overførsel gennem krydset kabel hvordan?
Fra : mullerman

Dato : 14-03-05 17:42

Mit problem:
Jeg skal overføre hele indholdet af en 5 år gammel bristefærdig PC med
Windows 98 til
- enten en bærbar med Windows XP
- eller en bærbar mac powerbook G4, som har en pakke installeret med word
for mac.

Jeg har et krydset kabel, men hvad skal windows indstilles til, og i hvilke
menuer?

På forhånd tak for hjælpen.

Martin.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 14-03-05 18:52

mullerman wrote:
> [...]
> for mac.
>
> Jeg har et krydset kabel, men hvad skal windows indstilles til, og i hvilke

Du giver begge maskiner en fortløbende IP adresse - fx 10.0.0.1 og
10.0.0.2 - og angiver subnet masken til 255.255.255.0 på begge.

Del så drevene på win98 maskinen og kopier dem over på winxp maskinen.

Start -> kør -> \\10.0.0.1 (hvis det er 98 PC'en)

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk