Spot af bruger
Fra : Filip

Dato : 31-03-05 10:03

Hej NG

Jeg modtager hele tiden en masse data fra en intern bruger på netværket, men
jeg kan ikke finde ud af hvad det er for noget jeg modtager. Jeg kan bare se
på Dumeter at jeg modtager. Hvilket program kan jeg benytte for at se hvad
jeg downloader fra det interne net og hvorfra?

Filip

Fra : Kasper Dupont

Dato : 31-03-05 10:14

Filip wrote:

> [...]
> på Dumeter at jeg modtager. Hvilket program kan jeg benytte for at se hvad
> jeg downloader fra det interne net og hvorfra?

Jeg plejer at bruge netstat. Hvis jeg har brug for
mere detaljerede oplysninger bruger jeg ethereal.

--
Kasper Dupont

Fra : Filip

Dato : 01-04-05 11:29

> Jeg plejer at bruge netstat. Hvis jeg har brug for
> mere detaljerede oplysninger bruger jeg ethereal.

Jeg har lidt svært ved at få sat etereal til at vise noget som helst. Jeg
vil gerne have den til at vise alle de transmissioner der foregår internt på
lokalnettet. Jeg har husket at vælge det rigtigt netkort. Kan du give en
lille hurtig intro i hvad jeg skal gøre?

Filip

Fra : Kasper Dupont

Dato : 01-04-05 12:49

Filip wrote:

> [...]
> lokalnettet. Jeg har husket at vælge det rigtigt netkort. Kan du give en
> lille hurtig intro i hvad jeg skal gøre?

1. Klik på start new capture
2. Slå promiscuous mode til hvis du vil se trafik
mellem andre computere. (Bemærk at det sjældent
virker på et switched netværk).
3. Angiv et filter udtryk, hvis du vil se alt, så
skal der ingenting stå i filter feltet.
4. Slå real time opdateringer til. (Det er i hvert
fald min foretrukne indstilling).
5. Klik på OK.

--
Kasper Dupont

Fra : Filip

Dato : 01-04-05 15:37

> [...]
> 3. Angiv et filter udtryk, hvis du vil se alt, så
> skal der ingenting stå i filter feltet.
> 4. Slå real time opdateringer til. (Det er i hvert

Mange tak. Det var lige hvad der skulle til.

Filip

Fra : Filip

Dato : 01-04-05 15:52

Efter at have prøvet det lidt af, har jeg fundet ud af at det er et skide
smart program. Med den kan man jo se ALT. Genialt

Filip