Ingen computere at se under "Computere i n~
Fra : Ole Lützhøft

Dato : 07-04-05 07:39

Mon nogen kan hjælpe mig. Jeg har 3 PC' er en en workgroup. På den ene
maskine (WIN2K / TCP/IP) kan man ikke mere se de andre computere i
gruppen og de andre kan ikke se den pågældende computer.
Det er pludselig holdt op med at virke.
Gruppenavnet er det samme på alle. Man kan godt mappe et netværksdrev
ved at specficere den fulde sti på en af de andre computere. Men
kommuniaktionen over det mappede drev er extremt langsom. Man kan uden
problemer kommunikere til internettet over samme netværkskort.

På forhånd tak

/Ole

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 07-04-05 08:33

> [...]
> kommuniaktionen over det mappede drev er extremt langsom. Man kan uden
> problemer kommunikere til internettet over samme netværkskort.

Et bud er at du kører med en simpel switch og at din ISP's DHCP server har
sørget for at al din lokale trafik bliver routet via din ISP.
Prøv evt at beskrive opbygningen af dit netværk. Prøv også at lave en
traceroute (tracert) mellem PCerne.

Niels Dybdahl

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-05 08:44

"Niels Dybdahl" <ndy@fjern.detteesko-graphics.com> skrev i en meddelelse

> Et bud er at du kører med en simpel switch og at din ISP's DHCP server har
> sørget for at al din lokale trafik bliver routet via din ISP.

Ellers er der jo altid den mulighed at sætte en router på i stedet for en
switch, en sådan koster jo kun lidt mere end en switch og har yderligere den
fordel at den giver en beskyttelse af netværket via dens firewall.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Ole Lützhøft

Dato : 12-04-05 19:04

On Thu, 7 Apr 2005 09:33:20 +0200, "Niels Dybdahl"
<ndy@fjern.detteesko-graphics.com> wrote:

> [...]
>sørget for at al din lokale trafik bliver routet via din ISP.
>Prøv evt at beskrive opbygningen af dit netværk. Prøv også at lave en

Hej og tak for Jeres bud.
De 2 computere der her er problemer med, er forbundet v.h.a. en
switch. Det er vist ikke sandsynligt at trafikken, på grund af DHCP
serveren, bliver routet via. Internettet. Andre computere har ikke
samme problem når de skal ind på "serveren", den ene af maskinerne.

/Ole

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-04-05 19:46

Ole Lützhøft <ole@XXlutzhoft.dk> wrote:

> [...]

...cut

Et godt bud ku' være XP's indbyggede firewall i maskiner der fornylig er
opdateret med SP2 ?!?!

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 13-04-05 11:11

> [...]
> serveren, bliver routet via. Internettet. Andre computere har ikke
> samme problem når de skal ind på "serveren", den ene af maskinerne.

Der skal en del til at sandsynliggøre det.
Hvad er de enkelte PCeres IP-adresser, subnet mask og default gateway ? (fås
alle med kommandoen ipconfig).

Niels Dybdahl

Fra : Mickael

Dato : 15-04-05 10:22

Måske du det har noget at gøre med konfig. af dit netkort?

Jeg har haft problemer med at se (og blive set) på mit netværk. Jeg skulle
rette hastighedsindstillingerne (100 half duplex, etc.)

Bare et bud - Mickael.