Logge på et domaine gennem VPN
Fra : Jesper Andersen

Dato : 10-03-05 10:27

Hej Gruppe,
Jeg står og skal ha koblet en medarbejder på sjælland sammen med vores
hovedkontor i Jylland.
Jeg har lavet en VPN forbindelse mellem 2 ZyWalls som virker fint,
pinger begge veje osv.
Mit problem er nu at jeg gerne vil have hans computer til at logge på
vores domaine, så han får mappede samme drev osv som vi andre.
Kan XP Pro finde domaine controlleren gennem VPN ??
Hvordan kan jeg gøre dette lettest ? Jeg har tilføjet vores servere i
hans LMHOST fil, da der jo ikke lige er en DNS server på hans
lokation.

Jeg er åben for forslag... ?

Mvh
Jesper Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-05 20:17

"Jesper Andersen"
> Mit problem er nu at jeg gerne vil have hans computer til at logge på
> vores domaine, så han får mappede samme drev osv som vi andre.
> Kan XP Pro finde domaine controlleren gennem VPN ??

Ja

> Hvordan kan jeg gøre dette lettest ? Jeg har tilføjet vores servere i
> hans LMHOST fil, da der jo ikke lige er en DNS server på hans
> lokation.

Jeg forudsætter at det er en "fuld" tunnel, dvs at al trafik til og fra de 2
subnet routes igennem tunnelen
Windows kan jo godt være lidt en underlig størrelse.. Jeg har haft bedst
succes med ovenstående, hvis pc'en har været forbi hovedlokation en enkelt
gang. Guderne må vide hvorfor..... Men en nyinstalleret pc, har bedst af
lige at have været startet op på det domæne den hører til.... Giver ingen
rigtig mening, men ja.. Windows...
Herefter skal du bare tildele den samme DNS server som du tildeler på
hovedlokationen, og så vil det spille.... Kører du et Windows loginscript,
kan det godt være lidt ustabilt.... Husk at sørge for, at tunnelen er oppe
hele tiden.... Så den ikke skal genforhandles, og så du har en bedre
fornemmelse af oppetiden på tunnelen...

--
/Stoltze
Har du husket at klippe i dit indlæg? Og læst det igennem en ekstra gang?