Bøvl med en Linksys WRT54G router efter en~
Fra : Jensen

Dato : 20-03-05 14:12

Hos min bror har vi forsøgt at koble en Linksys WRT54G router på hans
Speedstream 5781.
Men vi kan ikke for hul fra Linksys til det store internet.
Har i nogle ider hvad der går galt for os ??.

Mvh
Jørgen

Fra : Madhatter@dk.invalid

Dato : 20-03-05 14:46

On Sun, 20 Mar 2005 14:11:37 +0100, "Jensen" <jjnREMOVE@jubiipost.dk>
wrote:

>Hos min bror har vi forsøgt at koble en Linksys WRT54G router på hans
>Speedstream 5781.

>Men vi kan ikke for hul fra Linksys til det store internet.
>Har i nogle ider hvad der går galt for os ??

Der skal formentlig bruges et såkaldt krydset netkabel....

Og så skal Linksys'en opsættes som DHCP klient, så den får ip-adresse
/ standard gateway / DNS-servere fra Speedstream.

Endelig bør LAN siden på Linksys'en ligge i et andet netværkssegment
end Speedstreams LAN-siden - Dvs hvis Speedstream uddeler ip-adresser
i 192.168.1.xxx segmenten kan Linksys'en f.eks sættes til at uddele i
192.168.2.xxx segmentet.

Fra : Jensen

Dato : 20-03-05 17:19

<Madhatter@dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> end Speedstreams LAN-siden - Dvs hvis Speedstream uddeler ip-adresser
> i 192.168.1.xxx segmenten kan Linksys'en f.eks sættes til at uddele i

Vi har prøvet med krydset kabel som du forslå og for den sags også med lige
igennem.

Linksys er forsøgt opsat med "Automatic configuration DHCP". Så burde den få
tildelt ip automatisk.
Eller ??

Mvh
Jørgen

Fra : Madhatter@dk.invalid

Dato : 20-03-05 20:59

On Sun, 20 Mar 2005 17:18:30 +0100, "Jensen" <jjnREMOVE@jubiipost.dk>
wrote:

> [...]
>igennem.
>
>Linksys er forsøgt opsat med "Automatic configuration DHCP". Så burde den få

Det er korrekt - Men hvad fortæller statussiderne i Linksys opsætning.
Dvs hvilken WAN ip-adresse får den, hvad er standard gateway og hvilke
DNS-servere har den ??

Fra : Jensen

Dato : 21-03-05 08:58

> Det er korrekt - Men hvad fortæller statussiderne i Linksys opsætning.
> Dvs hvilken WAN ip-adresse får den, hvad er standard gateway og hvilke
> DNS-servere har den ??

Ja det ved jeg så ikke. Men det får jeg checket i de kommende dage.
Hvilke ip addresse bør jeg kunne forvente ??.

Mvh
Jørgen

Fra : Soeren

Dato : 22-03-05 19:04

<Madhatter@dk.invalid> wrote in message

> [...]
> end Speedstreams LAN-siden - Dvs hvis Speedstream uddeler ip-adresser
> i 192.168.1.xxx segmenten kan Linksys'en f.eks sættes til at uddele i

Prøv at resette wrt54g, derefter kan du clone mac adressen på den pc du
normalt har tilsluttet din speedstream over på wan delen af wrt'eren.
Min wrt er ligeglad om det er lige eller krydset kabel.

Mvh Søren

Fra : Madhatter@dk.invalid

Dato : 20-03-05 14:50

Fra : Jensen

Dato : 24-03-05 08:54

"Jensen" <jjnREMOVE@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Speedstream 5781.
> Men vi kan ikke for hul fra Linksys til det store internet.
> Har i nogle ider hvad der går galt for os ??.

Så lykkes det. Router IP adresse er ændret til 192.168.1.2.
Men så er der til gengæld bøvl med at kryptering & MAC filter.
Hver gang jeg slår det til mister jeg forbindelsen til routeren og kan ikke
få forbindelse til den igen.
Det er vel og mærket admin pc der er koblet direkte til router med kabel.
Kan kun få hul til den igen ved at master resette router. Firmware er
V.3.03.6.
Den trådløse pc kan godt connecte når jeg køre uden krybtering.
Har i nogle forslag ??