Hastighed på trådløst netværk ?
Fra : K. Larsen

Dato : 08-04-05 18:37

Hej

En af mine naboer har en 2048/512 mbit linie, som han nu vil dele med mig.
Vi har begge en Linksys WRT54G trådløs router og jeg har en USB2 trådløs
modtager som også er en Linksys Wusb54G.

Men kan jeg få fuld udnytte af dette setup ?

Altså, kan hardwaren give fuld udnyttelse af en 2048/512 Mbit linie ?

Kim

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 08-04-05 18:42

> [...]
>
> Men kan jeg få fuld udnytte af dette setup ?
>
> Altså, kan hardwaren give fuld udnyttelse af en 2048/512 Mbit linie ?

I teorien kan du flytte 54Mbit/s på det trådløse net. I bedste fald kan
derhente 2Mbit/s over internetforbindelsen. Så ja hardwaren kan godt. Når
det ersagt, så afhænger det dog af den fysiske forbindelse/forhold mellem
dig og din nabo. Mange vægge vil gøre signalet meget svagt og du kan måske
slet ikke få forbindelse mellem de trådløse enheder.

THomas

Fra : Anders Pedersen

Dato : 08-04-05 19:21

On Fri, 8 Apr 2005 19:36:44 +0200, K. Larsen wrote:

> [...]
> modtager som også er en Linksys Wusb54G.
>
> Men kan jeg få fuld udnytte af dette setup ?

Den rigtige gruppe er
dk.edb.netvaerk.traadloest

gruppen her er til hvis det skal foregå med kabel

--
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-05 10:06

"Anders Pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Den rigtige gruppe er
> dk.edb.netvaerk.traadloest

Som jeg og sikkert flere andre *ikke* har som valgmulighed.

> gruppen her er til hvis det skal foregå med kabel

Og som nogen af os bliver nød til at bruge fordi den anden gruppe ikke er en
mulighed.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Mads Bahrt

Dato : 09-04-05 10:45

Kim Larsen wrote:
> [...]
>

> Som jeg og sikkert flere andre *ikke* har som valgmulighed.

> Og som nogen af os bliver nød til at bruge fordi den anden gruppe ikke er en

Trådløst relaterede beskeder har nu i snart et år været offtopic i
denne gruppe, så var det ikke en ide du henvendte dig til din
newsadministrator og løste dit problem?

MVH
Mads Bahrt

Fra : Ole

Dato : 08-04-05 23:58

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men kan jeg få fuld udnytte af dette setup ?
>
> Altså, kan hardwaren give fuld udnyttelse af en 2048/512 Mbit linie ?

Du kan sagtens få fuld udnyttelse af internetforbindelsen. Mange væge,
specielt beton, og etageadskildelser kan gøre signalet dårligt. Jeg ville
dog direkte fraråde et USB netkort, da USB ikke er udvilklet
netværksforbindelser, som en internetadgang egentligt er. Et USB netkort kan
give stabilitetsproblemer. Jeg ville aldrig selv vælge en usb enhed, men
derimod en pci (til stationær) eller pcmcia enhed (til bærbar).

Ole

Fra : Mikkel

Dato : 09-04-05 11:26

On Sat, 9 Apr 2005 00:58:09 +0200, "Ole" <websurfer@webhiker.invalid>
wrote:

> [...]
>give stabilitetsproblemer. Jeg ville aldrig selv vælge en usb enhed, men
>derimod en pci (til stationær) eller pcmcia enhed (til bærbar).

Du skriver om at vægge og lign. kan gøre signalet dårligere, et
kabinettet skærmen max når man bruger pci modellen, med mindre man vil
ofte penge på en ekstern antenne, usb virker fint, med mindre man har
behov for mere end 11Mb trådløs (normalt)

Mvh.
Mikkel Rømer

Fra : Calle.

Dato : 09-04-05 15:44

Mikkel wrote:

> [...]
> ofte penge på en ekstern antenne, usb virker fint, med mindre man har
> behov for mere end 11Mb trådløs (normalt)

Du kan sagtens få 54Mb til USB.
Har selv denne som virker upåklageligt.:
http://www.x-micro.com/wlan-usb54.htm

--
Calle.

Fra : Ole

Dato : 09-04-05 19:27

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Du kan sagtens få 54Mb til USB.
> Har selv denne som virker upåklageligt.:
> http://www.x-micro.com/wlan-usb54.htm
>
> --
> Calle.

Jeg har desværre erfaring for, at internetadgang via usb enheder har en
højere ustabilitetsfrekvens end netkort, både trådløs og kablet.

Ole

Fra : Calle.

Dato : 09-04-05 22:30

Ole wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Jeg har desværre erfaring for, at internetadgang via usb enheder har
> en højere ustabilitetsfrekvens end netkort, både trådløs og kablet.

Det har jeg ingen problemer med. Kan det skyldtes at du ikke kører USB2
--
Calle.

Fra : Ole

Dato : 09-04-05 23:31

> Det har jeg ingen problemer med. Kan det skyldtes at du ikke kører USB2
> --
> Calle.

Jeg kører ikke selv via usb, men derfor kan man godt have noget erfaring på
omrpdet.

Ole

Fra : Mikkel

Dato : 10-04-05 00:57

On Sat, 9 Apr 2005 16:43:50 +0200, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>Du kan sagtens få 54Mb til USB.
>Har selv denne som virker upåklageligt.:
>http://www.x-micro.com/wlan-usb54.htm

Jeps... tastefejl fra min side, så længe det er usb2 kan 54 køre fint

Mvh.
Mikkel Rømer