/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Ny switch - hastighed fra router falder
Fra : DaneX


Dato : 28-03-05 09:03

Jeg har købt en ny switch - D-Link DGS-1005D Gigabit Switch - og efter jeg
har smidt den på netværket, så får jeg kun ca. 30 kb/sec fra min 2 mbit ud
af huset. Jeg forsøgte at sende noget til en anden computer på LAN'et og den
gik fint i gennem med 11 MB/sec (modtageren havde kun 100 mbit netkort så
det er jo fint nok).

Den gamle komponent som jeg skiftede ud er en 3Com Office Connect 3C16701
(altså kun en 10 MBit HUB).

Netværket ser lidt spøjst ud men det har fungeret pt.:
Router -> 10 MBit NoName HUB -> 10 MBit 3Com Hub -> PC'erne

Grunden til dette er blot fordi at jeg ikke havde netkabler der var lange
nok til at smide en af HUB'erne væk og jeg har bare ikke fået taget mig
sammen til at købe nogle kabler der var lange nok siden da (dovenskaben
længe leve).
Routeren står helt nede i kælderen og resten befinder sig på 1. sal.

Er der nogen, der kan have nogen idé om, hvad der blokerer ud af huset eller
skal I bruge flere informationer?

Mvh
Martin



 
 
Hans Kjærgaard (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kjærgaard


Dato : 28-03-05 09:26

On Mon, 28 Mar 2005 10:02:39 +0200, "DaneX" <no@way.com> wrote:

>Jeg har købt en ny switch - D-Link DGS-1005D Gigabit Switch - og efter jeg
>har smidt den på netværket, så får jeg kun ca. 30 kb/sec fra min 2 mbit ud
>af huset. Jeg forsøgte at sende noget til en anden computer på LAN'et og den
>gik fint i gennem med 11 MB/sec (modtageren havde kun 100 mbit netkort så
>det er jo fint nok).
>
>Den gamle komponent som jeg skiftede ud er en 3Com Office Connect 3C16701
>(altså kun en 10 MBit HUB).
>
>Netværket ser lidt spøjst ud men det har fungeret pt.:
>Router -> 10 MBit NoName HUB -> 10 MBit 3Com Hub -> PC'erne
>
>Grunden til dette er blot fordi at jeg ikke havde netkabler der var lange
>nok til at smide en af HUB'erne væk og jeg har bare ikke fået taget mig
>sammen til at købe nogle kabler der var lange nok siden da (dovenskaben
>længe leve).
>Routeren står helt nede i kælderen og resten befinder sig på 1. sal.
>
>Er der nogen, der kan have nogen idé om, hvad der blokerer ud af huset eller
>skal I bruge flere informationer?
Bare en tanke: Er du sikker på at du har 2mbit ind/ud af huset ?
Nogle med 2 mbit forbindelse har jo 2 mbit ind og 512kbit ud.

/Hans

DaneX (28-03-2005)
Kommentar
Fra : DaneX


Dato : 28-03-05 10:06

> Bare en tanke: Er du sikker på at du har 2mbit ind/ud af huset ?
> Nogle med 2 mbit forbindelse har jo 2 mbit ind og 512kbit ud.

Ja sorry - to lille ord kan hurtigt ændre en sætnings mening fuldstændig.

> >Jeg har købt en ny switch - D-Link DGS-1005D Gigabit Switch - og efter
jeg
> >har smidt den på netværket, så får jeg kun ca. 30 kb/sec fra min 2 mbit
ud
> >af huset.

Det skulle så være:

.... så får jeg kun ca. 30 kb/sec fra min 2 mbit IND I huset.

/Martin



Calle. (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 28-03-05 10:56

DaneX wrote:
> Jeg har købt en ny switch - D-Link DGS-1005D Gigabit Switch - og
> efter jeg har smidt den på netværket, så får jeg kun ca. 30 kb/sec
> fra min 2 mbit ud af huset. Jeg forsøgte at sende noget til en anden
> computer på LAN'et og den gik fint i gennem med 11 MB/sec (modtageren
> havde kun 100 mbit netkort så det er jo fint nok).
>
havde samme problem. Det skyldtes at jeg havde sat den til at have statisk
(fast) IP fra udbyder (hvilket jeg har), men den måde de kører det på skal
den stå til dynamisk

--
Calle.



DaneX (28-03-2005)
Kommentar
Fra : DaneX


Dato : 28-03-05 11:28


> > Jeg har købt en ny switch - D-Link DGS-1005D Gigabit Switch - og
> > efter jeg har smidt den på netværket, så får jeg kun ca. 30 kb/sec
> > fra min 2 mbit ud af huset. Jeg forsøgte at sende noget til en anden
> > computer på LAN'et og den gik fint i gennem med 11 MB/sec (modtageren
> > havde kun 100 mbit netkort så det er jo fint nok).
> >
> havde samme problem. Det skyldtes at jeg havde sat den til at have statisk
> (fast) IP fra udbyder (hvilket jeg har), men den måde de kører det på skal
> den stå til dynamisk

Og "den" er hvad?

- Switchen? Men der er ingen indstillinger på Switchen?
- Routeren? Jeg har jo ikke pillet ved routeren eller udskiftet routeren? Og
er routeren ikke ligeglad med om der er en HUB eller Switch i den anden
ende? Og der er jo faktisk stadig en HUB som første led på linien fra
Routeren.

Ja du må meget undskylde, men jeg synes ikke det du skrev giver nogen mening
overhoved i forhold til mit problem. :)

/Martin



Calle. (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 28-03-05 11:59

DaneX wrote:
>>> Jeg har købt en ny switch - D-Link DGS-1005D Gigabit Switch - og
>>> efter jeg har smidt den på netværket, så får jeg kun ca. 30 kb/sec
>>> fra min 2 mbit ud af huset. Jeg forsøgte at sende noget til en anden
>>> computer på LAN'et og den gik fint i gennem med 11 MB/sec
>>> (modtageren havde kun 100 mbit netkort så det er jo fint nok).
>>>
>> havde samme problem. Det skyldtes at jeg havde sat den til at have
>> statisk (fast) IP fra udbyder (hvilket jeg har), men den måde de
>> kører det på skal den stå til dynamisk
>
> Og "den" er hvad?
>
> - Switchen? Men der er ingen indstillinger på Switchen?
> - Routeren? Jeg har jo ikke pillet ved routeren eller udskiftet
> routeren? Og er routeren ikke ligeglad med om der er en HUB eller
> Switch i den anden ende? Og der er jo faktisk stadig en HUB som
> første led på linien fra Routeren.
>
> Ja du må meget undskylde, men jeg synes ikke det du skrev giver nogen
> mening overhoved i forhold til mit problem. :)
>
Nej undskyld jeg sad og tænkte på routeren
--
Calle.



DaneX (28-03-2005)
Kommentar
Fra : DaneX


Dato : 28-03-05 12:11

> Nej undskyld jeg sad og tænkte på routeren

Helt i orden. Så forstår jeg bedre at jeg ikke lige fangede meningen med dit
svar :)

/Martin



Klaus Larsen (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Klaus Larsen


Dato : 28-03-05 12:27

DaneX wrote:
> Jeg har købt en ny switch - D-Link DGS-1005D Gigabit Switch - og efter jeg
> har smidt den på netværket, så får jeg kun ca. 30 kb/sec fra min 2 mbit ud
> af huset. Jeg forsøgte at sende noget til en anden computer på LAN'et og den
> gik fint i gennem med 11 MB/sec (modtageren havde kun 100 mbit netkort så
> det er jo fint nok).
>
> Den gamle komponent som jeg skiftede ud er en 3Com Office Connect 3C16701
> (altså kun en 10 MBit HUB).
>
> Netværket ser lidt spøjst ud men det har fungeret pt.:
> Router -> 10 MBit NoName HUB -> 10 MBit 3Com Hub -> PC'erne
>
> Grunden til dette er blot fordi at jeg ikke havde netkabler der var lange
> nok til at smide en af HUB'erne væk og jeg har bare ikke fået taget mig
> sammen til at købe nogle kabler der var lange nok siden da (dovenskaben
> længe leve).
> Routeren står helt nede i kælderen og resten befinder sig på 1. sal.
>
> Er der nogen, der kan have nogen idé om, hvad der blokerer ud af huset eller
> skal I bruge flere informationer?
>
> Mvh
> Martin
>
>

At dømme efter DLINKS side understøtter den switch jo alle jordiske og
ikke jordiske hastigheder.

Prøv at skifte mellem de 2 hubs. Sæt 3com'en ind i stedet for noname'en.

Ellers overvej at købe en switch mere.

Et eller andet sted lugter det lidt af at DLINKEN fejler i
kommunikationen med hub'en (eller måske din PC. prøv hardcode hastighed
og duplex). Men det kan jo ikke udelukkes der ved ommøbleringen
tilfældigvis er opstået et andet problem.

Vh

Klaus

DaneX (28-03-2005)
Kommentar
Fra : DaneX


Dato : 28-03-05 12:37

> At dømme efter DLINKS side understøtter den switch jo alle jordiske og
> ikke jordiske hastigheder.
>
> Prøv at skifte mellem de 2 hubs. Sæt 3com'en ind i stedet for noname'en.

Det prøver jeg når jeg lige får mulighed for det. Jeg er ved at hente noget
større, som jeg ikke kan afbryde pt.

> Ellers overvej at købe en switch mere.

Eller også skulle jeg bare tage mig sammen og få købt noget kabel og en
netværkstang og få ordnet det hele ordenligt :)
Det er vist bedre end at købe endnu en switch.

> Et eller andet sted lugter det lidt af at DLINKEN fejler i
> kommunikationen med hub'en (eller måske din PC. prøv hardcode hastighed
> og duplex).

Ok der blev jeg så tabt...



Martin Schultz (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 28-03-05 13:56

DaneX <no@way.com> skrev 2005-03-28:
>> Et eller andet sted lugter det lidt af at DLINKEN fejler i
>> kommunikationen med hub'en (eller måske din PC. prøv hardcode hastighed
>> og duplex).
>
> Ok der blev jeg så tabt...

Læs her hvis du benytter windows:
http://www.adsltips.dk/netkorthastighed.php

Martin
--
Besøg http://www.adsltips.dk for guider til
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel/Aethra routere.
Alt jeg skriver på usenet er mine egne personlige meninger
med mindre andet er angivet.

Axel Hammerschmidt (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 28-03-05 14:25

DaneX <no@way.com> wrote:

> Jeg har købt en ny switch - D-Link DGS-1005D Gigabit Switch - og efter jeg
> har smidt den på netværket, så får jeg kun ca. 30 kb/sec fra min 2 mbit ud
> af huset. Jeg forsøgte at sende noget til en anden computer på LAN'et og den
> gik fint i gennem med 11 MB/sec (modtageren havde kun 100 mbit netkort så
> det er jo fint nok).
>
> Den gamle komponent som jeg skiftede ud er en 3Com Office Connect 3C16701
> (altså kun en 10 MBit HUB).
>
> Netværket ser lidt spøjst ud men det har fungeret pt.:
> Router -> 10 MBit NoName HUB -> 10 MBit 3Com Hub -> PC'erne

Det jeg kan gætte på er, at eftersom D-Link DGS-1005D har autoswitching
på alle 5 porte, og hvis du så har brugt et krydskabel med dine hubs,
eller nu fortsat anvender uplink porten i huben, hvis den har sådan een,
så kunne det måske give sig udslag i nedsat hstighed.

Prøv og bytte rundt på kablerne og/eller bytte den hub, som du nu bruger
med den anden.

--
To me, a personal computer should be small, reliable, convenient to use
and inexpensive.

Steve Wozniak, creator of the Apple II, in BYTE Magazine, May 1977.

Ukendt (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-03-05 14:31

Axel Hammerschmidt wrote:
> DaneX <no@way.com> wrote:
>
>
>>Jeg har købt en ny switch - D-Link DGS-1005D Gigabit Switch - og efter jeg
>>har smidt den på netværket, så får jeg kun ca. 30 kb/sec fra min 2 mbit ud
>>af huset. Jeg forsøgte at sende noget til en anden computer på LAN'et og den
>>gik fint i gennem med 11 MB/sec (modtageren havde kun 100 mbit netkort så
>>det er jo fint nok).
>>
>>Den gamle komponent som jeg skiftede ud er en 3Com Office Connect 3C16701
>>(altså kun en 10 MBit HUB).
>>
>>Netværket ser lidt spøjst ud men det har fungeret pt.:
>>Router -> 10 MBit NoName HUB -> 10 MBit 3Com Hub -> PC'erne
>
>
> Det jeg kan gætte på er, at eftersom D-Link DGS-1005D har autoswitching
> på alle 5 porte, og hvis du så har brugt et krydskabel med dine hubs,
> eller nu fortsat anvender uplink porten i huben, hvis den har sådan een,
> så kunne det måske give sig udslag i nedsat hstighed.
>
> Prøv og bytte rundt på kablerne og/eller bytte den hub, som du nu bruger
> med den anden.
>

Jeg kan fyldt ud tilslutte mig dette forslag, jeg tror det er kablerne
den er galt med.

--
--
Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

DaneX (28-03-2005)
Kommentar
Fra : DaneX


Dato : 28-03-05 16:11

> Det jeg kan gætte på er, at eftersom D-Link DGS-1005D har autoswitching
> på alle 5 porte, og hvis du så har brugt et krydskabel med dine hubs,
> eller nu fortsat anvender uplink porten i huben, hvis den har sådan een,
> så kunne det måske give sig udslag i nedsat hstighed.
>
> Prøv og bytte rundt på kablerne og/eller bytte den hub, som du nu bruger
> med den anden.

Korrekt - der går et krydskabel mellem NoName Hub og Switchen (når den
ellers er koblet til).
Inden jeg forsøgte det her der prøvede jeg noget helt andet.

Der havde jeg sat Switchen i forlængelse af 3Com HUB'en så det så sådan her
ud:

Router -> Noname HUB -> 3COM Hub -> D-Link Switch -> PC'er

Det var dog blot for at teste HUB'en da jeg lige havde købt den. De 2 HUB's
er ude i gangen på 1. salen mens jeg bare connectede Switchen inde ved mine
PC'ere.
Men der var jeg ikke i stand til at få nogen forbindelse til resten af
netværket. Der brugte jeg Straight kabel mellem 3Com HUB og Switchen og jeg
prøvede i samtlige porte på Switchen uden held.

Men jeg må vel bare prøve at rode lidt mere rundt med det og prøve
forskellige muligheder.



Jan Vestergaard (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 28-03-05 16:45

DaneX wrote:
> Det var dog blot for at teste HUB'en da jeg lige havde købt den. De 2
> HUB's er ude i gangen på 1. salen mens jeg bare connectede Switchen
> inde ved mine PC'ere.

En anden ting, der absolut intet har med sagen at gøre - bare til almindelig
orientering:

Det hedder en hub og ikke en HUB - det er ikke en forkortelse eler sådan
noget - det er betegnelsen for en ting - og det skrives på dansk med små
bogstaver - det samme gælder switch - det hedder ikke en Switch......

Nå det var et sidespring, der intet har med sagen at gøre

Desværre har jeg ikke andre bud, end dem du har fået fra andre ;-(

Jan




Axel Hammerschmidt (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 28-03-05 18:29

DaneX <no@way.com> wrote:

> Router -> Noname HUB -> 3COM Hub -> D-Link Switch -> PC'er

En powered hub virker som en repeater. Er din(e) hub powered?

Ellers hælder jeg mere og mere til den antagelse, at der er noget galt
med kablerne.

--
To me, a personal computer should be small, reliable, convenient to use
and inexpensive.

Steve Wozniak, creator of the Apple II, in BYTE Magazine, May 1977.

DaneX (28-03-2005)
Kommentar
Fra : DaneX


Dato : 28-03-05 20:03

> En powered hub virker som en repeater. Er din(e) hub powered?

Hvis du med "powered" blot mener om de er med egen strømforsyning, så ja.
Begge hubs er med egen strømforsyning.



Ukendt (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-03-05 21:02

DaneX wrote:
>>En powered hub virker som en repeater. Er din(e) hub powered?
>
>
> Hvis du med "powered" blot mener om de er med egen strømforsyning, så ja.
> Begge hubs er med egen strømforsyning.
>
>

Det han mener er ganske givet og dine hub's forstærker signalet i
kablet. for der er selvsagt (!) strømforsyninger til hubs'ene.

hvis din switch leverer sovs til signalet kan du evt prøve at smide den
ind imellem dine 2 hubs og krydse fingre for at den forstærker signalet
tilstrækkeligt til at det kan bruges ude ved din PC (this is somewhat
far fetched, but worth a try?)

--
--
Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Axel Hammerschmidt (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 29-03-05 01:04

"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote:

> Det han mener er ganske givet og dine hub's forstærker signalet i
> kablet. for der er selvsagt (!) strømforsyninger til hubs'ene.

IEEE802.3af


--
To me, a personal computer should be small, reliable, convenient to use
and inexpensive.

Steve Wozniak, creator of the Apple II, in BYTE Magazine, May 1977.

Ukendt (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-03-05 07:31

Axel Hammerschmidt wrote:
> "Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote:
>
>
>>Det han mener er ganske givet og dine hub's forstærker signalet i
>>kablet. for der er selvsagt (!) strømforsyninger til hubs'ene.
>
>
> IEEE802.3af
>
>
og = om

--
--
Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

DaneX (29-03-2005)
Kommentar
Fra : DaneX


Dato : 29-03-05 06:08

> Det han mener er ganske givet og dine hub's forstærker signalet i
> kablet. for der er selvsagt (!) strømforsyninger til hubs'ene.
>
> hvis din switch leverer sovs til signalet kan du evt prøve at smide den
> ind imellem dine 2 hubs og krydse fingre for at den forstærker signalet
> tilstrækkeligt til at det kan bruges ude ved din PC (this is somewhat
> far fetched, but worth a try?)

Det har jeg så ingen anelse om - men hvis jeg smider switchen ind mellem
mine to hubs, hvorfor skulle jeg så købe en gigabit switch, hvis jeg
alligevel ender op med at være koblet op mod en 10 mbit hub? ;)
Formålet var jo netop at kunne sende data mellem mine computere lidt
hurtigere end de ca. 950 kb/sec jeg fik på 10 mbit hub'en.

Jeg kiggede efter det IEEE802.3af som Axel skrev og jeg fandt ikke noget
direkte på switchen. På 3Com hub'en stod der IEEE802.3 men ingen "af".
Men da jeg skal på arbejde nu her har jeg ikke tid til at kigge gennem
D-link manualen.

/Martin



Axel Hammerschmidt (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 29-03-05 09:39

DaneX <no@way.com> wrote:

> Jeg kiggede efter det IEEE802.3af som Axel skrev og jeg fandt ikke noget
> direkte på switchen. På 3Com hub'en stod der IEEE802.3 men ingen "af".
> Men da jeg skal på arbejde nu her har jeg ikke tid til at kigge gennem
> D-link manualen.

IEEE802.3af omhandler hubs, der får deres strøm gennem utp kablet. Det
har ikke noget direkte at gøre med dit problem med forbindelsen.

Jeg tror som sagt det er et kabel problem. Når du kunne bytte rundt på
boksene for at se om det virker, er det bare et led i fejlfindingen. Det
er selvfølgelig ikke sådan det skal være sat op. Så får du jo ikke nogen
glæade af din switch.

--
To me, a personal computer should be small, reliable, convenient to use
and inexpensive.

Steve Wozniak, creator of the Apple II, in BYTE Magazine, May 1977.

Asbjorn Hojmark (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 29-03-05 09:53

On Tue, 29 Mar 2005 10:38:53 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

> IEEE802.3af omhandler hubs, der får deres strøm gennem utp kablet.

Nej, den handler om hvordan man strømføder endeudstyr via Ethernet.
Typisk er der tale om switche, der strømføder telefoner, wireless
access points etc.

-A

Axel Hammerschmidt (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 29-03-05 12:00

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> On Tue, 29 Mar 2005 10:38:53 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel
> Hammerschmidt) wrote:
>
> > IEEE802.3af omhandler hubs, der får deres strøm gennem utp kablet.
>
> Nej, den handler om hvordan man strømføder endeudstyr via Ethernet.
> Typisk er der tale om switche, der strømføder telefoner, wireless
> access points etc.

Og PoE enabled hubs.

--
To me, a personal computer should be small, reliable, convenient to use
and inexpensive.

Steve Wozniak, creator of the Apple II, in BYTE Magazine, May 1977.

Asbjorn Hojmark (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 29-03-05 12:55

On Tue, 29 Mar 2005 13:00:00 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

>>> IEEE802.3af omhandler hubs, der får deres strøm gennem utp kablet.

>> Nej, den handler om hvordan man strømføder endeudstyr via Ethernet.
>> Typisk er der tale om switche, der strømføder telefoner, wireless
>> access points etc.

> Og PoE enabled hubs.

Kun i en meget bred definition af ordet "hub" kan der være tale om PSE
(power source equipment). I den traditionelle betydning (som multiport
repeater) kan jeg ikke se en hub være PSE.

-A

Asbjorn Hojmark (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 29-03-05 13:02

On Tue, 29 Mar 2005 13:55:22 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>> Og PoE enabled hubs.

> Kun i en meget bred definition af ordet "hub" kan der være tale om PSE
> (power source equipment). I den traditionelle betydning (som multiport
> repeater) kan jeg ikke se en hub være PSE.

PS: Og i øvrigt skrev du, at 802.3af handler om "hubs, der får deres
strøm gennem utp kablet". Så, udover at der altså ikke er tale om
hubs, så er det også den anden ende af kablet, der strømfødes (PD,
ikke PSE).

-A

Axel Hammerschmidt (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 29-03-05 18:48

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> On Tue, 29 Mar 2005 13:55:22 +0200, Asbjorn Hojmark
> <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:
>
> >> Og PoE enabled hubs.
>
> > Kun i en meget bred definition af ordet "hub" kan der være tale om PSE
> > (power source equipment). I den traditionelle betydning (som multiport
> > repeater) kan jeg ikke se en hub være PSE.

Jeg syntes du bør ta' og undersøge spørgsmålet. Google med "PoE enabled
hub".

> PS: Og i øvrigt skrev du, at 802.3af handler om "hubs, der får deres
> strøm gennem utp kablet". Så, udover at der altså ikke er tale om
> hubs, så er det også den anden ende af kablet, der strømfødes (PD,
> ikke PSE).

Nu retter du dig selv. Som sagt, så syntes jeg du bør undersøge hvad en
PoE enabled hub er.

Det jeg skrev skal læses i den sammenhæng, det fremkommer.

--
To me, a personal computer should be small, reliable, convenient to use
and inexpensive.

Steve Wozniak, creator of the Apple II, in BYTE Magazine, May 1977.

Asbjorn Hojmark (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 29-03-05 19:51

On Tue, 29 Mar 2005 19:48:29 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

>>> Kun i en meget bred definition af ordet "hub" kan der være tale om PSE
>>> (power source equipment). I den traditionelle betydning (som multiport
>>> repeater) kan jeg ikke se en hub være PSE.

> Jeg syntes du bør ta' og undersøge spørgsmålet.

Tak. Jeg ved en hel del om spørgsmål.

>> PS: Og i øvrigt skrev du, at 802.3af handler om "hubs, der får deres
>> strøm gennem utp kablet". Så, udover at der altså ikke er tale om
>> hubs, så er det også den anden ende af kablet, der strømfødes (PD,
>> ikke PSE).

> Nu retter du dig selv.

Nej, det gør jeg ikke. Jeg påpegede blot, at der var to fejl i det du
skrev: 1) at det ikke er hubs og 2) at det ikke er switchen (eller i
din terminologi 'hubben'), der strømfødes.

> Det jeg skrev skal læses i den sammenhæng, det fremkommer.

Problemet er, at i den sammenhæng giver det ikke mening. Du skrev, at:
"IEEE802.3af omhandler hubs, der får deres strøm gennem utp kablet" og
det er simpelthen forkert.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Axel Hammerschmidt (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 29-03-05 23:33

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> On Tue, 29 Mar 2005 19:48:29 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel
> Hammerschmidt) wrote:
>
> > Det jeg skrev skal læses i den sammenhæng, det fremkommer.
>
> Problemet er, at i den sammenhæng giver det ikke mening. Du skrev, at:
> "IEEE802.3af omhandler hubs, der får deres strøm gennem utp kablet" og
> det er simpelthen forkert.

Never mind. Når der engang dukker "PoE enabled hubs" op påtrykt
IEEE802.3af kan vi vende tilbage til spørgsmålet.


--
To me, a personal computer should be small, reliable, convenient to use
and inexpensive.

Steve Wozniak, creator of the Apple II, in BYTE Magazine, May 1977.

Mads Bahrt (29-03-2005)
Kommentar
Fra : Mads Bahrt


Dato : 29-03-05 10:14

DaneX wrote:

> Det har jeg så ingen anelse om - men hvis jeg smider switchen ind mellem
> mine to hubs, hvorfor skulle jeg så købe en gigabit switch, hvis jeg
> alligevel ender op med at være koblet op mod en 10 mbit hub? ;)
> Formålet var jo netop at kunne sende data mellem mine computere lidt
> hurtigere end de ca. 950 kb/sec jeg fik på 10 mbit hub'en.
Mener du ikke at du fik 950 kB/sec igennem hubben?
Og har du begået samme fejl i dit oprindelige indlæg?

DaneX (29-03-2005)
Kommentar
Fra : DaneX


Dato : 29-03-05 16:51

> > Det har jeg så ingen anelse om - men hvis jeg smider switchen ind mellem
> > mine to hubs, hvorfor skulle jeg så købe en gigabit switch, hvis jeg
> > alligevel ender op med at være koblet op mod en 10 mbit hub? ;)
> > Formålet var jo netop at kunne sende data mellem mine computere lidt
> > hurtigere end de ca. 950 kb/sec jeg fik på 10 mbit hub'en.
> Mener du ikke at du fik 950 kB/sec igennem hubben?
> Og har du begået samme fejl i dit oprindelige indlæg?

De 950 kb/sec har intet med hele problemet at gøre. Det er hvad jeg får LIGE
NU på mit LAN, fordi det kun kører på 10 mbit hubs.
Problemet er ikke hvad jeg får på mit LAN men hvad jeg fik ind i huset på
min DSL forbindelse. Eller rettere - hvad der kom i gennem til min PC.

Men om ca. 1½ time skulle der være frit på netværket til at jeg kan rode
lidt rundt.



DaneX (29-03-2005)
Kommentar
Fra : DaneX


Dato : 29-03-05 19:07

Ok nu har jeg rodet noget rundt med det. Men jeg kommer ikke frem til et
andet resultat end jeg fik tidligere.

Det bedste resultat jeg får er stadig de omkring 30 kb/sec.
Jeg satte den til at pinge routeren en masse gang og jeg får ca. 20% packet
loss. Og dette er målt på 2 computere. Mellem de to computere er der ingen
problemer.

Jeg har prøvet at sætte switchen både i stedet for 3Com og Noname hub'en...
med samme resultat.
Jeg har som tidligere nævnt ikke lange nok kabler til at jeg kan teste det
kun med switchen på LAN'et sammen med routeren.

Og jeg har prøvet med både straight og cross-over kabler - og i forskellige
porte på både hub og switch.

Men som sagt med samme resultat. Enten er der ingen forbindelse til routeren
eller også er der forbindelse men med 20% packet loss.
Det er så slemt at jeg ikke engang kan indtaste passwordet til routeren når
jeg prøver at telnet'e til den.
Men går jeg tilbage til den gamle opsætning er der 100% forbindelse pronto.

Nogen idéer?



DaneX (29-03-2005)
Kommentar
Fra : DaneX


Dato : 29-03-05 19:09

Jeg kan i øvrigt fortælle at routeren er en ZyXEL Prestige 642R-61 som
fulgte med min DSL fra Cybercity.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste