Oprette netværk gennem ADSL router
Fra : John Doe

Dato : 15-04-05 17:03

Hejsa NQ
Er der en herinde der har et link til en side, der beskriver hvordan man
opretter et lokalt netværk (hjemme) mellem 3 PC'er (alle bruger XP).
Jeg vil være denne NQ evig taknemmelig og mindes jer i hver aftenbøn
/John

Fra : Sune Storgaard

Dato : 15-04-05 17:37

John Doe wrote:
> [...]
> man opretter et lokalt netværk (hjemme) mellem 3 PC'er (alle bruger
> XP). Jeg vil være denne NQ evig taknemmelig og mindes jer i hver

Er der tale om 3 pc'ere som sidder bag SAMME adsl router,
eller der tale om 3 pc'ere bag hver sin adsl router, som du vil lave et
lokalt net med ?

Hvis det er det første, så bare gå ind i kontrol panel =>
netværksforbindelser.
Der kan du ude i siden vælge "konfigurer et hjemme eller mindre
kontornetværk". Det inkluderer muligheden for fildeling/shares og
printerdeling.

Hvis det er den anden mulighed, skal du have gang i noget VPN, det er lidt
mere avanceret. Du kan dog samme sted, prøve "opret en ny forbindelse" og
så vælge vpn der, men det er dog ikke helt så simpelt som det lyder.

Uddyb hellere hvad du rent faktisk har og vil opnå.

Fra : John Doe

Dato : 15-04-05 23:17

Ups.: Ja det er 3 pc'er der skal netværke bag samme ADSL router.
Vi skal kunne dele filer, dele denne fælles internetforbindelse, samt
printere
/J

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-04-05 00:32

John Doe wrote:
<klip>>

> Ups.: Ja det er 3 pc'er der skal netværke bag samme ADSL router.
> Vi skal kunne dele filer, dele denne fælles internetforbindelse, samt
> printere

Så læs dette først:

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-04-05 09:37

"John Doe" <Thepoet@hotmail.com> skrev

> Ups.: Ja det er 3 pc'er der skal netværke bag samme ADSL router.
> Vi skal kunne dele filer, dele denne fælles internetforbindelse, samt
> printere

Så køber du bare en billig switch, hvor du sætter indgangen i routeren. Så
sætter du alle maskiner til automatisk tildeling af IP-adresse, det hedder
"hent automatisk IP-adresse" under netværkskortet, og så sætter du fildeling
til samme sted. Dernæst skal du så højreklikke på alle drevene under "denne
computer" og vælge deling. Der skal du blot udfylde det, der er relevant.

Internettet kører automatisk, så du skal *ikke* rode med noget under deling
af internet forbindelse osv, blot automatisk DHCP er sat til, så er der hul
igennem.

Er der firewalls, så er deling af drev og printere lidt mere indviklet, men
der må du nok spørge i windowsgruppen, jeg kender ikke meget til XP's
indbyggede firewall.

Claus
--
Ting til salg!