen skal
>ske, siger han kun har denne boks og han hele tiden har kørt sådan.
>(ny PC skal sættes op)

Der må jo være et modem et-eller-andet sted omkring den gamle PC - Jeg
gætter på et internt Jensen ISDN modem. Men der er mange muligheder.

Iøvrigt får du nok brug for manualen til NTAB'en, hvis du skal til at
rode med opsætning. Og den finder du her:

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_tele_udstyr

>Jeg mener dog jeg mangler "en opringning" fra et modem til udbyderen.
>WinXp kan imidlertid ikke finde hverken hardware eller udgang til nettet.
>Jeg må ind og søge efter et modem (der nok er slukket).

Den nye maskine kommer nok ikke på nettet uden enten et modem eller
gennem 'deling af internet' på den gamle maskine...

<mlr>

Fra : Finn 3200

Dato : 21-04-05 22:10

Tak Michael for hjælpen

Fra : JakobS

Dato : 20-05-05 20:51

Hvis i skal dele var det også en mulighed at smide en ISDN router på
S-busen, og i routeren sætter i så jeres pc til via jeres netkort. Så har i
samtidig et lille LAN

JakobS