Fildeling - trådløs bredbåndsdel
Fra : Henrik Damsgaard

Dato : 18-03-05 19:34

Hej Gruppe

Jeg har gået med et par spørgsmål, håber I kan hjælpe

Jeg har 2 pc´er, en stationær og en bærbar, begge med Windows Home
edition.

Jeg har fint adgang fra den bærbare til den stationære, men ikke
omvendt. Jeg har forsøgt alt. dvs. de rigtige protokoller, brugerkonti
mv. Men hvad er det lige der driller, og som gør jeg ikke kan få
adgang den anden vej rundt.
Jeg kører med identiske indstillinger på begge maskiner.

Jeg få beskeden //bla bla er ikke tilgængelig, du har muligvis ikke
tilladelse til at bruge denne netværksresurse.....

2. spørgsmål

Hvis man deler sin internetforbindelse (med naboen), har man så
mulighed for at installere et program ect. som kan begrænse (bestemme)
båndbredden for hans computer.

3. spørgsmål

Jeg errindre at man i win98 ganske simpelt kunne lave en adgangskode
til sine delte mapper - er denne funktion helt forsvundet i XP (Home)
Eller hvordan gør jeg.

Venlig Hilsen
Henrik Damsgaard

Fra : JSH

Dato : 19-03-05 10:26

> [...]
>
> Jeg få beskeden //bla bla er ikke tilgængelig, du har muligvis ikke
> tilladelse til at bruge denne netværksresurse.....

Har du husket at give tilladelse til mappedeling på den på den bærbare?
bare en tanke
JSH

Fra : Henrik Damsgaard

Dato : 19-03-05 17:43

Har aktiveret fil og udskriftsdeling på begge maskiner - hvis det var det du mente

Fra : Kristian

Dato : 22-03-05 20:18

henrik@henrik-damsgaard.dk (Henrik Damsgaard) wrote:

> [...]
>
>Jeg få beskeden //bla bla er ikke tilgængelig, du har muligvis ikke
>tilladelse til at bruge denne netværksresurse.....

Jeg har det samme problem - men bare lige modsat. Jeg har adgang fra
den stationære til den bærbare,men bliver får "denied access" , hvis
jeg prøver at komme ind på den stationære fra den bærbare.
Så hvis du skulle have løst problemet (eller andre der har løsningen)
hører jeg meget gerne nærmere.

--
Kristian