Software til test om en port er åben
Fra : Søren Christiansen

Dato : 10-04-05 16:16

Hej
I forbindelse med noget arbejder har vi bruge at til gå en del plc'ere via
TCP port 102. Det er ikke altid det lykkes for vors it administrator at få
det til lykkes.
Hvilke software findes der hvor man kan test om en port er åben samt hvor
langt pakken når før den går tabt, eller bliver blokeret.

På forhåndtak

Fra : Martin Schultz

Dato : 11-04-05 09:26

Søren Christiansen <You@dont.need.it> skrev 2005-04-10:
> [...]
> det til lykkes.
> Hvilke software findes der hvor man kan test om en port er åben

telnet, kan findes på næsten alle styresystemer der er i stand til
at gå på nettet.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 18-04-05 14:33

"Søren Christiansen" wrote:

> Hvilke software findes der hvor man kan test om en port er åben samt hvor
> langt pakken når før den går tabt, eller bliver blokeret.

Hvis det er en UDP port kan traceroute bruges (jeg ved ikke
om alle traceroute implementation kan bruges, men i hvert
fald har dem på IRIX, Linux og Solaris alle en -p option).
Hvis det er en TCP port findes der et program kaldet
tcptraceroute, jeg har ikke selv prøvet det.

Og måske kan du også få glæde af nmap.

--
Kasper Dupont