servertype
Fra : soeren ploug

Dato : 05-04-05 17:35

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man "ser" hvilket operativsystem
en given web-server benytter ?

Fra : Steen Suder

Dato : 05-04-05 17:44

soeren ploug wrote:

> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man "ser" hvilket
> operativsystem en given web-server benytter ?

Typisk har man et program a la queso, nmap eller lignende som kan se på
nogle parametre i pakkerne fra serveren og på baggrund af dette komme
med et kvalificeret gæt.

--
Steen Suder

Fra : soeren ploug

Dato : 05-04-05 18:11

Steen Suder wrote:
Tusind tak - det hjalp mig på vej til :
http://wizard.ae.krakow.pl/~mike/traceping.cgi
og løste dermed mit problem.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-04-05 17:53

http://www.netcraft.com er et godt sted at starte

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-04-05 19:11

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev 2005-04-05:

> http://www.netcraft.com er et godt sted at starte

Delvist, man skal bare huske at den kun skriver hvad serveren
selv fortæller den.

JEg kunne godt sætte min server op så netcraft tror den kører
Microsoft IIS på DOS 2.0

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 05-04-05 20:37

Martin Schultz wrote:

> JEg kunne godt sætte min server op så netcraft tror den kører
> Microsoft IIS på DOS 2.0

Det tror jeg så ikke på at du kan. Du kan nok få den til
at skrive hvad du vil i server feltet. Men jeg tror ikke
du kan få den til at skrive DOS i OS feltet.

--
Kasper Dupont

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-04-05 16:13

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> skrev 2005-04-05:

> Det tror jeg så ikke på at du kan. Du kan nok få den til
> at skrive hvad du vil i server feltet. Men jeg tror ikke
> du kan få den til at skrive DOS i OS feltet.

Det er vel nok et spørgsmål om hvor meget tid jeg bruger på det ;)
Såvidt jeg har forstået laver netcraft ikke profilling.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 06-04-05 19:38

Martin Schultz wrote:

> Det er vel nok et spørgsmål om hvor meget tid jeg bruger på det ;)

Når nu DOS slet ikke er et af de systemer de tester
for. Så du kommer nok til at bruge meget lang tid.

> Såvidt jeg har forstået laver netcraft ikke profilling.

Næppe. Men jeg går ud fra, at de laver fingerprinting
lidt i stil med nmap.

--
Kasper Dupont