Ekstra PC på bredbåndsforbindelse
Fra : Mette Andersen

Dato : 24-03-05 17:05

Hej

Jeg skal til at koble en ekstra PC på min TDC bredbåndsforbindelse så
der i alt er 2 PC'er tilsluttet.

Kan i anbefale en billig router med indbygget switch?

Angående kabling så skal man vel bruge et alm. patchkabel mellem PC'en
og routeren, men skal man bruge et krydskabel fra routeren til ADSL
forbindelse?

Mvh

Mette

Fra : Esben

Dato : 24-03-05 18:47

"Mette Andersen" <spam@spam.com> skrev i en meddelelse

> Kan i anbefale en billig router med indbygget switch?

Linksys BEFSR41 (eller WRT54G hvis der skal skal være trådløst netværk)

> Angående kabling så skal man vel bruge et alm. patchkabel mellem PC'en
> og routeren, men skal man bruge et krydskabel fra routeren til ADSL
> forbindelse?

Jeg bruger et alm. kabel på en wrt54g, men på Linksys routerne kan begge
dele typisk anvendes.

--
Esben

Fra : Calle.

Dato : 25-03-05 17:53

Mette Andersen wrote:
> [...]
>
> Angående kabling så skal man vel bruge et alm. patchkabel mellem PC'en
> og routeren, men skal man bruge et krydskabel fra routeren til ADSL

Nej kun alm. patch kabler.
Krydset kabler er til PC - PC netværk uden hub, switch, router
--
Calle.