Forlænge rj45 ledning?
Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 15:10

Hej

Kan man ikke købe stik sådan at man kan forlænge en netledning med rj45
stik?

mit problem er at jeg har et 50 meter kabel som sidder fra en computer til
en switch, men nu skal switchen flyttes nogle meter, og så mangler der lige
5-10 meter kabel.

Så tænkte om der ikke var et eller andet "samlingsstik" eller noget? For det
vil være det rene galamathias at skulle lægge nut kabel ud, og trådløst
netværk rækker ikke langt nok..

Mvh Bob

Fra : Anders Christensen

Dato : 19-03-05 15:14

Mr bob wrote:

> [...]
> vil være det rene galamathias at skulle lægge nut kabel ud, og trådløst

Jo der findes samlemuffer til RJ-45.
Men tager jeg ikke meget fejl koster de snildt 40-50 kr hvis du kun skal
bruge en enkelt...

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 15:15

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Jo der findes samlemuffer til RJ-45.
> Men tager jeg ikke meget fejl koster de snildt 40-50 kr hvis du kun skal
> bruge en enkelt...

Ved du hvor man evt kan købe dem?

Fra : Anders Christensen

Dato : 19-03-05 15:20

Mr bob wrote:

> "Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Ved du hvor man evt kan købe dem?

Hvor i landet holder du til henne?

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 15:27

> Hvor i landet holder du til henne?

Kbh... Nærmere Nyhavn...

Men kender ikke nogen butik herinde som kunne have sådan noget..

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 19-03-05 16:33

"Mr bob" <privat (snabela) kcfrugt (dot) dk> skrev i en meddelelse

> Kbh... Nærmere Nyhavn...

www.brinck.dk
Nærmere:
http://www.brinck.dk/net.asp#modular

8/8 modular samleled (hun-hun) 19,-

Ellers har flere edb butikker et samleled der er Cat5 certificeret.
(Ovennævnte kan svinge i kvalitet)

Mvh
Søren Steinmetz

Fra : Andreas Pedersen

Dato : 19-03-05 17:10

On Sat, 19 Mar 2005 16:32:58 +0100, "Søren Steinmetz"
>Ellers har flere edb butikker et samleled der er Cat5 certificeret.

Ja og der findes også Cat5e certificerede samleled

AND

Fra : Anders Christensen

Dato : 19-03-05 15:21

Mr bob wrote:

> "Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Ved du hvor man evt kan købe dem?

Zitech har dem f.eks, dog ser det ud til at de kun sælger dem 10 stk af
gangen.
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=12279
Men jeg vil tro din lokale elektrikker også har sådan nogle ting.

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 19-03-05 15:35

Anders Christensen wrote:

> Jo der findes samlemuffer til RJ-45.
> Men tager jeg ikke meget fejl koster de snildt 40-50 kr hvis du kun skal
> bruge en enkelt...

OBS normalt understøttes max 10 mbit med dem

--
Med venlig hilsen/Best regards
Lasse Birnbaum Jensen

Fra : Roadrunner

Dato : 19-03-05 19:26

de kan købes hos åge nielsens efterfølger på sortdams doseringen for 20 kr.
pr stk. de virker både på 10/100

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 22:41

On Sat, 19 Mar 2005 19:25:34 +0100 skrev "Roadrunner" <steen@37.com> .

>de kan købes hos åge nielsens efterfølger på sortdams doseringen for 20 kr.
>pr stk. de virker både på 10/100

Og uden at lave reklame....den butik kan varmt anbefales!

Martin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-03-05 04:50

<Martin Østerberg> skrev i en meddelelse

> Og uden at lave reklame....den butik kan varmt anbefales!

Jeg har handlet der i mere end 33 år, men i dag er det ikke længere den
første butik jeg ringer til eller besøger. Udvalget er for lille,
lagerbeholdningen er ofte elendig og eksempelvis stik er af så ringe
kvalitet, at jeg ikke kan bruge dem.

Claus