DCC porte?
Fra : Nikolaj W.

Dato : 04-04-05 19:45

Jeg har prøvet at finde portene på google, men kan ikke finde de rigtige,
har prøvet at forwarde 1500-1510 + 59 og 113, men lige lidt hjælper det...
nogle gode forslag?

Fra : Johnn Nekman

Dato : 04-04-05 21:30

"Nikolaj W." <nikolajdk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har prøvet at finde portene på google, men kan ikke finde de rigtige,
> har prøvet at forwarde 1500-1510 + 59 og 113, men lige lidt hjælper det...
> nogle gode forslag?

De porte du forwarder, skal du også definere i dcc-options. Jeg har selv
kørt med porte 6000-6100 eller f.eks. 20000-20020 ... det vigtige er at der
er sammenhæng mellem porte forwarded i routeren, og dem der er defineret i
din irc-klient.

Port 59 behøves sjældent at forwardes, da det kun er i tilfælde at den anden
ende skal sende, og er bag en firewall, at man skal benytte dcc server.

Port 113 er kun nødvendig når et irc netværk kræver identd identifikation.

Hvis du har yderligere spørgsmål, så er du velkommen til at skrive igen.
--
mvh Johnn

Fra : Nikolaj W.

Dato : 05-04-05 09:34

"Johnn Nekman" <johnn@nekman.dk> wrote in message
> "Nikolaj W." <nikolajdk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> er sammenhæng mellem porte forwarded i routeren, og dem der er defineret i
> din irc-klient.
>
> mvh Johnn

Hej

Havde ledt efter, hvor jeg selv kunne definere hvilke porte der skulle
bruges, men havde kun kigget under dcc options (mIRC). Så nu køre det, kunne
heller ikke forstå, hvorfor der stod at jeg skulle forwarde de to andre, men
prøvde jo bare for lykkens skyld.

Men du skal have tak for hjælpen...

Mvh
Nikolaj