zyxel prestige 650 router og domain navne
Fra : freddy

Dato : 16-03-05 01:22

Jeg har en zyxel 650 router og har en apache webserver stående bag NAT.
Apache er server for to forskellige domains www.domain1.dk og
www.domain1.net. (Virtualhosting)

Når jeg er på internettet fra en computer udenfor mit eget lokalnet
eller når jeg spørger en kammerat om at gå ind på et af mine domæner kan
de fint komme ind til min server.

Men hvis jeg selv fra mit eget lokalnet går ind på siderne,får jeg altid:
"The connection was refused whencontating www.domain1.dk"

Kan jeg telnette til min zyxel og så konfigurere den til at lade
forespørgsler fra mit lokalnet slippe igennem?

Altså så jeg fra lokalnettet kan se mine websider ved at skrive:
www.domain1.dk og ikke kun ved at skrive 192.168.1.4 ?

mvh Freddy

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-03-05 15:05

On Wed, 16 Mar 2005 01:21:41 +0100, freddy
<fred.philmon@mobilixnet.dk> wrote:

> Altså så jeg fra lokalnettet kan se mine websider ved at skrive:
> www.domain1.dk og ikke kun ved at skrive 192.168.1.4 ?

Spørgsmålet er stillet mange gange her i gruppen... Du kan enten bruge
en host-fil på din egen maskine, der fortæller den, at www.domain1.dk
er på 192.168.1.4, eller du kan (hvis din router understøtter det) slå
loopback til i routeren.

-A

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-03-05 15:08

freddy <fred.philmon@mobilixnet.dk> crashed Echelon writing

> Men hvis jeg selv fra mit eget lokalnet går ind på siderne,får jeg
> altid: "The connection was refused whencontating www.domain1.dk"

NAT loopback aktiveret?

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-03-05 17:11

freddy <fred.philmon@mobilixnet.dk> skrev 2005-03-16:
> [...]
> forespørgsler fra mit lokalnet slippe igennem?
>
> Altså så jeg fra lokalnettet kan se mine websider ved at skrive:

Prøv:

http://www.adsltips.dk/zyxel.php

Martin

med mindre andet er angivet.

Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 16-03-05 17:51

hej med jer prøv at gå ind på det her link så der kan du se hvordan du slår
lopback til http://www.adsltips.dk/zyxel.php

hilsen jeppe

Fra : freddy

Dato : 17-03-05 19:51

Jeppe Søndergaard wrote:
> hej med jer prøv at gå ind på det her link så der kan du se hvordan du slår
> lopback til http://www.adsltips.dk/zyxel.php
Kanon - lige hvad jeg manglede.

Tak!

mvh Freddy