Kan ikke se mig selv udefra?
Fra : ao

Dato : 19-04-05 12:08

Jeg har en Aethra-router fra Cybercity, og den virker fint bortset fra et
enkelt problem.

Fra mit lan kan jeg godt pinge f.eks. google.com. Men jeg kan ikke
traceroute. Så dør trace'n ved indersiden af routeren.
Jeg kan heller ikke pinge min egen eksterne ip-addresse. Hvilket så også
betyder, at jeg f.eks. ikke kan se mit website udefra ved at skrive min
eksterne ip-addresse.

Jeg ved godt, at det kan være mange forskellige ting der driller, men er der
nogen der har forslag eller ide til hvad jeg skal forfølge?

Mvh
AO

Fra : Søren G.

Dato : 19-04-05 11:37

"ao" <ao@example.com> wrote in message
> [...]
der
> nogen der har forslag eller ide til hvad jeg skal forfølge?

Se her
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/aethra_starvoice_1020/port_forwarding/vejledning/
nederste sætning på siden.
"Bemærk: Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at tilgå services via
WAN-adressen fra LAN'et på indersiden af routeren. Dvs. at det ikke er
muligt at se hjemmesider som hostes på samme netværk som man selv sidder via
den offentlige IP eller via eget domæne."

--
Søren

Fra : ao

Dato : 19-04-05 14:50

Søren G. wrote:

> [...]
> muligt at se hjemmesider som hostes på samme netværk som man selv sidder
> via den offentlige IP eller via eget domæne."

For at citere Homer; "Doh!"

Takker...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-04-05 13:27

"ao" <ao@example.com> skrev

> [...]
der
> nogen der har forslag eller ide til hvad jeg skal forfølge?

Det er fordi routeren pt. ikke understøtter "loop-back".

Det eneste du kan gøre er at indsætte alle dine domæner i din hostfil i
windows. Bruger du linux aner jeg ikke, hvordan du gør det.

Claus
--
Sælges: Yamaha SW1000XG
Yamaha high-end lydkort med indbyggede midilyde

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 19-04-05 19:59

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Det eneste du kan gøre er at indsætte alle dine domæner i din hostfil i
>windows. Bruger du linux aner jeg ikke, hvordan du gør det.

På linux gør man det fx ved at indsætte sine domæner i sin hostsfil
(/etc/hosts)

Hostsfilen er et begreb som Windows har taget direkte fra Unix-verdenen.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).