printerserver
Fra : nfu

Dato : 14-04-05 15:14

Hej

Jeg har fundet en net-printerserver på edpbriser
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43113, men vil lige vide om jeg
har forstået det rigtigt: Skal en sån fidus bare kobles på printeren -
videre ind i min switch, og så kan alle de maskiner der er i switchen sende
til printeren?

ml

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-04-05 15:37

"nfu" <nfuansatte@mail.dk> wrote:

> [...]
>videre ind i min switch, og så kan alle de maskiner der er i switchen sende

I princippet er det korrekt....

Men virkeligheden er at en lang række printere ikke fungere, eller i
hvert fald ikke har fuld funktionalitet, på standard printservere.

Men du kan jo fortælle hvilken printer du har, så skal vi gi' et bud på
hvordan det vil fungere...

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 21:26

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> hvert fald ikke har fuld funktionalitet, på standard printservere.
>
> Men du kan jo fortælle hvilken printer du har, så skal vi gi' et bud på

I al fald vil han gøre sig en tjeneste ved at købe andet end dlink
printservere, jeg har haft den 'fornøjelse' af at arbejde med dem og
tilhørende software. der kommer til at gå _lang_ tid inden jeg vover mig
ud i dlink printservere igen!

SW'en er elendig til at finde enhederne, nogle gange tager det år og
dage inden jobbet kommer igennem til printeren... og hvis man er heldig
får man en enhed, med en firmware som rent faktisk virker!

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-04-05 21:43

"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote:

> [...]
>printservere, jeg har haft den 'fornøjelse' af at arbejde med dem og
>tilhørende software. der kommer til at gå _lang_ tid inden jeg vover mig

Tja, jeg har også en Dlink 704P som jeg gerne forærer væk

Jeg har forsøgt den sammen med tre forskellige printere, men nogen
success blev det aldrig....

Men det er nok for letkøbt at give DLink skylden - Efter min vurdering
er de fleste billigere printere bygget så de ikke kan fungere i
printserver sammenhæng.

<mlr>

Fra : Jens.B.

Dato : 15-04-05 11:23

"Michael Rasmussen" <mic@No_Spamdou.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, jeg har også en Dlink 704P som jeg gerne forærer væk

hvis du mener det vil jeg da gerne købe den for 75 kr. + pp

Jens

postkasse_66@hotmail.com

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 14-04-05 19:01

nfu wrote:
> [...]
> videre ind i min switch, og så kan alle de maskiner der er i switchen sende

Afhænger af printeren. Så vidt jeg ved, kræver det at printeren har sin
egen processor/ram hvilket de fleste har i dag.

Der var for nogle år siden "rene windows" printere, de krævede at
computeren styrede den 100%. Disse printere ville ikke virke med en
printserver, ej heller linux/unix.

Hilsen Mikkel

Fra : ccc

Dato : 14-04-05 23:11

Keyspan USB Server - Det er smart.

--
nej jeg har ikke noget at gøre med dette firma - men den virker, har selv
købt en.

http://www.usbit.synonym.dk/

Hilsen
Carsten