Hvad gør jeg lige her?
Fra : Monty

Dato : 13-03-05 18:10

Jeg er ved at prøve med at starte en computer op via netværk. Den ene kører
xp og den anden win98. Jeg kan godt lukke den ned men ikke starte den igen.

Jeg har fundet ud af at fejlen ligger i at mian skal forbinde et stik fra
lan kortet til bundkortet men selvom mit netværkskort understøtter wol så
har den ikke det stik og det kræver bundkortet.

Hvad gør man der? Jeg har et netværkskort hvor der er en udgang på men
selvføldig ingen driver!!!

Der står en masse nummer på kortet men ikke noget man bliver videre klog af.

Nogen der kan hjælpe? Skal jeg ud og have fat i et nyt kort?

Monty

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-03-05 18:30

"Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>har den ikke det stik og det kræver bundkortet.
>
>Hvad gør man der? Jeg har et netværkskort hvor der er en udgang på men

Windows kommer med et stort antal drivere til netkort, så det er msåke
ikke noget problem...

Men ellers kan du vel se hvilken chip der sidder på kortet - og så kan
den rigtige driver hentes på nettet...

>Der står en masse nummer på kortet men ikke noget man bliver videre klog af.
>
>Nogen der kan hjælpe? Skal jeg ud og have fat i et nyt kort?

Muligvis - det må komme an på en prøve...

Wake-on-Lan kræver at hardwaren understøtter funktionen, dvs både
bundkortet og netkortet. De maskiner jeg har arbejdet med har krævet et
kabel fra netkort til WOL-jumperen på bundkortet...

Husk også at aktivere WOL-funktionen i BIOS...

Og så skal du bruge noget software der kan sende en 'Magic Packet' til
netkortet's MAC-adresse - Der findes masser af den slags software på
nettet. Selv bruger jeg programmet PowerOff der kan hentes her:

http://users.pandora.be/jbosman/pwroff30.zip

<mlr>

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-03-05 23:26

"Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev

> Hvad gør man der? Jeg har et netværkskort hvor der er en udgang på men
> selvføldig ingen driver!!!
> Der står en masse nummer på kortet men ikke noget man bliver videre klog
af.

Jo, helt sikkert. Disse tal fortæller dig, hvilket chipsæt, der er tale om.
Send gerne nogle billeder af kortet, så skal jeg fortælle dig, hvilken
driver du skal bruge.

Claus

Fra : Mads Bahrt

Dato : 13-03-05 23:59

Monty wrote:

> [...]
> har den ikke det stik og det kræver bundkortet.
>
> Hvad gør man der? Jeg har et netværkskort hvor der er en udgang på men

Hvis computeren ellers er på netværket har du den driver du skal bruge.
Du får ikke Wake-on-lan til at virke ved at bøvle med drivere. Det
nemmeste vil umiddelbart være at købe et nyt netkort med connector og
WOL-kabel - de koster under 100 kr.

MVH
Mads