Pc som router
Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 18:01

Hej er noget grøn i det her så bær lige over med mig og min udtryk ikk' !

Har en PC(1) med 2 netværkskort og den sørger for at en anden PC(2)
kan komme på internettet. Der er installeret Windows XP på begge maskiner
og har brugt guiden fra XP for at få det til at køre.
XP firewall er slået til og alle opdateringer og hentet.
Det fungerer fint med Messenger og andre online programmer.

Så man kan vel sige at PC(1) fungerer som router for PC(2)

Nu har jeg så brug for at port 4462 bliver "routet , forwardet eller
åbnet"
videre til PC(2).

Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke ?

Jeg har i Windows XP firewall åbnet for porten på begge maskiner.

Mvh. Allan

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 13:17

> Nu har jeg så brug for at port 4462 bliver "routet , forwardet eller
> åbnet"
> videre til PC(2).
>
> Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke ?

Forklarer jeg mig dårligt eller er det ikke nogen som ved det ?

Fra : Peter

Dato : 11-04-05 05:43

Hej Allan

Allan Møller wrote:

> Forklarer jeg mig dårligt eller er det ikke nogen som ved det ?

Jeg tror det er forklaret godt nok, jeg forstod det i hvert fald

Måske skal du spørge i en windows gruppe, da det mere er et spørgsmål
specifikt til XP.

Jeg gør det samme som dig, men det er med en Win98se, der fungere som
"router". Jeg hentede et setup tool hos microsoft som kunne åbne for
porte mm. men det var specielt til win98se.

Om noget tilsvarende findes til XP eller om det er indbygget i XP ved
jeg ikke. Men som sagt kunne jeg forestille mig at nogten i windows
gruppe kan svare.

Mvh Peter

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 11-04-05 10:19

For at kunne route i Window XP prof/home kræves et 3.parts program.

Ellers skal du have windows 200server, windows XP server, windows 2003
server(mener jeg det hedder).

Mener det i tidernes morgen havde noget at gøre med det MS kalder IIS,
men not sure.

Det er nok mere specifikt et spørgsmål for windowsfolk.

Hilsen Mikkel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-04-05 19:05

On Mon, 11 Apr 2005 11:19:15 +0200, Mikkel Bundgaard
<mikkel@notfound.invalid> wrote:

> For at kunne route i Window XP prof/home kræves et 3.parts program.

Nej. XP kan godt lave Internet-deling.

> Mener det i tidernes morgen havde noget at gøre med det MS kalder IIS,
> men not sure.

Nej. Det er en web-server.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 21:14

On Mon, 11 Apr 2005 11:19:15 +0200 skrev Mikkel Bundgaard
<mikkel@notfound.invalid> .

>Mener det i tidernes morgen havde noget at gøre med det MS kalder IIS,
>men not sure.

Det må være ICS (Internet Connection Sharing) du tænker på. Bemærk hvor nydeligt
jeg svarer UNDER det jeg svarer på, og kun tager det med der er nødvendigt. Det
må du også gerne...

VH Martin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-04-05 06:58

On Fri, 8 Apr 2005 19:01:21 +0200, "Allan Møller" <nosmap> wrote:

> Nu har jeg så brug for at port 4462 bliver "routet , forwardet eller
> åbnet" videre til PC(2).
>
> Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke ?

Prøv følgende:
Højreklik på forbindelsen i Network Connections
Vælg Properties
Klik Advanced
"Allow other network users to connect ..." må være slået til, hvis
du deler forbindelsen via den pc.
Klik Settings
Klik Add
Giv en beskrivelse, adressen på PC(2) og portnummeret
Klik OK hele vejen ud

Jeg har ikke prøvet, men det ser ud til at være beregnet til den
slags.

-A